Toon posts:

beste harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet zaterdag een nieuw schijfje halen voor m'n vriendin haar pc, moet niet extreem groot of snel zijn, gewoon een goedkope maar goede schijf
iemand een idee?
bedankt iig

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
I prefer Western Digital. Maar dat is mijn nederige mening natuurlijk.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maxtor, IBM of Seagate. Zijn allemaal goed (of net zo slecht). Qua prestaties en prijs ontlopen ze elkaar niet veel iig.

• Opa
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Pricewatch sorteren op prijs.

Maxtor 13 GB voor f 159 bijv.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
heb net de Maxtor D740X besteld bij Gistron. Zeker niet de goedkoopste maar de titel is "beste..." dus...
Hopelijk is dit een betere keuze dan de IBM 60GXP. Die legde het loodje na twee weken! :(

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 13:44 schreef Fest het volgende:
I prefer Western Digital. Maar dat is mijn nederige mening natuurlijk.
Dat is ook mijn mening. En ook nederig natuurlijk. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 15:00 schreef raccoon het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening. En ook nederig natuurlijk. :)
Ben ik het ook al mee eens. :)
Western Digital en Maxtor zou ik nemen, ik kan alleen de D740X van 60GB nergens vinden :( ...

Maar geen Seagate, die zijn snel (stuk).

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:36 beweerde banaan-X het volgende:

[..]
Maar geen Seagate, die zijn snel (stuk).
Banaan X moet met data komen. Niet met ongegronde kreten. Dat is namelijk geen nederige mening meer :(

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Maxtor 30gig, de vorige ging klapot (veel herrie en tikken). Fijn ding en erg stil (hoor um niet eens)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:19 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Banaan X moet met data komen. Niet met ongegronde kreten. Dat is namelijk geen nederige mening meer :(
is goed:

#1 2x een 20GB 7200rpm, ging binnen 1 jaar ineens bad sectors maken... zat nog een goede koeler op ook.

#2 10GB 5400rpm, ging na 2 jaar zeer licht gebruik ineens tikken, steeds harder. gelukkig nog de data van kunnen redden... is nu echt goed stuk.

En lees voor de grap ook eens een paar topics over seagate:
[topic=153014/1/25]
[topic=185071/1/25]
[topic=156065/1/25]

etc

• MadMax
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Als je vriendin toch extreem wilt doen dan is deze schrijf misschien iets ;)

http://www.tweakers.net/nieuws/18955?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

Cyphax

Moderator LNX
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:43 schreef banaan-X het volgende:

[..]

is goed:

#1 2x een 20GB 7200rpm, ging binnen 1 jaar ineens bad sectors maken... zat nog een goede koeler op ook.

#2 10GB 5400rpm, ging na 2 jaar zeer licht gebruik ineens tikken, steeds harder. gelukkig nog de data van kunnen redden... is nu echt goed stuk.

[topic=153014/1/25]
[topic=185071/1/25]
[topic=156065/1/25]

etc
Tja ik heb dan weer 2 HD's in mijn schijf van Seagate (ik meen beide medalists) en die doen het allebei al jaren goed hoor. :)
Andere schijf wellicht maargoed, het is ook Seagate.

Saved by the buoyancy of citrus

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:47 schreef MadMax het volgende:
Als je vriendin toch extreem wilt doen dan is deze schrijf misschien iets ;)

http://www.tweakers.net/nieuws/18955?
Extreem is het pas als er 8 van deze in een raid opstelling komt te zitten icm een Promise Fastrak 100 TX4...

FF wachten, even mijn HD space formatteren... Heb je een dagje? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:43 schreef banaan-X het volgende:

[..]

is goed:

[topic=153014/1/25]
[topic=185071/1/25]
[topic=156065/1/25]

etc
OK,

En als ik door deze 3 topics heen loop zie ik precies hetzelfde als in dit topic:
Alle schijffabrikanten hebben te maken met doodgaande schijven. IBM heeft er op dit moment last van (en zo groot/extreem heb ik dat eigenlijk nog nooit gezien. WD heeft een paar jaar geleden zijn volledige kwartaalwinsten zien kelderen als gevolg van garantiereturns. Bij Seagate, maxtor en fuijitsu zie je dit soort meldingen niet. Daar gaan er op elke duizend een paar stuk. Daarmee is het "IBM is goed, Seagate is slecht" wat op dit forum de hoofdrol speelt me een raadsel. Evenals twiekers die alleen maar roepen dat hun schijf de beste is omdat ze hem zelf toevallig hebben en een keer (vaak in een heel ver verleden) een slechte ervaring met een ander merk hebben gehad.

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:13 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

OK,

En als ik door deze 3 topics heen loop zie ik precies hetzelfde als in dit topic:
Alle schijffabrikanten hebben te maken met doodgaande schijven. IBM heeft er op dit moment last van (en zo groot/extreem heb ik dat eigenlijk nog nooit gezien. WD heeft een paar jaar geleden zijn volledige kwartaalwinsten zien kelderen als gevolg van garantiereturns. Bij Seagate, maxtor en fuijitsu zie je dit soort meldingen niet. Daar gaan er op elke duizend een paar stuk. Daarmee is het "IBM is goed, Seagate is slecht" wat op dit forum de hoofdrol speelt me een raadsel. Evenals twiekers die alleen maar roepen dat hun schijf de beste is omdat ze hem zelf toevallig hebben en een keer (vaak in een heel ver verleden) een slechte ervaring met een ander merk hebben gehad.
Tja, mensen die roepen dat IBM goed is, snap ik ook niet helemaal. die 75 en 60GXP zijn nou niet echt betrouwbaar :+ Maar over Seagate hoor toch veel slechte verhalen, alhoewel de Bar. 4 niet zo slecht is. Toch heeft mijn voorkeur echt Maxtor!!

Verwijderd

Geen Maxtor meer voor mij in ieder geval.. Na 1 jaar begaf de eerste het, krijg ik een nieuwe vanuit Ierland begeeft die het alweer na 1 week :(

Ik zit nu toch maar eens uit te kijken naar een Western Digital..

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:11 schreef P.C.Simonis het volgende:
Geen Maxtor meer voor mij in ieder geval.. Na 1 jaar begaf de eerste het, krijg ik een nieuwe vanuit Ierland begeeft die het alweer na 1 week :(

Ik zit nu toch maar eens uit te kijken naar een Western Digital..
Daar ben ik ook erg tevreden over. Heb nu een 7200rpm zonder koeling al bijna 2,5 jaar in mijn pc zitten, en hij is nog perfect!
Pagina: 1