Simpel rollover button vraagje flash5

Pagina: 1
Acties:

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik wil een button, met in de rollover,meerdere buttons,
dus bij de rollover verschijnen onder de oorspronkelijke button 3 nieuwe buttons waardoor er totaal 4 onder elkaar staan in de rollover.
Ik weet nog dat je dit deed door 3 buttons te plaatsen onder het origineel, en om het geheel een vlak met alpha=0 op de achtergrond(send to back) te zetten. MAAR... wat was het actionscript wat ik aan deze symbol moest toevoegen, ik dacht iets in de trand van on mouse roll out go to next frame en de frame op stop(), maar weet iemand me dit te vertellen ??
alvast bedankt,
doberman

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Edit: dacht dat je wat anders bedoelde. Sorry ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp:

Je hebt 1 button (in frame 1 van je scene) en als je daar met je muis over gaat moeten er 3 buttons meer komen te staan (eronder).

Zet die 'extra' buttons in frame 2.

Zet in je eerste frame een STOP.
Open de eigenschappen/properties van je 1e button (als dit niet kan moet je er eerst een symbol > button van maken).
Kies vervolgens actions. En dan zorg je dat er iets komt te staan als;

OnRelease GoTo ("1")

Het is ongeveer zoiets dus. Niet helemaal maar toch..Kan je gewoon allemaal invoeren via de standaard elementen.

Succes.

• doberman
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat de buttons verschijnen tijdens de rollover, hoe dat moet weet ik ook wel, maar wat ik dus wil is dat ik een transparant vlak heb wat er voor zorgt dat als ik hierbinnen blijf dat ik dan zeg maar in het rolovergedeelte van de button blijf, die andere drie buttons die verschijnen zet ik dan gewoon in een mc die dan ook binnen dat vlak valt. ik weet dat het op deze manier kan, maar weet niet meer precies hoe dit ook al weer in z'n werk ging, iets met on roll over en rollout dacht ik.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij wordt het tijd dat je een standaard hoe-bouw-ik-een-menu lesje volgt. Zit standaard bij de Flash lessons.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

/me snapt er niks van maar doet zijn best

Een button bestaat uit 4 elementen.
Als je zorgt dat er in het eerste element een symbol ziet die ontzichtbaar is dan zie je de button niet maar kan je hem wel als trigger gebruiken. Bijvoorbeeld voor een rollover.

Ik heb je al veel info (wat IK weet dan...) gegeven, verder weet ik het ook niet hoor....

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:20 schreef doberman het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat de buttons verschijnen tijdens de rollover, hoe dat moet weet ik ook wel, maar wat ik dus wil is dat ik een transparant vlak heb wat er voor zorgt dat als ik hierbinnen blijf dat ik dan zeg maar in het rolovergedeelte van de button blijf, die andere drie buttons die verschijnen zet ik dan gewoon in een mc die dan ook binnen dat vlak valt. ik weet dat het op deze manier kan, maar weet niet meer precies hoe dit ook al weer in z'n werk ging, iets met on roll over en rollout dacht ik.
dit wordt ingewikkelder dan ik dacht...

Dus: als je op dat transparante vlak komt met je muis (rollover), moeten die buttons zichtbaar zijn? :?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• doberman
ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen,maar ik ben er niet zo goed in en nee dit staat duidelijk niet bij de flash lessons ik ben heus niet zo debiel dak geen button kan maken hoor :(
Ik heb dus 1 button.
alleen bij die button verschijnt er in de rollover een mc onder de button. (waar je dus normaal gesproken een leuke animatie kan plaatsen)
die mc bestaat ook weer uit 3 buttons die infaden.
wanneer deze buttons volledig zichtbaar zijn stopt de mc.
Dit betekend nu als ik de button test dat ik dan als rollover 3 extra buttons onder de eerste button krijg.
het probleem wat zich nu voordoet is dat als ik mijn muis van de oorspronkelijke button afhaal hij uit de rollover frame gaat. dus verdwijnen die 3 buttons in de mc uit de rollover ook weer. je kan ze dus nooit gebruiken op deze manier. Ik heb dit ooit es eerder gedaan aan de hand van een tutorial maar weet niet meer hoe :(,
ik weet nog wel dat je in de rollover frame achter de buttons en mc een transparant-symbol moest met de on rollover en on rollout commando's maar hoe dit dus werkte weet ik niet precies meer.

• Scipionyx
  • Niet online
Ik moet zo werken, maar toch heb ik snel ff iets inmekaar geflanst. Hij doet het nog niet perfect, maar ik hoop dat je zoiets bedoelt.

www.wicked-yigit.f2s.com/tweakers/menu.html voor de preview
www.wicked-yigit.f2s.com/tweakers/menu.fla voor de source

Succes!!

ik zal er vanavond weer naar kijken

• doberman
Juist precies wat ik bedoelde thnx:)

• Scipionyx
  • Niet online
Ooohw... ok.. eeuh..
Graag gedaan hoor!! :Y)

Pagina: 1