Toon posts:

[JAVA] int naar bits

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik met een opdracht bezig over filecompressie en Huffmancodes. Ik heb al een frequentietelling gemaakt, aan de hand daarvan een HuffmanTree om de optimale code vast te stellen en tenslotte een codetabel waarin ik bij een gegeven ASCII code de bijbehorende codering kan vinden.

Echter deze codering is een int waarde. Het is de bedoeling dat ik de bits op het scherm tevoorschijn krijg. Dit lukt me helaas niet :'(

Casten mag niet van de compiler, en de manier waarop ik het nu heb gedaan heeft weinig zin aangezien ik dan geen kortere bitreeks heb voor ASCII karakters die vaak voorkomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
for (int i2=0; i2<8; i2=i2+1) 
{
hulp=(byte)(b & 0x01);
c=(char) (hulp + '0');
s=c+s;  //string concatenatie: plaats c vooraan 
b=(byte)(b>>1);
} 
System.out.print(s);

Hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen :?

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

met erg veel modulo & delen kun je het wel voor elkaar krijgen..

en de Integer class heeft een method getByteValue() die een byte teruggeeft, misschien heb je daar iets aan?

Verwijderd

Beetje self-service kan geen kwaad, gewoon ff in Google zoeken. Ik begrijp best dat je het op de sites van javasoft niet kan vinden (beetje onduidelijke pagina's) |:(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 22 oktober 2001 13:02 schreef MisterJava het volgende:
Beetje self-service kan geen kwaad, gewoon ff in Google zoeken. Ik begrijp best dat je het op de sites van javasoft niet kan vinden (beetje onduidelijke pagina's) |:(
api documentatie is erg duidelijk hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het is me gelukt met de toBinaryString methode :)
Pagina: 1