Toon posts:

Spontane reboot van MSI K7T Pro 2-A / Duron 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een systeem bij een "klant" van me met een MSI K7T 2-A moederbordje i.c.m. een Duron 700.
Als ik OF een externe verbing wil maken (inet of een inbel-server - geen inet) OF gigantiesch document inlaadt reboot de PC zo af en toe spontaan! Had er eerst Win98SE op (dacht dat het daar aan lag) maar nu draait er Win2k op en heb nu nog deze reboots!
Weet iemand waar ik kan zoeken ? Ik laat het geheugen bij iedere boot volledig controleren door de BIOS, maar hier omt nix uit. Heb wel al de timing van het geheugen op default gezet momenteel. Weet niet of dit de oplossing kan zijn....wacht dus maar even af.

Maar kent iemand dit probleem ??? Vermoed dus zelf dat het aan de proc of het geheugen ligt of aan een instelling in de BIOS. :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bios, drivers e.d. helemaal up to date ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 15:23 schreef KillerAce_NL het volgende:
Bios, drivers e.d. helemaal up to date ?
BIOS moet ik nog doen. Maar in de changelog stond nix vermeld over "spontane reboots" ...... so...
En drivers.....tja...zal de laatste VIA 4-in-1 nog wel ff downen.... *zucht* maar dat lijkt me zeer sterk!

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

gare voeding misschien, of teveel devices erop aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 15:34 schreef PiNDa.CoM het volgende:
gare voeding misschien, of teveel devices erop aangesloten?
zit niet veel op! Enige optie is de modem (WinModem 56k6)

En hoe kan ik checken of die voeding gaar is ???

Verwijderd

En drivers.....tja...zal de laatste VIA 4-in-1 nog wel ff downen.... *zucht* maar dat lijkt me zeer sterk!
Ik zou daar maar mee beginnen! Juist met grote files gaan bordjes die de 4in1 nodig hebben hele rare dingen doen wanneer deze niet geinstalleerd is. Dat het dan tevens fout gaat bij een externe verbinding verbaasd me nix.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 15:38 schreef Sepans het volgende:

[..]

Ik zou daar maar mee beginnen! Juist met grote files gaan bordjes die de 4in1 nodig hebben hele rare dingen doen wanneer deze niet geinstalleerd is.
Wie zegt dat ik deze niet geinstalleerd heb ??? Heb de originele gewoon geinstalleerd...en dus niet de recentste..maar zal dit vanavond wel ff gaan doen....

Verwijderd

Wie zegt dat ik deze niet geinstalleerd heb ??? Heb de originele gewoon geinstalleerd...en dus niet de recentste..maar zal dit vanavond wel ff gaan doen....
Ja, mijn fout(je), ik was te snel en dacht uit je bericht te zien dat de 4in1 er nog niet opstond. Maar enniewees, nieuwe 4in1 is geen slecht idee en de kans is groot dat het probleem er mee wordt opgelost. Hetzelfde gehad op een ASUS A7V. Enkele flashes en updates van de drivers die nix opleverde, maar 4.27 was het probleem 'spontaan' opgelost, ook als stond er nix over in de change logs. Lekker boeien, het werkt! *D
Pagina: 1