There's no place like 127.0.0.1
(beetje vertraagd door Code 55)
Lijkt me stug dat een verhoging van memspeed problemen oplost. Er zijn nog veel meer geheugeninstellingen in het BIOS te vinden. Ik zou alle instellingen opschrijven, dan in het BIOS de optie "Load Optimized Defaults" kiezen en van daaruit verschillende geheugeninstellingen uitproberen.
Timing (normal, fast, turbo, 7ns), interleaving (2way, 4 way) en latency (reactietijd) kunnen allemaal uitmaken.
Kijk ff op de Asus site of dergelijke problemen te wijten zijn aan je BIOS versie en update je BIOS indien dit idd zo is.
Lijkt me stug dat een verhoging van memspeed problemen oplost. Er zijn nog veel meer geheugeninstellingen in het BIOS te vinden. Ik zou alle instellingen opschrijven, dan in het BIOS de optie "Load Optimized Defaults" kiezen en van daaruit verschillende geheugeninstellingen uitproberen.
Timing (normal, fast, turbo, 7ns), interleaving (2way, 4 way) en latency (reactietijd) kunnen allemaal uitmaken.
Kijk ff op de Asus site of dergelijke problemen te wijten zijn aan je BIOS versie en update je BIOS indien dit idd zo is.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Als je PC100 geheugen hebt, zou het kunnen kloppen dat 133 niet echt wil... bekijk die reepjes eens
Maar het rare is dat mijn PC zelfs geen POST wil doen (met minimum spul erin), als ik hem op PC100 instel.
Ik weet niet wat voor een reepje het is. Dat zou ik ff moeten bekijken.
Maar ik denk dat het aan mijn VGA-kaart ligt (hele oude). Graag reactie daarop!
Initialize PCI before AGP, ook ergens in BIOS.Op maandag 22 oktober 2001 16:48 schreef MatHack het volgende:
Maar het rare is dat mijn PC zelfs geen POST wil doen (met minimum spul erin), als ik hem op PC100 instel.
Heb je "load Optimized Defaults" al gehad?
NB: Als je de Duron hebt Ingekleurd met potlood, wil dat nog wel eens storen: Ik moet mijn PC soms ook twee keer opstarten want na de eerste zie ik niks nakkes nada in beeld. Na de tweede keer doet hij het overigens perfect.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
nee, optimized settings heb ik nog niet gehad (volgens mij heb ik die ook niet), maar ik zal ff kijken.
Ik heb geen AGP-kaart dus wat heeft die andere instelling er mee te maken??
Ik heb geen AGP-kaart dus wat heeft die andere instelling er mee te maken??
edit:
Ik heb alleen default settings
Ik heb alleen default settings
Verwijderd
weet 't niet zeker hoor, maar dat bord heeft toch ook nog jumpers?? staan die allemaal goed ingesteld?
Ja, het bord kan jumpers bevatten, maar ik heb hem in jumperfree mode staan, dus ik hoef de jumpers niet te controleren.
Ik heb de oplossing gevonden. Het probleem is DirectX. schakel in DirectX de DirectDraw versnelling uit (en dus automatisch de Direct3D versnelling) en de spellen lopen niet meer vast. 
Wel zien sommige spellen er wat minder uit.
Ik denk ik deel het ff mee, dan weten anderen met hetzelfde probleem het ook!!
Wel zien sommige spellen er wat minder uit.
Ik denk ik deel het ff mee, dan weten anderen met hetzelfde probleem het ook!!
Verwijderd
Wel beetje onbevredigende oplossing of niet? ik zou blijven zoeken als ik jou (een echte tweaker) was...
Ik ga wel zoeken als ik ook problemen krijg met de AGP-kaart die ik binnenkort ga bestellen. 
Want mijn oude beestje was aan vervanging toe.
Maar als iemand het nu al weet, ik sta open voor oplossingen!!
Want mijn oude beestje was aan vervanging toe.
Maar als iemand het nu al weet, ik sta open voor oplossingen!!
Pagina: 1