Toon posts:

Wordt er veel gebruik gemaakt van WINE?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wordt er veel gebruik gemaakt van WINE?Positieve ervaringen?
Welke programma's draaien wel onder wine en welke lukten niet?

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wine Application Database: http://appdb.codeweavers.com/

Verwijderd

Het handigste vind ik zelf om programma's te gebruiken die al op linux draaien. Wine geeft enorm veel overhead.
Over het algemeen is het zo dat je moet uitproberen of het werkt.
Niet elke wineversie is hetzelfde ook. Werk het met de vorige versie wel? Dan kan het best zijn dat het met de volgende versie niet meer werkt. Niet erg betrouwbaar dus.

Waar ik het voor gebruik:
Free agent of Powerpost om binaries op usenet te posten.

Het schijnt dat internet explorer wel aardig onder wine draait, maar ik zou konqueror, mozilla/galeon of opera eerder aanraden.

Microsoft Office draait soms wel, soms niet.
Wat ik ervan begrepen heb draait Office voor een deel in Windows kernel space, wat wine niet doet, die biedt alleen de standaard windows api.

Games als Starcraft zouden aardig draaien onder wine, heb ik gehoord.

Verwijderd

Ik draai wine, maar ben niet echt super tevreden. Starcraft doet het idd. wel, maar Red alert wil bij mij niet en ook Half life niet(wat het wel hoort te doen). Het ligt er een beetje aan wat je wilt, als je het wil om bijvoorbeeld te kunnen mircen, Starcraften, bridgebuildereb of Half lifen(wat het dus wel hoor te doen) in linux en je krijgt dat aan de praat dan is het fantasties. Alleen je kunt wel eens tegen wat probleempjes oplopen, zo wil f10 niet bij mij in starcraft en mijn geluid werkt ook verre van perfect(niet bij de dingen die ik heb geprobeerd, behalve in het menuutje bij half life dan).

Verwijderd

Ik heb net Wine geinstalleerd om Lotus Notes te gebruiken op mijn werk... Ik moet zeggen dat het goed werkt. Ik heb nog geen mooie True Type fontjes, maar ik kan gebruik maken van de Notes Client...! Werkt prima!

Wine is natuurlijk wel wat langzamer... Maar ik ben tevreden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
Mjah, vind het zelf niet echt een feest....

Als je nog een paar windows-applicaties wilt blijwen gebruiken maar geen zin hebt in multi-booten, gebruik dan VMware...

Prop dan wel zo veel mogelijk geheugen in je bak.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik maak er geen gebruik van, want voor alles is wel een goed/beter alternatief (alleen IE mis ik wel, maar redt het met netscape, mozilla en konquer).
Ik heb het wel een keer geprobeerd, maar het beviel niet zo, of het liep vast of het was wel erg traag.

Verwijderd

Op mijn Slackware systeem, met prima fontjes, draait Lotus Notes 5, designer en client prima met wine. Maar dit is puur voor thuis, op m'n werk moet ik vanwege windows clients gewoon op windows blijven werken.

Maar om thuis wat te prullen en verbinding te maken met de Domino server, werkt het prima.

Je kunt met wine veel progjes aardig draaien, maar ook ik probeer zoveel mogelijk Linux varianten te vinden. En tot nu toe is me dat met alles behalve Lotus Notes gelukt.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Och... beetje klooien met Wine(X) wil ik nog wel eens doen. Getright draait prima en het is ook wel geinig om eens 3DMark2000 op je KDE desktop te zien :Y)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ik vond wine ook helemaal niks. Veel apps die op oudere versies draaiden, doen het nu niet meer of hebben gek gedrag. Ik gebruik nu VMware en daarin kan ik bijvoorbeeld prima Red Alert 2 draaien (athlon 1200/512mb). Verder wilde ik dus eerst wine gebruiken om mn mail (sinds 1994 'verzameld') met Eudora kunnen blijven lezen.

Vmware is echt erg goed, hoewel win4lin veel sneller is (sneller windows 98 opstarten zelfs dan 'normaal'), maar die kan alleen maar win9x draaien en verder kreeg ik die niet echt aan de praat onder debian en vmware is dan veel simpeler (mits goede kernel :))
Pagina: 1