Cubase no0b

Pagina: 1
Acties:

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Topicstarter
Ik heb sinds kort Cubase VST32 r4. Ik heb er een GEM PX3-II achter zitten voor de MIDI-in.
Heeft iemand een goeie tutorial voor Cubase, want ik snap er de ballen van! Ik weet niet waar je moet beginnen!!
Ik wil Trance maken...of kan ik dan beter een andere programma gebruiken. Ik zit al 4.5 jaar in Impulse Tracker te tracken en ik wil nu wel iets nieuwer :)
Iemand hier wat antwoorden op??

--

Verwijderd

ik denk dat je heeeeel wat cubase tutorials kan vinden als je ff zoekt op een willekeurige zoekpagina.

als je trance wil maken, zou je eens moeten kijken op www.buzzmachines.com naar BUZZ. das echt een vet chill tracker-achtig programma (gratis!) met allemaal virtuele synths, drumcomputers effecten enz. is echt de moeite waard! ik maak er zelf ook muziek mee en t bevalt me goed

Verwijderd

die buzzmachines zijn machientjes voor buzz, dat kon je altijd krijgen op www.buzz2.com maar die bestaat volgens mij niet meer :(

Verwijderd

ok maar www.buzzmachines.com is nu de buzz-site. je kan hier alles downloaden (programma zelf, effects, generators, presets enz)

Verwijderd

ah....ik was al bang

niet dat ik het programma ooit gebruik maar het was wel geinig...al raad ik aan om gewoon met cubase aan de gang te gaan, er zijn genoeg tutorials onlijn

Verwijderd

Inderdaad... als je cubase een beetje onder de knie heb kan je d'r gewoon bijna alles mee doen wat je wil.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je Cubase hebt, dan zitten er toch ook manuals bij? :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 18:37 schreef Hillie het volgende:
Als je Cubase hebt, dan zitten er toch ook manuals bij? :)
yeah right :+

overigens wordt het op cd bij de platinum van creative geleverd, maar ik geloof niet dat er een handleiding in de doos bij zat :)

Verwijderd

Ik wil Trance maken...of kan ik dan beter een andere programma gebruiken.
als je geen goeie geluidskaart voor MIDI hebt of een goeie synthesizer dan heb je aan Cubase heel weinig.

Maar Cubase, Cakewalk en Logic zijn wel de meest professionele sequencers die er bestaan en daarmee kun je veel meer dan met b.v. Magic Music Maker.

Als je serieus met muziek bezig wilt, neem dan Cubase... als je het alleen maar doet voor de lol, neem dan een simpel programma zoals Music Maker, Fruityloops etc. :)
overigens wordt het op cd bij de platinum van creative geleverd, maar ik geloof niet dat er een handleiding in de doos bij zat
dat is geen Cubase, dat is Cubasis... de geminimaliseerde versie van Cubase zonder uitgebreide opties dus.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Of beter nog, neem Logic ;) Nee, geintje. Dat is een kwestie van smaak :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Of beter nog, neem Logic ;) Nee, geintje. Dat is een kwestie van smaak :)
Logic is een van de meest uitgebreide sequencers die ik ooit gezien heb, maar de hele interface en setup is gewoon compleet anders dan bij Cubase en Cakewalk. Ik heb de platinum versie geprobeerd, maar het kost te veel tijd om de functies te vinden die ik het meest gebruik (en daar heb ik geen zin in, want ik ben nog niet toe aan een andere sequencer) :)

Cakewalk Sonar DXi bevalt me eigenlijk nog veel te goed ;)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.synthzone.com

heeeeeeeeeeel veel over synths en sequencers en andere software. Inclusief links naar site met diverse Cubase/Cakewalk/Logic tools etc.

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
de keuze is simpel inderdaad. Heb je goeie VST softsynths of een echte synthesizer kun je Cubase gaan gebruiken, dat alles onder voorwaarde dat je geluidskaart midi goed behandelt (lage latency b.v.). Als je via wav sampletjes eerder werkte in fruityloops/music maker ofzo dan is het wel ff wat om te veranderen van sequencer hoor :)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 22 oktober 2001 16:23 schreef da_chronic het volgende:
ok maar www.buzzmachines.com is nu de buzz-site. je kan hier alles downloaden (programma zelf, effects, generators, presets enz)
kwilde dat buzz wel eens een keertje zien/uitproberen, maar XP heeft er niet zo'n zin in geloof ik,..... :(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 22 oktober 2001 19:14 schreef neographikal het volgende:

[..]

yeah right :+

overigens wordt het op cd bij de platinum van creative geleverd, maar ik geloof niet dat er een handleiding in de doos bij zat :)
Dat is Cubasis, niet Cubase. Oh is al gezegd. BTW. met Fruityloops kun je ook een hoop klooien met midi hoor. En je kunt er heel simpel ongelooflijk coole drumbeats mee maken.

www.fruityloops.nl Ik heb de full version, was nog geen 100 piek. Hier kun je ook met je synth aan de gang en je kunt ook 10.000 effecten op elke sampje loslaten.

Alleen met cubase kan je gewoon veel meer, maar denk dat dat voor jou voorlopig echt niet nodig is.

• Hillie
  • Laatst online: 05:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als Cubasis erbij geleverd is, dan zal er ook wel een .pdf-je op de cd staan. Steinberg is professioneel genoeg omdat te doen, zeker omdat ze toch willen dat je het gaat gebruiken en dan later gaat upgraden naar een duurder pakket.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 09:33 schreef Yoda het volgende:

[..]

kwilde dat buzz wel eens een keertje zien/uitproberen, maar XP heeft er niet zo'n zin in geloof ik,..... :(
hmm je zou anders eens op de site moeten kijken voor wat demo-mp3tjes gemaakt met buzz. je kan er echt alles mee. ik maak nu een soort van metal met buzz. gitaar en zang opnemen, in buzz zetten, drums erachter en gaan met die banaan

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Onzin, Buzz draait als een tiet onder XP en 2000. Ik denk dat het probleem wel op te lossen is als je ff post op het messageboard bij buzzmachines.com

iOS developer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:27 schreef BikkelZ het volgende:
Onzin, Buzz draait als een tiet onder XP en 2000. Ik denk dat het probleem wel op te lossen is als je ff post op het messageboard bij buzzmachines.com
hmmm oke ik zal eens kijken,....krijg trouwens wel een splashscreen en dan komt de rest ook, maar splashscreen gaat nog niet weg,....zegt loading machines en dan krijg ik dus
Buzz has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. :(

Verwijderd

ik wilde Yokozuna's tip nog eens aanhalen om de nieuwste fruityloops eens uit te gaan testen...dat lijkt nog vrij veel op hoe trackers werken en daarbij kun je (oa) vst-plugins etc gebruiken......errrrrg goed!

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Heb je de millennium pack gedownload op http://www.scene.de/djlaser ?

iOS developer

Pagina: 1