Toon posts:

Opnemen vanaf camcorder via firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik met een Panasonic nv-ds28 DV camcorder kan opnemen via de firewire kabel op de PC?

Wil namelijk het ge-editte filmpje weer terug zetten op het DV tape-je. De camcorder heeft DV in-out, en wanneer ik een filmpje afspeel op de pc zie ik het ook in het LCD schermpje van de camcorder (dus de koppeling tussen pc-camera is goed).

Iemand die het weet?

Verwijderd

Met wat voor een software heb je geedit?
Als je met premiere geedit hebt kan je bij file/export timeline/export to tape kiezen.
Dan op tape out drukken en dan doet ie het!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, het is me gelukt om terug op het DV bandje op te nemen :)

Ik gebruik trouwens Pinnacle studio 7. Beetje eenvoudig, maarjah.

Alleen, nu weer een ander vraagje. Ik moet nu steeds wanneer een scene terug gezet moet worden op "play en rec" tegelijkertijd indrukken op de afstandsbediening van de camcoder.
Probleem: hij begint gelijk met opnemen terwijl de pc nog niet is gestart. Is het mogelijk om op te nemen, maar dat hij dan eerst op pauze gaat ipv. direct op te nemen?

Hoe doen jullie dat trouwenes? Scene voor scene editten en terug zetten, of gewoon 2 uur film op de pc zetten, editten en weer terug zetten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik raad je aan premiere te gaan gebruiken!
Dan zijn die problemen allemaal opgelost!

kijk anders een op
http://www.video-editing.nl/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi?s=3bbb0546452effff

Daar hebben ze het over de studio 7 Er zijn daar een paar die er meer over weten ik ken heel dat pakket niet