Op dinsdag 23 oktober 2001 11:33 schreef wzzrd het volgende:
* verder geen rare daemons, geloof ik, alleen een zooi daemon die beginnen met k (zullen dus wel bij KDE horen), waarvan ik niet precies weet wat ze doen
ik gok zoiets als kswapd, kupdated, die vaak tussen vierkante haken staan en heel egr lage pid's hebben. Dit zijn kernel deamons en hebben verder niks met KDE te maken. Voor een desktop kun je eigenlijk alle soort serverachtige zaken zoals apache, named, rpc, nfs, nis, ftp, etc... gewoon uitzetten. Ook dingen als lpd heb je vaak niet eens nodig.
* Kernel update gaan we van de week eens doen (moet je dan ook KDE (weet niet zeker, maar er is per slot van rekening een speciale SuSE 7.2 versie van...) en nVidia kernel drivers (denk het wel) opnieuw compilen?)
Zelf kernel compileren maakt echt heel erg veel uit! Vooral optimaliseren vor processortype enzo helpt veel, maar ook het automatisch gebruik van DMA enzo als mogelijk, etc...
* OpenOffice komt terug (heeft dat op los opstartbare programma's als StarOffice 6?)
StarOffice is op OpenOffice gebaseerd en het antwoord is dus: ja. Daarnaast is OpenOffice een stuk stabieler dan StarOffice 6 beta en dat is toch wel een groot voordeel.