Proftpd uitlezen in mooi windowsProggie

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Kent iemand een programma om de logbestanden van proftpd (xferlog en syslog) uit te lezen en via een of ander scriptje door te sturen naar een webpagina of een shell in windows (niet X windows maar MS windows (sorry voor het gevloek)). Ik vind het niet zo prettig om telkens mijn logbestanden te moeten doorbladeren op mijn slackware bakkie, en bovendien zou ik ook wel totalen willen zien (van downloads etc etc) en wat andere leuke info...

Kan anders iemand het maken *D Afbeeldingslocatie: http://obelix.edup.tudelft.nl/emoticons/nerd.gif

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

webalizer kan stats parsen (ja.. ook van je ftp xferlog!), en bakt er een webpagina van..
Geen idee waar dat te vinden is, maar google weet dat vast wel :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Adonias

Adonias

Topicstarter
hmm... wel leuk progje, althans, de potentie... want hij geeft eerst aan dat
code:
1
"History file not found..."

en daarna voor alle 1500 log-entries van xferlog
code:
1
2
"Warning: Truncating oversized hostname
Skipping bad record (1)"

Wat doe ik hieraan?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
RTFM misschien ?

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 03:26 schreef foser het volgende:
RTFM misschien ?
fijn, dank je, daar heb ik wat aan...

Magoed, probleem heeft zich opgelost, en ik krijg nu prachtige statisstieken. Voordat ik nu ga zoeken, hoe zet je een scriptje in elkaar dat de webpage tussen 8:00 en 24:00 elk half uur een keertje gerefreshed wordt door het programma?

Verwijderd

In je crontab zetten.
ik heb webalizer voor mijn apacheserver draaien als crontjob 3 x per dag is erg makkelijk.

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Thnx :)

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:37 schreef Adonias het volgende:

[..]
fijn, dank je, daar heb ik wat aan...
Als je de FAQ gelezen had, dan wist je dat dit die foutmelding betekende dat de logregel te lang was om geinterpreteerd te worden. En er zaten waarschijnlijk wel meer regels in je logfiles dus daar werden wel statistieken van gemaakt. Dus het probleem 'loste zich niet op', maar was er niet.

Zelfde geld voor die eerste foutmelding, als je de README doorgekeken had dan wist je wat het betekende, namelijk :
A history file is searched for. This file keeps previous month
totals used on the main index.html page. The default file is
named 'webalizer.hist', kept in the specified output directory,
however may be changed using the "HistoryName" configuration file
keyword.
Beide foutmeldingen zijn dus nonfatal errors, maar jij vond het nodig daar direct (zonder blijkbaar zelf eens verder te kijken dan je neus lang is) maar vragen over te gaan lopen stellen. En dat terwijl het antwoord in 3 minuten zelf op te zoeken valt. Als er echt een probleem is help ik graag, maar dit is dus helemaal geen probleem :(

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Klopt, eerste foutmelding had ik door, maar de 2e was wel opeens weg, want eerst pakte hij echt geen enkele regel, en nu pakt hij ze allemaal... maakt verder niet uit, maar ik vind het toch een beetje gek...
Pagina: 1