Toon posts:

Netwerk a-->b 100% network usage b-->a 50%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windowsXP draaien op een athlon. Mijn andere comp zijn allen windows 9x pc's. Nu komt het rare als ik op de 9x bak zit en netwerk open om te browsen naar mijn xp bak gaat dat direct geen wachtijd om erop te komen folders te openen etc. Doe ik het van de xp bak naar de 9x bakken gaat het turbo sloom. De 9x bakken onderling gaan wel snel.

Copieer ik een file van de XP naar de 9x bak en kijk ik bij netwerk monitoring in xp dan zie ik dat hij onder de 50% blijft hangen. Haal ik dezelfde file maar dan vanaf de 9x bak van de xp bak af dus in principe het zelfde met als verschil dat de ene dus vraagt in plaatst van aanbiedt, blijft hij net onder de 100% hangen..

Ik wil natuurlijk die 100% gaat het lekker sneller! maarja dat werkt dus maar 1 kant op!? Ik snap er niets meer van.. heb de hele dag got afgezocht maar kan niets vinden hierover. Behalve dat met wins je het brwosen kan versnellen.. (is btw niet gelukt)

HELLUP :P

Verwijderd

Topicstarter
Eerst d8 ik dat het misschien iets me duplex te maken heeft maar kan niets over duplex vinden bij geeneen van mijn netwerk kaar properties.. het gaat hier btw om een coax netwerkje maar dat lijkt me er ook weinig mee te maken hebben?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Voor dit achterlijke omhooggeschop krijg je een waarschuwing. </font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

<font size="1">
Op dinsdag 23 oktober 2001 08:49 schreef S0URCE het volgende:
niemand die een poging wil wagen :?
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:05 schreef S0URCE het volgende:
up :+
Op donderdag 25 oktober 2001 20:01 schreef S0URCE het volgende:
Het begint erop te lijken dat niemand raad weet, das jammerlijk.
Op zaterdag 27 oktober 2001 13:45 schreef S0URCE het volgende:
up :?
</font>

Verwijderd

ik doe wel een poging :)

[topic=299965/1/25]

dat probleem heb ik ook gehad, oplossing was door windows opnieuw te installeren of door een optie aan te passen (verwijderen) in het windows register. Ik geloof dat het iets was met "windowsize" en was bij mij toen te vinden in een onderliggende map in.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Net\.

of

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans

mkisschien dat dit bij jou wel helpt? :)

Verwijderd

Topicstarter
tnx 4 the hulp poging, ik kan ook deze keys niet zo snel vinden maar blijf ff door puzzelen.. tnx

Verwijderd

ik zal vanavond thuis wel effe kijken. Daar heb ik het geloof ik precies opgrschreven hoe het zat.

heb net even gekeken en kan het niet meer vinden. En blijkbaar zitten bepaalde dingen ook op een andere plaats in het register bij win xp :)

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je je berichtje 24 uur lang aanpassen, dan hoef je niet meerdere berichtjes onder elkaar te posten, gelieve daar in het vervolg gebruik van te maken :)</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Topicstarter
aargh das heel jammer

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wat een boel (nutteloze!) posts in je eigen topic. Magdawel?
edit:
kheb t de modjes even gevraagd - no offence

maar goed

Windows 9x netwerkt gewoon een stuk langzamer dan XP. Ook de snelheid/load van je systeem heeft invloed. Als het extreem langzaam gaat trouwens kan je je kabels misschien even onderzoeken, die kunnen ook verneukt zijn.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:15 schreef m-m het volgende:
wat een boel (nutteloze!) posts in je eigen topic. Magdawel?
Nee, dat mag dus niet.

Behalve dat het een irritante manier van aandachttrekken is die niet wordt gewaardeerd, is het bovendien manier om techposts te verzamelen die niet gewaardeerd wordt.

Verwijderd

Hmmm, vreemd heb zo iets gehad met 2 9x pc's.
Het begon al met het vinden van mijn pc in de Network Neighborhood, mijn pc deed er langer over om zich beschikbaar testellen op het netwerk. Een reinstall van win98 was genoeg.
En jouw probleem...komt het zelfde voor bij alle 9x pc's? Zo ja zal een herinstall jouw niet helpen, lijkt mij.
Over die Dublex...die staat waarschijnlijk bij jouw op auto maar hij is te vinden in het menu van Network optiens dan je Netwerk Adapter properties en dan van die Tabs dan moet ergens de dublex opties staan.
Voor de rest zal het niet aan je kabels of zo.

Weet verder niks

Verwijderd

Topicstarter
Wederom dank voor alle replies.

Die duplex opties staan niet bij mijn netwerk kaarten, waarschijnlijk is het gewoon zoeizo half duplex ofzo :) 10mbit kaartjes immers. MAar daar komt het niet door.

De Win9x bakjes kunnen wel redelijk goed met elkaar communiceren en met xp maar xp niet zo goed met hun daarom wijs ik nu mijn vinger naar xp als boosdoenner. Maarja ik denk dat ik het maar ff opgeef en voorlopig al het copieer werk vanaf de 9x bakken moet uitvoeren beetje irritant maarja, ook netwerk printen is hierdoor erg erg irritant :)

Wat betrefd dat omhoogschoppen, mijn excuses. Ik snap dat er regulatie moet zijn in een forum. Dat omhoogschoppen dee ik inderdaad 1x per dag om inderdaad aandacht te krijgen, blijkbaar storen sommigen zich hieraan? Ik vraag me af wat een alternatief is om te zorgen dat je problemen onder de aandacht komen. Wat betrefd techposts ofzo, ik weet niet eens wat dat is? maar ik neem aan dat,dat net als bij t.net soort punten zijn. Ik ben daar om eerlijk in te zijn weinig ingeinstresseerd, leuk misschien voor veel mensen maar voor mij is het niet echt belangrijk. Ik vind t.net en gathering echt super relaxt een community die elkaar helpt vind ik heel mooi. Dat regulering nodig is snap ik wel maar soms gaat men ook te ver soms heb je heb van die 14e jarige jochies die niets anders doen dan keihard alle topics checken op overtredingkjes: crosspost crosspost!!! lees ik dan her en der. Tja iedereen zo zijn hobbie. Ik refereer hier niet aan jouw hoor negotiator :) En zelfs niet M-M jij had immers ook het beste voor neem ik aan.
Alhoewel "achterlijk omhoog geschop" wel een beetje grof en onbeleefd is ;) gezien het wel werkt dus achterlijk is het niet echt :P Maar ik kan me voorstellen dat sommigen zich hieraan ergeren. Als er een goed alternatief is hoor ik het heel graag.
Pagina: 1