Allemaal dezelfde taal en is daar dan wel vrede??
Misschien een B'tje raar maar dat vroeg ik mij zo af...
Misschien een B'tje raar maar dat vroeg ik mij zo af...
Verwijderd
IMHO zijn materiële bezittingen idd. veelal de oorzaak van ruzies, maar voor oorlogen heb je toch meer nodig, bijvoorbeeld religies.Op maandag 22 oktober 2001 15:55 schreef Kyori het volgende:
We spreken dan volgens mij wel allemaal dezelfde taal en er is inderdaad vrede, want je hebt geen materiële bezittingen, welke, veelal, de oorzaak zijn van ruzies en oorlogen.
Who is John Galt?
Verandert z'n sig te weinig.
Verwijderd
Verwijderd
Hemel: Moeder Theresa, Jezus en Abraham....Op maandag 22 oktober 2001 16:07 schreef JDMorpheuS het volgende:
Hoe kan de hemel dan zo geweldig zijn?
Geen bezittingen, dus geen computers, tv's of radio's.
sex is verboden want dat is onkuisheid en al die onzin.
ik zie niet echt in wat er dan zo hemels aan kan zijn...
Zelfs al zouden al deze dingen daar zijn dan is het nog armoe, slijk en een jammerlijk behagen (Nietzsche).Op maandag 22 oktober 2001 16:07 schreef JDMorpheuS het volgende:
Hoe kan de hemel dan zo geweldig zijn?
Geen bezittingen, dus geen computers, tv's of radio's.
sex is verboden want dat is onkuisheid en al die onzin.
ik zie niet echt in wat er dan zo hemels aan kan zijn...
Who is John Galt?
Klap klap klap klap klapOp maandag 22 oktober 2001 15:55 schreef Kyori het volgende:
Kieker-Jan, Kieker-Jan 't is een held,
Kieker-Jan, Kieker-Jan jaagt de vogels van het veld.
Kieker-Jan laat zich niet kisten,
Kieker-Jan is sterk,
Weer of niet, dag of nacht, altijd aan het werk,
Kieker-Jan, Kieker-Jan! - Jahahaa!
Sorry voor dat stukje hierboven, maar toen ik je nickname zag, was dat het eerste wat in me op kwam(ok, het scheelt een letter, maar wat dan nog?).
We spreken dan volgens mij wel allemaal dezelfde taal en er is inderdaad vrede, want je hebt geen materiële bezittingen, welke, veelal, de oorzaak zijn van ruzies en oorlogen.
Verwijderd
Dat merk je tezijnertijd wel.Hoe kan de hemel dan zo geweldig zijn?
Materialistisch denken = fout denken. Geloof je nu werkelijk dat je gelukkig wordt van alle bovenstaande dingen? Natuurlijk, ze zijn een leuke afleiding, maar geen primaire levensbehoefte. Bezittingen = afhankelijkheid = zwakte.Geen bezittingen, dus geen computers, tv's of radio's.
Dat is nonsens, want dat heeft de kerk ervan gemaakt, en die vinden het wel erg tof en zo, om de mensen hun visie op te dringen en dan te roepen dat het van God komt. Negeer die onwetenden liever maar gewoon helemaal, want dat waren een stel preutse oude mannetjes die machtsgeil waren.sex is verboden want dat is onkuisheid en al die onzin.
Zoals ik al zei: dat merk je tezijnertijd wel.ik zie niet echt in wat er dan zo hemels aan kan zijn...
Verwijderd
Waarom moeten wij die onwetenden negeren, en jou wel geloven? Waarom zou dat niet eens andersom kunnen zijn, of waarom zouden jullie niet allebei ongelijk kunnen hebben?Dat is nonsens, want dat heeft de kerk ervan gemaakt, en die vinden het wel erg tof en zo, om de mensen hun visie op te dringen en dan te roepen dat het van God komt. Negeer die onwetenden liever maar gewoon helemaal, want dat waren een stel preutse oude mannetjes die machtsgeil waren.
En waarom lukt het jou niet om ON-TOPIC te blijven??Op maandag 22 oktober 2001 16:20 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Waarom moeten wij die onwetenden negeren, en jou wel geloven? Waarom zou dat niet eens andersom kunnen zijn, of waarom zouden jullie niet allebei ongelijk kunnen hebben?
Verwijderd
Danku, danku /me een buiging *Klap klap klap klap klap
Denk eens na.Alleen.... iets is mij niet duidelijk: het lichamelijke blijft achter, hier op aarde. Dus als je ziel (niet tastbaar) naar de hemel gaat, hoe kun je dan praten??
Zie boven. ^Middels gedachtengolven??
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Op maandag 22 oktober 2001 18:20 schreef MisterJava het volgende:
IN DE HEMEL SPREKEN WE VOLGENS MIJ ALLEMAAL JAVA![]()
![]()
1
2
3
| public class Heaven extends afterlife implements God() {
// Desired afterlife code goes here ...
} |
Verwijderd
Op maandag 22 oktober 2001 19:40 schreef Nephilium het volgende:
ik vind alles best, zolang ik maar een cd van Iron maiden op kan zetten. Of slayer enzv.

Verwijderd
Verwijderd
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Waar baseer je dat "hopeloos saai" op? Dat dacht ik dus niet. Ik zie de hemel als het ultieme genot. En daar kunnen we ons geen voorstelling van maken omdat we materialistisch denken. God heeft de mens gemaakt met seksuele gemeenschap en fantasieen, dus waarom zou dat in de hemel ineens over zijn?Op dinsdag 23 oktober 2001 09:12 schreef Fused het volgende:
De hemel is gewoon hopeloos saai. Nee, dan het Walhalla waar de oude Vikingen in geloofden: elke ochtend opstaan en vreten en zuipen. Dan vechten tot iedereen dood is. En dan weer opstaan... beats op en harpje pingelen op een wolkje tot in de eeuwigheid (as if, eeuwigheid is ook al zo'n loos begrip: hadden ze dat nou weggelaten en gezegd: je zult 1000 jaar gelukkig zijn, dan was het veel geloofwaardiger)). Who wants to live forever? Who wants to be in the afterlife forever?
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
Inderdaad!Waar baseer je dat "hopeloos saai" op? Dat dacht ik dus niet. Ik zie de hemel als het ultieme genot.
Uhm. Niet allemaal.En daar kunnen we ons geen voorstelling van maken omdat we materialistisch denken.
Kijk. Jij snapt het tenminste.God heeft de mens gemaakt met seksuele gemeenschap en fantasieen, dus waarom zou dat in de hemel ineens over zijn?
De taal van het hart.Om on topic te blijven: Volgens het OT heeft God de babylonische spraakverwarring op aarde ingevoerd, dus idd, in de hemel zal iedereen dezelfde taal spreken.
Misschien is het nog niet bekend: het lichaam wat we nu hebben, is het volmaakte lichaam, het is helaas nog niet als zodanig gerealiseerd. Een lichaam is slechts een instrument voor interactie in de materiële wereld. Als wij ons lichaam achter ons laten, dan hebben we nergens een lichaam voor nodig.En we krijgen een nieuw lichaam, een volmaakt lichaam, dus je geest hoeft niet los te zweven.
Je leeft al eeuwig, het is alleen een kwestie van bewustwording daarvan.Who wants to live forever? Ik.
Verwijderd
Verwijderd
Onder andere, van gelukkige mensen om mij heen.vraagje: waar wordt jij dan wel gelukkig van?
Ik heb het al vele malen gezegd: er is geen hemel (en ook geen hel). De reden dat ik hier wel vanuit een dergelijk oogpunt reageerde, was puur hypothetisch.Een leuke gedachte denken ofzo? Wat zou er nou in de hemel zijn dat jij zo ziet als het ultieme genot....
Ja, ach. Als je al op zo'n manier denkt, dan wordt het voor mij al moeilijk om jou duidelijk te maken, wat er nu zo mooi is aan het bestaan na dit leven.het lijkt me er verdomd saai zonder materialen (ok als die sex er dan wel in blijft, want dat is dan toch van de kerk, dan kan et nog wel leuk worden...maar dat moet toch ook gaan vervelen na 1000 jaar??)
Ik moet er wel bij vermelden dat sommige van de bovenstaande dingen de nodige training vereisen, aangezien niet iedereen zich er bewust van is dat hij of zij geen lichaam meer heeft. De meesten ervaren het dan als een soort lange droom, waarbij ze vervolgens ergens anders wakker worden.Een bestaan, zonder ziekte, haat, jaloezie, angst en meer van dat soort nonsens. Iedereen leeft liefdevol samen, in perfecte harmonie. Je kan overal naartoe, door slechts te denken aan de plaats van bestemming, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je de trein of bus mist, of, dat je in de file staat. Je leert allerlei nieuwe beschavingen kennen, je ontdekt wat er allemaal is, behalve deze planeet dus. Je leert gebruik te maken van energieën. En je voelt je altijd blij.
Dus geloof in de Hemel is het ultieme Hedonisme?Ik zie de hemel als het ultieme genot.
Aargh! The "Last Man"!Een bestaan, zonder ziekte, haat, jaloezie, angst en meer van dat soort nonsens. Iedereen leeft liefdevol samen, in perfecte harmonie. Je kan overal naartoe, door slechts te denken aan de plaats van bestemming, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je de trein of bus mist, of, dat je in de file staat. Je leert allerlei nieuwe beschavingen kennen, je ontdekt wat er allemaal is, behalve deze planeet dus. Je leert gebruik te maken van energieën. En je voelt je altijd blij.
Lazer toch eens op met dat gezwets over dat we materialistisch denken. Spreek voor jezelf.THEF_Pino schreef:
Waar baseer je dat "hopeloos saai" op? Dat dacht ik dus niet. Ik zie de hemel als het ultieme genot. En daar kunnen we ons geen voorstelling van maken omdat we materialistisch denken
God is in zijn bestseller knap afkerig van seksuele gemeenschap om genot.God heeft de mens gemaakt met seksuele gemeenschap en fantasieen, dus waarom zou dat in de hemel ineens over zijn?
Veel plezier. Ik denk dat ik het na 1000 jaar wel zo'n beetje zat ben.Who wants to live forever? Ik.
Verwijderd
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar als je het weet post het dan, dat wil ik graag zien.Op dinsdag 23 oktober 2001 21:20 schreef Fused het volgende:
Het lijkt me hopeloos saai omdat je in de hemel geen doel meer hebt om naar te streven. Dan wordt je leven aardig zinloos. Ach, volgens Gods bestseller is het zoeken naar kennis ook een zonde, dus zelfs lezend mag je de eeuwigheid niet doorkomen. Wat mag je wel doen dan?
Alleen als dat buiten de liefde om is en zo'n doel op zich wordt dat al het andere vergeten wordt.God is in zijn bestseller knap afkerig van seksuele gemeenschap om genot.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
In ieder geval is het niet nuttig om naar kennis te zoeken:Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar als je het weet post het dan, dat wil ik graag zien.
A, liefdevolle sex, zoals deze:Alleen als dat buiten de liefde om is en zo'n doel op zich wordt dat al het andere vergeten wordt.
Verwijderd
Verwijderd
wow, heb je een interactieve bijbel waarin je citaten op onderwerp kan zoeken? Of, iets minder waarschijnlijke mogelijkheid, kun je ze nog herinneren van de zondagschool?Op donderdag 25 oktober 2001 13:33 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
vrij veel bijbelse citaten
Zondagsschool? Neuh, denkt 't niet.wow, heb je een interactieve bijbel waarin je citaten op onderwerp kan zoeken? Of, iets minder waarschijnlijke mogelijkheid, kun je ze nog herinneren van de zondagschool?
Verwijderd
Omdat het bepaalde neuronen in je hersenen activeert die zo in verband staan met andere neuronen dat de activatie de cognitieve inhoud 'blauw' krijgt? Wat bedoel je nu precies?Had je je al eens afgevraagd waarom blauw eigenlijk blauw is? Precies, dat bedoel ik.
Haha, al die mensen in al die jaren hebben uit hun verband gerukt, en jij weet wel precies hoe het zit? coolOp vrijdag 26 oktober 2001 20:02 schreef TheGentleman het volgende:
INMHO ziet de hemel er niet uit, 't is een ervaring. Volgens mij blijft er van je carbon-based-body niets over dan je geest (cliche). Maar hoe en wat is je geest? De geest is volgens mij het centrum van je gevoelens, de interpretatie van blauw, bloemengeur, een orgasme, vlinders in je buik, angst, etc. Had je je al eens afgevraagd waarom blauw eigenlijk blauw is? Precies, dat bedoel ik.
Terug naar de hemel: de hemel bestaat niet in materialistisch opzicht, 't is een gezamenlijke ervaring. Gooi al die positieve interpretaties op een hoop en je hebt de hemel, gooi al de negatieve op een hoop en je hebt de hel.
Klinkt simpel, maar door de tijden heen hebben veel teveel mensen dit concept ontzettend uit z'n verband gerukt.
Iedereen is speciaal, behalve ik.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb je twijfels over de vertaling, dan kan je die checken op www.bible.org/netbible.Lord Daemon schreef:
[url="http://http:/www.skepticsannotatedbible.com"]http:/www.skepticsannotatedbible.com[/url]
Twijfels over de vertaling? Volgens mij gebruikt de Skeptics Annotated Bible toch echt de vertaling - ik heb het natuurlijk over King James Version.Op Sunday 28 October 2001 10:42 schreef Fused het volgende:
[..]
Heb je twijfels over de vertaling, dan kan je die checken op www.bible.org/netbible.
Inderdaad, maar op netbible zijn ze (weet niet wie) met een vertaling bezig, waar interessante opmerkingen over de vertaling bijstaan. (In de orde van: 'in het Hebreews stond hier <bla>, wat x of y kan betekenen en gezien <bla> betekent het hier waarschijnlijk x.)Lord Daemon schreef:
Twijfels over de vertaling? Volgens mij gebruikt de Skeptics Annotated Bible toch echt de vertaling - ik heb het natuurlijk over King James Version.
Verwijderd
Ach die vertaling door die beroemde rozenkruiser? (Sir Francis Bacon dus)Op Sunday 28 October 2001 12:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Twijfels over de vertaling? Volgens mij gebruikt de Skeptics Annotated Bible toch echt de vertaling - ik heb het natuurlijk over King James Version.
Verwijderd
Op Sunday 28 October 2001 15:43 schreef Lord Daemon het volgende:
John Dee, dat is die gast met die toverspiegel die voorkomt in "If at Faust you don't succeed", rozenkruizers zijn uh... een of andere sekte?
Zowel Shakespeare als Bacon waren lid van die britse rozenkruisers, ze gebruikten bv. de zelfde geheime watermerken in hun werken. Shakespeare vereeuwigt Dee als Prospero in The Tempest, en Bacon neemt de taak van Dee over als Imperator (leider) van die rozenkruisers. (Dee omschrijft ook als eerste de seculiere wereldorde als "atlantis", wat Bacon van hem overneemt.)Shakespear is een toneelschrijver (die wist ik!), Bacon is die wetenschapsfilosoof
Dit heeft dus alles met hermetische filosofie te maken; maar daar hebben ze het tegenwoordig niet meer over, anders wordt het zo "wazig"- wat de hel heeft die met mystiek te maken?Daar hebben ze het nooit over gehad bij Filosofie van de Natuurkunde.
Uitleg!
Kan ik het helpen dat Eco de zelfde interesses heeft als ik?Op Sunday 28 October 2001 16:01 schreef Fused het volgende:
Mietje,
dat riekt nogal naar 'De slinger van Foucault'
Verwijderd
The science of alchymy I like very well, and indeed, 'tis the philosophy of the ancients. I like it not only for the profits it brings in melting metals, in decocting, preparing, extracting and distilling herbs, roots; I like it also for the sake of the allegory and secret signification, which is exceedingly fine, touching the resurrection of the dead at the last day.
- Martin Luther's Table talk
Verwijderd
Ik denk nietdat Black Funeral en Naglfar geaccepteerd gaan worden in de hemel, als de laatste band echt niet mag dan kom ik zeker niet, jammer jongens.ik vind alles best, zolang ik maar een cd van Iron maiden op kan zetten. Of slayer enzv.
Verwijderd
Verwijderd
What Dreams May Come.Op woensdag 31 oktober 2001 22:56 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Misschien een beetje zoals die film van Robin Williams waarvan ik de titel vergeten ben
Verwijderd
Verwijderd
Bah, allemaal vervuiling van de aarde. Crematie is vele malen bezonder voor dit planeetje. En voor de mensen die het daar niet mee eens zijn: kijk 'Final Fantasy: The Spirits Within', de manier waarop 'Moeder Aarde' wordt neergezet is een van de beste die ik ooit gezien heb.Als er zoiets als een hemel zou bestaan (dat laat ik in mijn post een beetje in het midden...), dan is het voor ons waarschijnlijk vrij onmogelijk om voor te stellen hoe het daar is en hoe alles daar gebeurt.
Voorbeeldje, een stukje hoger in deze topic vraagt iemand hoe er dan gepraat wordt.
Wat ik dan denk, is dat wij daar niets bij kunnen voorstellen. Mensen zoeken altijd dingen die wetenschappelijk te verklaren zijn. Dus hoe je praat, tja, dat wordt dan met gedachtegolven, thelepatie (omdat je lichaam hier op, ehm in de aarde blijft)
En waarom hebben we sex? Omdat het een erg lekker gevoel veroorzaakt. Het lijkt mij dat als je geen lichaam meer hebt, de kans groot is dat je dat gevoel permanent hebt, en dan dus geen enkele behoefte meer hebt aan sex.En ook staat er ergens hier iets over sex. Hoe wil je sex hebben op de manier die we nu hebben als je geen lichaam heb ? God (weer even ervan uit gegaan dat er zoiets bestaat) heeft de mens gemaakt met sexuele organen en gevoelens. Als je dood ben en in de hemel ben, heb je je sexuele organen waarschijnlijk niet meer. Het lijkt me sterk dat je gevoelens en verlangens naar het sexuele genot dan ineens weg zijn... Waarschijnlijk heb je dan op een hele andere manier sex met elkaar... Op een manier die wij ons hier op aarde niet voor kunnen stellen. (ik kan er even geen leuk voorbeeld bij bedenken)
Inderdaad, maar het zijn wel leuke onderwerpen.Dat is met heel veel andere dingen ook zo, dat we overal wetenschappelijk verklaarbare dingen bij zoeken. Buitenaards leven, wezens met enorme inteligenties, technieken die wij niet kennen (teleporteren, telepatie, enz enz) Net als bij veel meer dingen. Maar dat is off-topic...
Verwijderd
OeeehhOp donderdag 01 november 2001 09:42 schreef Kyori het volgende:
En waarom hebben we sex? Omdat het een erg lekker gevoel veroorzaakt. Het lijkt mij dat als je geen lichaam meer hebt, de kans groot is dat je dat gevoel permanent hebt, en dan dus geen enkele behoefte meer hebt aan sex.
[..]
Verwijderd
Ja, dat soort opmerkingen zag ik al aankomen.Op donderdag 01 november 2001 10:07 schreef RxR het volgende:
Oeeehh
ik wil dood !
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq