Toon posts:

Wat is een goede printer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben eigenlijk wel zat van mijn HP Deskjet 670c dus ik wou weleens weten wat op het ogenblik een goede printer is om in huis te halen, hij moet wel werken onder XP :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

IBM Proprinter III :D

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

Smarron

The bend

Upgrade dan naar de 9xx serie van HP.

De 930 is al voor minder dan fl. 300,- te krijgen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

We hebben hier de HP deskjet 840C echt een prima dinkie, erg scherp en snel :Y)

Verwijderd

worden eigenlijk nog wel SLECHTE printers gemaakt ?? Volgens mij niet echt. Zolang je kiest voor een A-merk (HP, Canon, Epson e.d.) heb je een goede (inktjet)printer.
Misschien kan wel een afweging zijn de kosten van het verbruik, maar zover ik weet is HP het zuinigst.

Merk is meestal een persoonlijke voorkeur...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Slechte printers? Hmm nee, bestaan niet echt meer. Af en toe een paar kapotte. Een goede printer is er 1 die JIJ goed vindt. Maar ja wat wil je er precies mee?

Kijk en vergelijk (reviews).

Verwijderd

HP 840C... die hebben wij hier staan... echt supersnel is ie niet maar hij print echt super mooie plaatjes af... helder, scherp, goede details... en hij's ook nog eens lekker stil... Mooi ding!

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Heb sinds een half jaartje een Epson Stylus Photo 870.
Deze maakt echt mooie afdrukken. ER zit ook een rol fotopapier bij, als ik een foto inscan en daarop uitprint, zie je (bijna) geen verschil.
Dit gebruik ik wel eens om beschadigingen weg te werken.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Verwijderd

HP 940 is net uit :)

12 ppm zwart / 10 ppm kleur

Persoonlijk vind ik hem mooier uitzien dan de 930 en presteert beter. Prijsklasse rond de 350 gulden. Je kunt het al voor F 318,- vinden op PRICEWATCH. 8-)

HP PhotoREt III
2400 x 1200 dpi
12 ppm
150 vel papierlade
inktniveau-indicator
handige annuleerknop
incl. HPs fotobewerkingssoftware
laserscherpe pigmentzwarte prints
zeer geluidsarm
USB én parallel

Hier kun je wat meer over lezen:
http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_940c/vervolg.html

MeKnowHow Has Spoken.. :7

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De HP 900 serie is een hele mooie, printen allemaal op fotokwaliteit.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De HP 959c is echt perfect. De inktpatronen zijn opzich best prijzig, maar hun geld zeker waard. Ze gaan bij mij meer dan 1000 pagina's mee, voornamelijk tekst, maar ook zeker veel plaatjes.

De kwaliteit van de afdrukken is ook gewoon perfect, zowel voor tekst als voor foto's. Verder is de snelheid op de econofast-mode gigantisch, circa 10 ppm als je tekst print. En ook in econofast is de kwaliteit van de tekst erg behoorlijk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sorry voor de nitwitterige vraag maar is die 930 ook parallel ?

Kan ik hem nml op mijn freesco machine aansluiten en vanaf alle PC's gebruiken.

Invoegen doe je zo!

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

de hp 4500n die is mooi hij werkt ook goed, alleen hij is een beetje groot en duur (kleuren laser)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 22 oktober 2001 17:07 schreef _Diederik het volgende:
sorry voor de nitwitterige vraag maar is die 930 ook parallel ?
Op de site van HP vind je alles over de specificaties van hun printers. Voor zover ik weet heeft de HP930 zowel een USB- als een Parallel-aansluiting. Overigens zou je voor printen via een netwerk natuurlijk ook een printer kunnen gebruiken die zelf al een printserver heeft ingebouwd. Sommige printers uit de 9xx serie hebben die mogelijkheid.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
goede printer de brother hl-730 van m'n pa
die heeft er al enkele 1000-en uitgeprint

is een laser printertje lekker cheap :P
toner kost 42,-

Verwijderd

ik zou je in ieder geval niks anders aanraden dan HP ik heb namelijk na zoveel hoofdpijn van een epson te hebben gekregen maar een 970 cxi in huis gehaald echt sinds die tijd nooit problemen en een vette printer.. er zullen heus wel andere goede printers op de markt zijn maar mijn ervaring met deze printer is echt goed :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De nieuwste serie van HP (de 940, 960, 980 en 995) hebben allemaal een gelijke afdrukkwaliteit. Dit betekent zo'n beetje dat HP wel aan z'n max zit. De afdrukkwaliteit van de nieuwe serie is gelijk aan de oude serie (930 en 840).

Ik zou zelf inderdaad voor de 930 gaan, want die gaat er uit en als je een beetje rond kijkt kun je hem voor onder de F300,- vinden.

Verwijderd

Ik zou denk ik ook voor de Hp 840 gaan.
Perfecte kwaliteit en niet al te duur (f 215,-)
Lijkt mij dus de beste keus van dit moment

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:19

Paladin

Play Ball!

840 gebruikt photoreat II tewrijl de 9xx serie photoreat III
gebruikt en die is wel beter dan van de 8xx serie.
het verschil in de modelen zit hem in de functies als dubelzeidig afdrukken voor netwerken geschikt enz enz. en de snelheid de een heeft gewoon zwaardere motor dan de ander en vaak kunnen in de duurdere grotere inktankjes die uiteindelijk goedkoper zijn dan.

Ik zelf ben trouwens een zeer tevreden gebruiker van mijn hp 880c

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb zelf een 980 cxi staan, was wel een beetje duur maar dan heb je ook wat :)
Erg goed ding, vooral de fotokwaliteit is erg goed!

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

DON'T THINK JUST BUY A HP940 :)

( f 318,- Pricewatch )

Verwijderd

je moet wel beseffen dat cartridges van epson veeeeeel goedkoper zijn dan van hp

wij hebben hier een epson 880 staan. op zich een prima printer maar hij print zooo langzaam, mijn hp 710C haalt hem zo in :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:17
Op maandag 22 oktober 2001 16:33 schreef MeKnowHow het volgende:
HP 940 is net uit :)

12 ppm zwart / 10 ppm kleur

Persoonlijk vind ik hem mooier uitzien dan de 930 en presteert beter. Prijsklasse rond de 350 gulden. Je kunt het al voor F 318,- vinden op PRICEWATCH. 8-)

HP PhotoREt III
2400 x 1200 dpi
12 ppm
150 vel papierlade
inktniveau-indicator
handige annuleerknop
incl. HPs fotobewerkingssoftware
laserscherpe pigmentzwarte prints
zeer geluidsarm
USB én parallel

Hier kun je wat meer over lezen:
http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_940c/vervolg.html

MeKnowHow Has Spoken.. :7
net uit? hij is toch zeker al zo'n 2 weken uit, maar ik ben het met je eens dat ie er mooier uit ziet dan de 930! :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:15 schreef Marc00 het volgende:

[..]

net uit? hij is toch zeker al zo'n 2 weken uit, maar ik ben het met je eens dat ie er mooier uit ziet dan de 930! :)
[MIERENNEUKMODE] 2 WEKEN = NET UIT SLIMMERD :7 [/MIERENNEUKMODE]

Verwijderd

ik ben erg tevreden met mijn Deskjet 843C voor kleur en mijn HP 3200 voor fax en laserjetprinten... :)

Verwijderd

Topicstarter
Was ik eigenlijk vergeten, ik wil er ongeveer max. 500 gulden aan uitgeven.

Op zich doe ik niet gek veel met een printer, meestal zijn het alleen lappen tekst die ik uitprint, maar als ik eens een keer een plaatje wil afdrukken moet ie toch wel van redelijke kwaliteit zijn.

Ikzelf heb eens gekeken op hp.nl en vond de HP deskjet 960c toch wel een aardige, en op pricewatch was ie dacht ik zo rond de 450 gulden :)

Verwijderd

Klopt de HP960 is qua kwaliteit identiek als de 940 uitvoering. :) Hij is alleen (zogenaamd) ietjes sneller >:)

Ik ga binnenkort mijn HP850 denk ik ook maar eens vernieuwen met de HP960 :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is de 930 of 940 zuiniger met inkt? En maken ze gebruik van het zelfde soort inkpatroon (dat je zeg maar de inktpatroon van je 930 ook voor je 940 kan gebruiken)?

Verwijderd

Ik snap echt niet dat mensen een HP inktjetprinter kunnen aanschaffen. Ik heb alleen nog maar slechte ervaringen met HP's. Hp hanteert weer als enige hele rare marges. Heb 3 verschillende soorten printers geprobeerd tijdens stage maar uiteindelijk toch maar een epson laten bestellen. Dingen kunnen ook gewoon niet mooi printen. Ik kan met mijn oude Stylus color II (ja das lang geleden) nog mooier printen dan menig huidig model van HP.
Koopt iedereen HP omdat het de grootste leverancier is op inktjetprinters? Ik kan geen reden bedenken waarom ik een HP moet kopen.
Wat betreft laserprinters ben ik wel gecharmeerd van HP. Hoewel de Lasejet 4,5 een slechte papierlade heeft waardoor er 10 velletjes tegelijk doorheen gaat waardoor je printer weer hardstikke vast zit.

Conclusie: voor een inktjet neemt men een Epson.
Pagina: 1