Iiyama 450 Moire?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb thuis een 19" Iiyama 450 monitor. Het is een mooie monitor, geeft ook mooi beeld, maar heb een probleem:
Waneer ik op Shutdown druk op Windows, dan krijg ik dus een beetje gerasterd achtergrond met daarvoor de menu wat ik precies wil doen. Als mijn beeldscherm geen achtergrond heeft (een kleur), heb ik vreselijke moire lijnen, die (verticaal) over het beeldscherm lopen. Erg lelijk dus.

Hoe is dit op te lossen? Ik heb al geprobeerd in het menu van de monitor om moire in te stellen, maar er veranderde niks, werd zelfs erger.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Mischien kan het wel in het service menu van IIyama, weet niet of ie het bij de 450 doet:
Dit zijn de handelingen die je moet doen om in het menu terecht te komen:
* Monitor uit

* Menu indrukken

* Monitor aan

* Menu loslaten

* Monitor uit

* - (min) toets in

* Monitor aan

* - (min) toets los

* Druk nu op menu, et voila

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:23

robhof

Lembongan view

Heb hetzelfde probleem! Ga binnenkort contact opnemen met Iiyama. Het mag dan wel een goedkope 19 inch monitor zijn, dit kan natuurlijk niet! :(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik zal kijken of die service menu helpt, bedankt.

Goedkoop????? Sorry, hoor maar ik heb het vorig jaar voor 1300 piek gekocht. Goedkoop mijn reet! Sorry voor de wat grove taal :)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Ik heb ook een 450 (de niet Pro serie) en die had ook ontzettend veel last van moire. Is daarvoor 2x naar iiyama/teleplan geweest om het bij te laten stellen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 22 oktober 2001 17:13 schreef robhof het volgende:
Heb hetzelfde probleem! Ga binnenkort contact opnemen met Iiyama. Het mag dan wel een goedkope 19 inch monitor zijn, dit kan natuurlijk niet! :(
Ik heb de monitor al meer dan 1.5 jaar en geloof me, dan kan best. Dat is nou eenmaal 1 van de nadelen van de AGP beeldbuis van de VM Pro 450. Je ziet het alleen bij 'grids' zoals bij het afsluiten van Windows dus veel last heb je er niet van. Ik vindt het niet eens meer erg ...

PC Specs

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Die expert menu werkt, maar niks loste mijn moire op. Ik denk dat ik maar contact opneem met Iiyama :Z

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik zeg je, dat is normaal :) . Je kunt wel contact opnemen natuurlijk maar iedereen met een A901HT heeft daar last van ...

PC Specs

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:23

robhof

Lembongan view

Op maandag 22 oktober 2001 19:06 schreef Darkvater het volgende:
Ik zal kijken of die service menu helpt, bedankt.

Goedkoop????? Sorry, hoor maar ik heb het vorig jaar voor 1300 piek gekocht. Goedkoop mijn reet! Sorry voor de wat grove taal :)
Heb het over de 450 (S900MT1), niet de 450Pro en die is zeker wel goedkoop. Heb er f 800,- voor betaald. Eerst lezen, dan denken en dan pas schelden. ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Op donderdag 25 oktober 2001 17:10 schreef robhof het volgende:

[..]

Heb het over de 450 (S900MT1), niet de 450Pro en die is zeker wel goedkoop. Heb er f 800,- voor betaald. Eerst lezen, dan denken en dan pas schelden. ;)
De 450 is de S901GT trouwens.

Verwijderd

Wat voor resolutie draai je?
De voor 19 inchers erg populaire resolutie van 1280x1024 heeft vaak last van moire, omdat het geen "vierkante" resolutie is (5x4 en niet 4x3).

De oplossing is dan 1600x1200 draaien....

Verwijderd

Goh dat er mensen zijn die zich daar druk over maken zeg! :)
Opzich heb je wel gelijk hoor, het zou niet zo moeten zijn zo met die rare strepen. Ik heb dat schermpje al 2 jaar nu maar heb me daar nou nog nooit druk over gemaakt, moest zelf net even checken om te kijken wat je nou bedoelde en inderdaad bij het shutdown schermpje heb ik ook erg opvallende en zelfs trillende verticale strepen met rare kleuren. Maar aangezien ik dat alleen daar zie (en ook bij dat blauwe dos-achtige installatiescherm wel een beetje geloof ik in 640x480 als ik windows installeer).

Heb me destijds meer druk gemaakt over dat het scherm in de breedte uitzet de eerste 30 tot 45 minuten dat hij aanstaat. Daar heb ik em toen voor teruggestuurd (teleplan), kwam een week later terug zonder dat er wat aan gebeurd was. Heb me daar nu maar bij neergelegd, boeit ook niet zo eigelijk.

OK hij is niet perfect, maar toch zeker goed genoeg vind ik.
Pagina: 1