dubieuze RAS in Winroute

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik keek even mijn Winroute settings na en ik zie daar naast m'n NIC's ineens 'RAS' staan in de Interface Table. RAS met naam 'line 1' op ip 0.0.0.0 en NAT 'on'.

Kijk ik even verder, zie ik dat ik ineens een externe toegangsadapter in m'n netwerkconfig heb zitten, met bindingen op o.a. NetBEUI en TCP/IP enzo.

Ik heb geen modem in m'n pc zitten, enkel een NIC voor chello en een NIC voor m'n netwerkje. Nou heb ik gisteren wel een laptoppie op m'n netwerkje aangesloten, waar een modem in zit, maar dat kan er toch niets mee te maken hebben?!

Ik draai WinRoute Pro 4.1, security settings allemaal aan en gelogt. Ik ben alleen even vergeten te kijken naar de externe toegangsadapter in m'n netwerkconfig, voordat ik 'm eruit mikte. |:(

Iemand een idee hoe dit zomaar kon gebeuren?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stond die externe toegangsadapter er al voordat je winroute installeerde ?

Zo ja, dan blijft winroute die dus zien, ook al heb je 'm weggehaald..

Bij mij staat er in winroute nog een NIC die er niet meer is :P
Ik heb alleen geen zin om een compleet werkende config overhoop te gooien..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Op maandag 22 oktober 2001 14:22 schreef BackSlash32 het volgende:
..
Nee, ik had helemaal geen externe toegangsadapter in m'n netwerkconfig, da's nou juist het vreemde. Ik heb nooit een modem in m'n pc gehad.

Het enige waar ik op kon komen is dat ik 'remote administration' in winroute even aan heb gehad, misschien dat ie dan zelf een externe toegangsadapter heeft aangemaakt?! Lijkt me onwaarschijnlijk... maar ik weet geen andere verklaring?! :?