Toon posts:

PIII 1,1 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een probleembje ik heb een ABIT BX-133RAID, superbord en heb daar in een PIII 866 (133), stom ik weet het ja, maar nu kan ik nog een PIII 1,1 Ghz krijgen op 100 Mhz fsb, dan denk je dat kan lachen worden, nou dat weet ik niet ? Heeft iemand ervaring met procs boven de 1 Ghz (niet OC) omdat ik wil wten of het MB het ondersteunt, ABIT zegt van niet, maar ik heb een Multiplexer tot 12 dus ik denk zelf van wel en het voltage kan ik ook instellen op 1,75 V.

Tweede vraag heeft iemand in dit MB double sided dimms van 256 MB of enkel sided ??

Thanks, :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 22 oktober 2001 13:24 schreef nifo het volgende:
hallo allemaal,

Tweede vraag heeft iemand in dit MB double sided dimms van 256 MB of enkel sided ??

Thanks, :)
In een BX alleen double sided Dimm gebruiken ,de rest weet ik ff geen zinnig andwoord op :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
De PIII 1.1GHz heeft de tualatin core.. De BX-chipset werkt niet met die core, dus het zal zo niet gaan.. (ander voltage nodig, en andere bus-structuur).

Ik weet niet of jouw bordje een slot-1 bord is, maar dan zou je eventueel nog met zo'n powerleap converter iets kunnen proberen.. (Is pas een artikel geweest op t.net).

Standaard gaat het in ieder geval niet!

Verwijderd

In een BX alleen double sided Dimm gebruiken ,de rest weet ik ff geen zinnig andwoord op
pfff, hier wordt ik zo moe van, zeg dan niks, als je het niet weet. :( Op een BX bord kan je gewoon alle dimms gebruiken (heb zelf ook 3 enkelzijdige), multiplyers zijn niet interresant en de p3-1100 is GEEN tualatin en kan je gewoon erop zetten zonder moeilijk te hoeven doen.

Ik denk alleen dat het snelheidsverschil met je huidige processor niet de moeite waard is. Ik zou lekker doorsparen voor een Northwood p4 als ik jou was. :7

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op maandag 22 oktober 2001 14:43 schreef Twynn het volgende:
De PIII 1.1GHz heeft de tualatin core.. De BX-chipset werkt niet met die core, dus het zal zo niet gaan.. (ander voltage nodig, en andere bus-structuur).

Ik weet niet of jouw bordje een slot-1 bord is, maar dan zou je eventueel nog met zo'n powerleap converter iets kunnen proberen.. (Is pas een artikel geweest op t.net).

Standaard gaat het in ieder geval niet!
Neeeee dat is bij een 1.13 GHz op 133 MHz FSB. De 1.1 GHz op 100 MHz FSB is gewoon een coppermine.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 22 oktober 2001 15:43 schreef eelcoz het volgende:

[..]

pfff, hier wordt ik zo moe van, zeg dan niks, als je het niet weet. :( Op een BX bord kan je gewoon alle dimms gebruiken (heb zelf ook 3 enkelzijdige), multiplyers zijn niet interresant en de p3-1100 is GEEN tualatin en kan je gewoon erop zetten zonder moeilijk te hoeven doen.

Ik denk alleen dat het snelheidsverschil met je huidige processor niet de moeite waard is. Ik zou lekker doorsparen voor een Northwood p4 als ik jou was. :7
je heb 3 enkelzijdig ja ,stop er maar es 256mb enkelzijdig in dan en zie het resultaat |:(
Duh !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op maandag 22 oktober 2001 15:45 schreef VlasBaard het volgende:
Neeeee dat is bij een 1.13 GHz op 133 MHz FSB. De 1.1 GHz op 100 MHz FSB is gewoon een coppermine.
Hmm.. Okee.. Foutje van mijn kant.. Jullie hebben inderdaad gelijk..

Dat houd in dat die P-III inderdaad gewoon gaat werken..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op maandag 22 oktober 2001 15:43 schreef eelcoz het volgende:

[..]

pfff, hier wordt ik zo moe van, zeg dan niks, als je het niet weet. :( Op een BX bord kan je gewoon alle dimms gebruiken (heb zelf ook 3 enkelzijdige),....
Hmmm, iets minder hoog van de toren blazen zou je niet misstaan ;) Net als Speedy-J al aangaf: prop er een enkelzijdige 256MB DIMM in en je hebt een probleem (en aangezien de vraagsteller het over 256 en geen 128MB DIMM's heeft..)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Die P3 1.1 /100MHz is een foutje geweest van Intel.. De CPU was totaal niet stabiel op die snelheid |:(
De CPU is alleen verkocht als OEM en ook snel weer van de markt gehaald. Ik heb het op Tom's Hardware gelezen maar ik kan het stuk van begin dit jaar niet meer vinden :(

De Tualatin 1.13 en 1.26 lopen op 133MHz FSB, er is wel een Slot 1 -> FCPGA2(Tualatin ondersteuning) convertor op PowerLeap maar ik vraag me af of dat echt zo'n zin heeft op een oud BXje ofzo :?

IMHO is de 866 /133MHz nagenoeg even snel als de 1.1 /100MHz...

Mijn P3 733@916 /166.6MHz is in het crunchen van SETI WorkUnits ongeveer 20 minuten sneller dan de P3 1GHz /133MHz van mn pa... *D
Dat ligt gewoon aan het feit dat die 1GHz af en toe moet "wachten" totdat de data vanuit het geheugen aan is gekomen en mijn 916-er wel "minder" doet per seconde maar door de 25% meer data doorvoer vanaf je RAM dus minder vaak/lang hoeft te wachten op nieuwe data...

Daarom dat ik ook mijn CPU niet verder ga overclocken omdat ik boven de 166.66MHz FSB dan ipv 133/133 CPU/RAM naar 133/100 als basis instelling moet... :( De CPU kan 1000+ maar de 25% minder data doorvoer maakt dat nooit goed :(

Just my 2c

ps. een post waar je wat aan hebt Afbeeldingslocatie: http://setiforum.mine.nu/ubb/smilies/smilewinkgrin_ron.gif

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op maandag 22 oktober 2001 18:58 schreef Tranced het volgende:
Die P3 1.1 /100MHz is een foutje geweest van Intel.. De CPU was totaal niet stabiel op die snelheid |:(
De CPU is alleen verkocht als OEM en ook snel weer van de markt gehaald. Ik heb het op Tom's Hardware gelezen maar ik kan het stuk van begin dit jaar niet meer vinden :(
Volgens mij doel je op de 1.13GHz 'Pabster', een 133MHz FSB SECC2 P!!!. De 1100E is een vrij recente Coppermine waar niks mis mee is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hmmm, iets minder hoog van de toren blazen zou je niet misstaan Net als Speedy-J al aangaf: prop er een enkelzijdige 256MB DIMM in en je hebt een probleem (en aangezien de vraagsteller het over 256 en geen 128MB DIMM's heeft..)
Je hebt gelijk, ik had die vraag niet eens gelezen, ... :o

Verwijderd

het gaat niet om de rode of groene balken maar kijk een naar het vershil tussen de Intel Pentium III (Cu-Mine) 1000/133 en de 1100/100
Maar de 1100 in die desbetreffende test is toch een celeron en geen p3.. :?

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien is eigenlijk niemand het eens over zo'n upgrade, waarom niet mijn BX bord heeft alleen een divider van 2/3 voor mijn AGP en dat is op 133 Mhz al 89 Mhz dus ik hou geen ruimte meer over om te OC'en zonder rare fratsen uit te halen, als ik nu een 100mhz proc heb heb ik meer speel ruimte hoeft niet extreem maar ik zoek een goede combinatie tussen mijn PCI klok en mijn AGP bus wanneer ik ongeveer een FSB van 115 heb kan ik waarschijnlijk ook mijn mem nog op cas-2-2-2 draaien.

een PIII 1 Ghz of 1.1 Ghz beide op 100 Mhz van SL5xx kost me ongeveer fl 500,- (nieuw) (http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm)
dan is dit toch een goede upgrade voor ongeveer fl 250,- inclusief cooler (swiftech MC 370) *D

Of is het verschil echt zo klein ? ik ga toch niet over op een AMD en ga binnenkort ook nog niet over op een P4 k ga niet eerder wat veranderen tot aan de volgende generatie CPU's.

In iedergeval al bedankt voor alle reacties.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op maandag 22 oktober 2001 21:16 schreef eelcoz het volgende:

[..]

Maar de 1100 in die desbetreffende test is toch een celeron en geen p3.. :?
Oops |:( ff weg geedit...

Die P3 1.1 waar ik het over had in de bovenstaande post is eigenlijk een 1.13.. kijk maar op Tom's Hardware

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1