Toon posts:

Nieuwsbrief vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, ik heb een database met daarin e-mail adressen naar wie ik allemaal een nieuwsbrief moet sturen. Met een admin moet ik dat doen, die admin is er wel. Alleen stel nou dat ik 300 e-mail adressen heb, en die admin gebruik, de subject en text invul, dan vervolgens gaat ie dmv een php loop naar al deze mensen individueel mailen.

Alleen na 30 seconden zit ik over zo'n maximum limit ofzo, en ik wil dit wel hoger zetten maar beheer zelf de server niet dus dat kan niet.

Dus hoe zorg ik ervoor dat ie naar al de mensen een mailtje stuurt zonder over die maximum limit te komen?

Verwijderd

Stuur maar 1 mailtje met een gigantishe bcc list?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 13:54 schreef Yarvieh het volgende:
Stuur maar 1 mailtje met een gigantishe bcc list?
dat vind ik niet zo mooi :(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

kijk eens in de manual naar timeouts?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

De grote BCC lijst is toch echt de enige optie, want als je naar 300 mensen apart moet gaan mailen ben je de server toch wel onnodig aan het bezetten. Ik vind dat je gewoon een grote BCC moet maken. Je kan het ook opsplitsen : Per emailbericht bijv. 20 BCC's. Dan kun je sneller mail sturen zonder al te veel belasting van de server :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

nee hoor, 200 bcc's of 200x 1 mail duurt even lang (ok, niet op windows)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 22 oktober 2001 14:57 schreef chem het volgende:
nee hoor, 200 bcc's of 200x 1 mail duurt even lang (ok, niet op windows)
Op de mailserver duurt dat even lang ja :)
maar niet als je het naar de mailserver verzend dan is 200 BCC adressen veel voordeliger verwacht ik

Verwijderd

Een grote BCC is zeker sneller dan alle berichten los versturen. Bij een grote BCC hoeft de mailserver bijvoorbeeld maar 1 verbinding te openen voor 30 adressen. De mailserver geeft dan (bijv hotmail) 30 adressen en vervolgens maar 1x de data van het mailtje. Als je alle mailtjes los verstuurd moet je ook 30x de data versturen en dat verschil kan enorm oplopen bij grote nieuwsbrieven (als er dus veel e-mail adressen eenzelfde domein hebben). Overigens hebben sommige ISP's wel weer een maximum van het aantal adressen dat in 1 keer bereikt kan worden dus dan gaat er ietsje voordeel verloren.
Maar om terug te komen op het oorspronkelijke probleem, je kunt misschien aan de gasten van picolo (www.picolo.nl) vragen of ze je adressen in 1 klap in hun database gooien en dan kun je er heel makkelijk naar mailen zonder dat je zelf op de technische details hoeft te letten. Wat je precies bedoelde met die admin is me een beetje onduidelijk, maar in ieder geval heeft je lijst daar ook een admin. Hopelijk heb je er wat aan.

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Ik heb dat zelfde probleem gehad, de timeout verhogen heeft ook geen nut want als je zometeen 1000 nieuwsbrieven moet sturen zit je er weer mee.

Ik begruik voor dit probleem nu mach 5 mailer, dit is een bulk email programma die je rechtstreeks op je sql server kan aansluiten via een odbc.

http://www.mach5.com/

weinig tot niks..

Pagina: 1