Toon posts:

Geen USB-poorten op bord, wel in Win95 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een klein vraagje.
Ik ben de laatste tijd nogal in de weer met wat oudere pc's (p133, p166 en dat soort zooi). Maar als ik de computer heb geïnstalleerd met, ja schrik niet, windows 95, blijft er bij "Overige Apparaten" een "Universal Serial Bus" staan. Ik snap er niks van want het bordje dat erin zit heeft geneens USB poorten.

Wat is dit!?
|:(

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Kan zijn dat dat een van de eerste bordjes was met usb dat er wel aansluiting erop zit maar niet de kabeltje naar buiten...
of zo iets... :?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Win95 kent nog geen USB :?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel ff aangepast

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Welk merk en type bord is het..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zitten waarschijnlijk wel usb connectors op het board, maar niet op de backplate.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

Wok

Dakloos...

Op maandag 22 oktober 2001 13:17 schreef jbalk het volgende:
Niet helemal correct, vanaf Win95 OSR 2.1 is er een bescheiden ondersteuning voor USB.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Volgens mij ondersteunt de laatste versie van Windows 95 wel USB (in beperkte vorm weliswaar), en heeft je chipset ook ondersteuning voor usb. De fabrikant heeft die feature van de chipset niet gebruikt, maar ook niet uitgeschakeld. Hij ziet dan wel USB terwijl het er niet (tenzij intern op het mobo) is.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Op maandag 22 oktober 2001 13:28 schreef Snijkoek het volgende:
Volgens mij ondersteunt de laatste versie van Windows 95 wel USB (in beperkte vorm weliswaar), en heeft je chipset ook ondersteuning voor usb. De fabrikant heeft die feature van de chipset niet gebruikt, maar ook niet uitgeschakeld. Hij ziet dan wel USB terwijl het er niet (tenzij intern op het mobo) is.
Correct (althans zover ik het ook weet :+ ) en de oudere Mobo's hebben in de BIOS als het goed is een vermelding staan van USB. Zet dat gewoon uit en Win95 heeft daar ook geen weet meer van.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 22 oktober 2001 13:17 schreef jbalk het volgende:
Win95 OSR-1 heeft inderdaad geen USB-support. Pas toen OSR-2 uit kwam werd USB gesupport. Bij die versies zette MS het zinnetje 'With USB Support' op de CD, dus het is vrij eenvoudig te herkennen. Overigens was dat behoorlijk buggy en werkt een aanzienlijk aantal USB-devices niet onder W95.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 22 oktober 2001 12:18 schreef double-d het volgende:
Hoi, ik heb een klein vraagje.
Ik ben de laatste tijd nogal in de weer met wat oudere pc's (p133, p166 en dat soort zooi). Maar als ik de computer heb geïnstalleerd met, ja schrik niet, windows 95, blijft er bij "Overige Apparaten" een "Universal Serial Bus" staan. Ik snap er niks van want het bordje dat erin zit heeft geneens USB poorten.

Wat is dit!?
|:(
het bordje heeft dan wel een USB controller (plus een rijtje pennetjes op het moederbord) maar die zijn nog niet naar de achterkant van de kast doorgevoerd. Dat werd wel vaker gedaan bij non-ATX pentium1 borden toen USB net uit was (zie Shuttle Hot579 en Abit SM5). Als je niet van plan bent om een kabeltje + "frontje" met USB te kopen voor die computers, kun je in de BIOS gewoon de USB controller uitzetten. Dan kun je in Windows, mochten ze er nog staan, gewoon die USB controller weggooien. Scheelt ook weer een IRQ trouwens! :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

als je em niet gaat gebruiken die USb zou ik em uitscakelen ja..

Heb laatst op mijn Asus P55T2P4 S7 mobo dat USBdingesbracket van mijn A7V geprikt.. werkt gewoon..

* KNETTER2000 was er erg blij mee, kan hij wel zeggen
"Ik was er erg blij mee"

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Vraagje.....

Als je zo`n rij pinnen op je mobo hebt voor usb, maar je hebt geen zin om zo`n bracker speciaal voor her mobo te kopen, kun je dan gewoon zlf zo`n stekker bouwen met een losse bracket en een oude ide kabel of sow ?

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 14:55 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Win95 OSR-1 heeft inderdaad geen USB-support. Pas toen OSR-2 uit kwam werd USB gesupport. Bij die versies zette MS het zinnetje 'With USB Support' op de CD, dus het is vrij eenvoudig te herkennen. Overigens was dat behoorlijk buggy en werkt een aanzienlijk aantal USB-devices niet onder W95.
Dubbel post

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 22 oktober 2001 15:59 schreef jbalk het volgende:
Dubbel post
Goh... mag ik je feliciteren met deze superieure waarneming? Ik had nog altijd het 'reply' windowtje open, terwijl GoT er al een tijd uit lag. Daarom had ik de eerdere reactie niet gezien. Bovendien, als jij een dubbelpost zo bezwaarlijk vindt, waarom vind je het dan wel nodig om het ding integraal te quoten?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 22 oktober 2001 15:50 schreef doehetzelver het volgende:
Vraagje.....

Als je zo`n rij pinnen op je mobo hebt voor usb, maar je hebt geen zin om zo`n bracker speciaal voor her mobo te kopen, kun je dan gewoon zlf zo`n stekker bouwen met een losse bracket en een oude ide kabel of sow ?
in principe hoef je niet een bracket speciaal voor jou moederbord te kopen. de set kabel+frontje is te koop in elke goede elektronica zaak voor 10 tot 20 gulden. Daarvoor kun je het denk ik niet zelf bouwen (je moet immers ook een frontje met USB connectors hebben).

Wat bij mijn Abit SM5 het probleem was: de pinnen op het moederbord waren anders gerangschikt dan de gebruikelijke layout (op Asus en vele andere borden uit die tijd). Dat was echter simpel op te lossen door de kabeltjes uit het stekkertje (voor op het moederbord) te klikken en van internet een juiste layout van de moederbord connector van abit te halen. Daarna de kabeltje in het juiste gaatje steken van het stekkerblokje (met de layout van de moederbordaansluiting erbij) en wopla, daar had ik 2 USB poorten op mijn Abit bord!!!!! USB controller inschakelen in de BIOS, Win98SE erop (P166/64MB) en woei USB werkte meteen!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1