zoek voorbeeld om sql in asp te testen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb net op mn linuxbak een ASP server geinstalleerd
en op een andere pc in me netwerk een NTbak met sql server.. nu zoek ik een voorbeeld zodat ik kan testen of de asp file gegevens kan halen van de andere pc uit een sql bestand. Asp en SQL werken afzonder iig al wel :)
heeft iemadn wat of weet iemand iets waar ik wat kan downloaden ??

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=servernaam;UID=sa;PWD=;Database=Master"
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set rs = createobject("adodb.recordset")
rs.open "select * from sysobjects",dbconnection
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 11:55 schreef raptorix het volgende:
<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=servernaam;UID=sa;PWD=;Database=Master"
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>
thanx maar moet er niet ook een SQL bestand bij?
sorry ik heb geen ervaring met sql/asp, ik wil alleen weten of alles werkt :) Krij ik dan wat opmn browser te zien ?

Btw de bak waar asp op draait is ook de webserver...
de pc waar sql opdraait heeft als ip 192.168.168.30

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi...

Het voorbeeld dat gegeven wordt zou moeten werken als je op maar de juiste server naam op geeft in de connect string.

Als het goed is krijg je een lijstje met system objecten te zien (tabellen etc.)

• robbertb
  • Niet online
En wat doet hij dan op die sql bak?
Naja ik heb een bestandje aangemaakt op de server en via de browser proberen te bekijken, maar dan krijg ik te zien:

VBScript compilation error 1019 :

Expected 'Loop'

/testasp.asp line 12

[edit]
Mist kennelijk ergens nog een loop, door dat onderaan te zetten krijg ik weer een andere foutmelding

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 22 oktober 2001 11:50 schreef robbertb het volgende:
Ik heb net op mn linuxbak een ASP server geinstalleerd
en op een andere pc in me netwerk een NTbak met sql server.. nu zoek ik een voorbeeld zodat ik kan testen of de asp file gegevens kan halen van de andere pc uit een sql bestand. Asp en SQL werken afzonder iig al wel :)
heeft iemadn wat of weet iemand iets waar ik wat kan downloaden ??
Wat is een ASP server :? vraag ik mij dan af :) ,....als het een prog is om asp files te parsen op een linux bak dan zou ik wel even willen weten welk progje dat dan is.

• robbertb
  • Niet online
Wat is een ASP server :? vraag ik mij dan af :) ,....als het een prog is om asp files te parsen op een linux bak dan zou ik wel even willen weten welk progje dat dan is.
Sorry mijn verwoording was inderdaad niet helemaal correct. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel :)

• palloquin
<%
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>
Ene.. nee, ik snap ook niet precies wat je bedoeld :)

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 12:28 schreef palloquin het volgende:

[..]

Ene.. nee, ik snap ook niet precies wat je bedoeld :)
*snik*

Ehm door er loop bij te zetten krijg ik:

Vbscript Runtime error 'ASP 0185 : -2147467259'
Data source name not found or no default driver specified

/robbert.asp,line 5

• palloquin
Heb je het stukje "servernaam" wel vervangen door de echte naam van de doos waar SQL server draait?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
oei, idd woordje loop per ongeluk weggecut :)

zal de server leuk gevonden hebben ;)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op maandag 22 oktober 2001 13:09 schreef raptorix het volgende:

dat maakt niet zo veel uit hoor, dan loopt ie gewoon niet.

maar ik zou idd ff goed checken hoe je je connectie aanmaakt, dan kun je weer lekker verder )

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 12:59 schreef palloquin het volgende:
Heb je het stukje "servernaam" wel vervangen door de echte naam van de doos waar SQL server draait?
hmm ik heb daarvoor het IPadres gebruikt van die sql server

Verwijderd

Tsja... Als je echt wil databasen zou ik gewoon Apache,PHP en MySQL installeren. Veel sneller dan ASP en nog veel uitgebreider ook. En nee, het is niet van Micro$oft :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op maandag 22 oktober 2001 14:40 schreef MisterJava het volgende:
Tsja... Als je echt wil databasen zou ik gewoon Apache,PHP en MySQL installeren. Veel sneller dan ASP en nog veel uitgebreider ook. En nee, het is niet van Micro$oft :)
als je echt wil databasen moet je juist NIET mySQL installeren |:(

verder is je opmerking natuurlijk niet veel meer dan een domme flame die verder niets nuttigs toevoegd aan de discussie :(

* Annie verontschuldigt zich voor het O-T gaan, maar kon het niet laten om er iets van te zeggen (sorry)

Today's subliminal thought is:

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 14:40 schreef MisterJava het volgende:
Dat hebben we ook, maar we willen OOK ASP gaan supporten.. snappie? :) dus nu beetje experimenteren met ASP.

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 13:09 schreef raptorix het volgende:

ehm nog een idee waarom je voorbeeldje dus dioe foutmelding geeft?

• robbertb
  • Niet online
Niemand??????

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Heb je al geprobeerd om via een ODBC koppeling te connecten naar de SQLServer ipv een DSN-less connectie?

• robbertb
  • Niet online
nee, zou ook neit weten hoe, ik heb geen verstand van asp/sql
ik zoek alleen een voorbeeld om te testen of hij werkt (de sql server op andere bak dan waar asp draait met apache)

• robbertb
  • Niet online
Ik begrijp dus dat er weinig/geen werkende voorbeelden zijn om alleen ff te kijken fo een ASP iets uit een sql database kan halen op een andere pc binnen het zelfde netwerk?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:47 schreef robbertb het volgende:
Ik begrijp dus dat er weinig/geen werkende voorbeelden zijn om alleen ff te kijken fo een ASP iets uit een sql database kan halen op een andere pc binnen het zelfde netwerk?
Volgens mij staat er hierboven een voorbeeldje om wat records uit te lezen uit de database...

Exact expert nodig?

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:59 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Volgens mij staat er hierboven een voorbeeldje om wat records uit te lezen uit de database...
dat klopt, maar die werkt dus niet, volgens mij was dat voorbeeld nog niet echt compleet. En hoe weet ik zeker of dat ding wel in mn microsoft sql database zit? heb er zelf dus niet zo veel verstand van. Ik heb mn asp tot dit aangepast:

<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=192.168.168.30;UID=sa;PWD=test;Database=Master;Driver=SQL Server"
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>

Maar als ik dan die site probeer te openen krijg ik:

Vbscript Interpretation error 'ASP 0185 : 800200004'

/testasp.asp,line 5

• Crazy D

Crazy D

Uh en wat is die line 5?
Die error ken ik helemaal niet, maar ik denk dat je daar wel wat op vind via google (letterlijke error zoeken dus).

Exact expert nodig?

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:26 schreef Crazy_D het volgende:
Uh en wat is die line 5?
Die error ken ik helemaal niet, maar ik denk dat je daar wel wat op vind via google (letterlijke error zoeken dus).

En op die errors zoeken levert wel iets op maar niets waar ik iets aan heb.

Is er nou gewoon nergens een voorbeeld alleen om het te testen? :?

• Annie

Annie

amateur megalomaan

probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=192.168.168.30;" _
    & "UID=sa;PWD=test;Database=Master;Driver=SQL Server"
Conn.open dbconnection

rs.open "select * from sysobjects", Conn

do while not rs.eof
    response.write(rs(0))
    rs.movenext
loop

rs.close
set rs=Nothing
Conn.close
set Conn=Nothing
%>

of onderstaande (alleen moet je dan wel nog een ODBC koppeling aanmaken en hoe dat moet op je server weet ik niet)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<%
const dbconnection = "DSN=ODBCNAAM;UID=USER;PWD=PASSWORD;"
Conn.open dbconnection

do while not rs.eof
    response.write(rs(0))
    rs.movenext
loop

rs.close
set rs=Nothing
Conn.close
set Conn=Nothing
%>

Oh, even terug komen op je vraag of het object wel voorkomt in je database: Ja, elke SQL Server heeft een master database (zonder doet 'ie niet zo veel ;)) en daarbinnen een sysobjects tabel.

• robbertb
  • Niet online
Met de bovenste krijg ik de melding:

Vbscript Runtime error 'ASP 0185 : 4200'
Driver is not found.

/rob2.asp,line 5

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:13 schreef robbertb het volgende:

[..]

dat klopt, maar die werkt dus niet, volgens mij was dat voorbeeld nog niet echt compleet. En hoe weet ik zeker of dat ding wel in mn microsoft sql database zit? heb er zelf dus niet zo veel verstand van. Ik heb mn asp tot dit aangepast:

<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=192.168.168.30;UID=sa;PWD=test;Database=Master;Driver=SQL Server"
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>

Maar als ik dan die site probeer te openen krijg ik:

/testasp.asp,line 5
select * from sysobjects is een query die altijd op een sql server werkt omdat sysobjects een standaard tabel is die meta-data bevat (=informatie over andere tabellen)

Heb je al geprobeerd of dit stukje asp wel werkt op die NT machine zelf? <edit> dus op IIS </edit>

Dat zou ik dus eerst ff proberen, als dat wel gewoon werkt dan ligt het dus zeer hoogst waarschijnlijk aan de webserver op de linux bak, dat die dus toch nog niet helemaal goed in staat is om asp pagina's te parsen. Wat gebruik je trouwens om die asp pagina's te parsen op die linux bak? chilisoft??

• robbertb
  • Niet online
ik draai apache op de linuxbak, met php en asp.

En op die sqlbak draait geen webserver ofzo, geen idee hoe te testen dus, maar dat werkt vast wel, dat geloof ik wel, het gaat juist om de verbinding tussen deze 2..
maar mn bestnad is dus helemaal goeD??

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:40 schreef robbertb het volgende:
ik draai apache op de linuxbak, met php en asp.

En op die sqlbak draait geen webserver ofzo, geen idee hoe te testen dus, maar dat werkt vast wel, dat geloof ik wel, het gaat juist om de verbinding tussen deze 2..
maar mn bestnad is dus helemaal goeD??
Het bestand is helemaal goed die doet het, heb hem net ff getest hier voor de zekerheid, op IIS.

Verder, in principe als die computer waar sql server op draait gewoon bekend is op het netwerk dan moet sql server ook gewoon aangesproken kunnen worden.

Ik heb het idee dat het hem in het parsen van de asp pagina zit door apache. Standaard kan apache geen asp parsen hè, dat weet je toch? ( lekkere lange nutteloze thread is dit anders geweest :) )

Dus waarschijnlijk heb je iets geinstalleerd (dat hoop ik dan) waardoor het mogelijk wordt om asp pagina's te parsen met apache, echter

- of je hebt dat niet goed geconfigureerd waardoor het niet werkt.
- of je doet iets wat volgens de specs van dat programma (nog) niet mogelijk is.

• robbertb
  • Niet online
uiteraard, ik kan ook al gewoon asp pagina;s bekijken op mn server.
ik heb asp2.0 van halcyonsoft.com

• Annie

Annie

amateur megalomaan

op de site zie ik allerlei voorbeelden staan van connectie strings naar een Oracle database met JDBC.
bijv:
"Driver=oracle.jdbc.driver.OracleDriver;URL={jdbc:oracle:thin:@192.9.200.111:ORCL};UID=SCOTT;PWD=TIGER;"

Misschien dat je die kan ombouwen naar de juiste connectiestring voor mssql (zal je wel even de docs van de JDBC driver voor mssql die je gebruikt erop na moeten slaan).

Als je nog geen JDBC driver hebt kan je bijv even zoeken op FreeTDS of de versie van ThinWeb gebruiken. Of je kan natuurlijk een commerciele versie aanschaffen.
Heb geen ervaring met bovenstaande dus kan je verder niet helpen, dit is ook maar wat ik even snel van een aantal sites afpluk. :Y)

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Met de bovenste krijg ik de melding:
Driver is not found.
Dan moet je eens "Provider=sqloledb.1" in plaats van "Provider=sqloledb" proberen in je connectiestring.
En volgens mij is het ook "User ID=<user>;Password=<pwd>" in plaats van UID en PWD, tenminste dat gebruik ik altijd.

Heb je trouwens wel de nieuwste versie van MDAC anders krijg je misschien daar nog wel weer problemen mee.

Als je Visual Basic hebt zou je daarmee een testprojectje kunnen maken en via een Wizard de koppeling leggen, dan kan je daarna de connectiestring zo uitlezen en gebruiken.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

UID en PWD werken ook hoor.

• robbertb
  • Niet online
Heb je trouwens wel de nieuwste versie van MDAC anders krijg je misschien daar nog wel weer problemen mee.

wat is het MDAC adres? ik ben niet bekend met sql/asp/php enzo... Wil alleen een servertje aan de praat hebben onder linux.. inplaats van winnt, dan zou linux winnt kunnen vervangen hier op het werk :)

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:42 schreef robbertb het volgende:
wat is het MDAC adres? ik ben niet bekend met sql/asp/php enzo... Wil alleen een servertje aan de praat hebben onder linux.. inplaats van winnt, dan zou linux winnt kunnen vervangen hier op het werk :)
De laatste MDAC is hier te vinden, alleen heb je daar niet veel aan aangezien je op een linuxbak zit :)

Ik heb overigens nog steeds het idee dat je het in de ODBC/JDBC hoek moet zoeken.

• robbertb
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 01:21 schreef Annie het volgende:

[..]

De laatste MDAC is hier te vinden, alleen heb je daar niet veel aan aangezien je op een linuxbak zit :)

Ik heb overigens nog steeds het idee dat je het in de ODBC/JDBC hoek moet zoeken.
en wat houdt dat laatste in? ik kan dus gewoon niet testen of het werkt :?

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:53 schreef Lister het volgende:

[..]

Dan moet je eens "Provider=sqloledb.1" in plaats van "Provider=sqloledb" proberen in je connectiestring.
En volgens mij is het ook "User ID=<user>;Password=<pwd>" in plaats van UID en PWD, tenminste dat gebruik ik altijd.

Als je Visual Basic hebt zou je daarmee een testprojectje kunnen maken en via een Wizard de koppeling leggen, dan kan je daarna de connectiestring zo uitlezen en gebruiken.

/robbert.asp,line 5

geeft dat

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op woensdag 24 oktober 2001 08:44 schreef robbertb het volgende:

[..]

en wat houdt dat laatste in? ik kan dus gewoon niet testen of het werkt :?
Dat laatste houdt in dat je wel kan testen, maar dat daarvoor wel de juiste drivers geinstalleerd/geconfigureerd moeten zijn.
Lijkt me logisch, hetzelfde geldt namelijk ook voor een windows machine, alleen zal daar alles meestal standaard al goed geinstalleerd zijn (the mdac that is).

• robbertb
  • Niet online
ik mis dus nog een driver? welke en waar kan ik die downloaden? kan het niet zonder die driver?
die driver is een uitbreiding op de asp services die ik draai ?

• robbertb
  • Niet online
Volgens mij zit het probleem em gewoon in de regel die eindigd op "ADODB.connection" dat hij dat commando niet kent, is dat ook op een andere manier te doen of moet ik nog iets installeren?

• Crazy D

Crazy D

Misschien een schot voor open doel, maarre zou je niet eens de documentatie van je 'asp for linux' erop naslaan? Website van de makers uitspitten?
Eerder gegeven scripts om de systables uit te lezen, werken op iedere IIS met alle datacomponenten geinstalleerd (lastig trouwens om IIS zonder die componenten te installeren, maar goed).
MDAC is er niet voor Linux, simpelweg omdat Linux geen activex kent. Dat 'asp for linux' zal dat dus _of_ faken, _of_ niet ondersteunen. Ik denk dat the place to be hun website is, eventueel een support afdeling oid. Zij zouden je precies moeten kunnen vertellen welke componenten er te gebruiken zijn.Niet lullig bedoelt verder, maar _zij_ zijn degenen die het antwoord moeten kunnen geven. Wij kunnen alleen maar vertellen dat geposte scripts werken.

Exact expert nodig?

• robbertb
  • Niet online
ja okee, maar ik kan op hun website GEEN voorbeeld vinden om asp met sql te testen (www.halcyonsoft.com), wel voorbeelden voor andere dingen.

Ik heb nu:
<%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB.1;Data Source=192.168.168.30;UID=sa;PWD=sjaak;Database=Master;Driver=SQL Server"
Conn.open dbconnection

do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop

rs.close
set rs=Nothing
Conn.close
set Conn=Nothing
%>

En alsfoutmelding krijg ik op de site:

/rob2.asp,line 4

Dus "Conn.open dbconnection" zit em de foutmelding in.. iemand ?

• robbertb
  • Niet online
hmm iemand anders nog een werkend voorbeeld

• Crazy D

Crazy D

Huh reactie is zeker verdwenen met de downtime van Got :(
Dat Driver=SQL Server in je connectiestring hoort er volgens mij niet in. Ik heb 't iig nog nooit erin gehad, en nooit problemen gehad....

Exact expert nodig?

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 14:27 schreef Crazy_D het volgende:
Huh reactie is zeker verdwenen met de downtime van Got :(
Dat Driver=SQL Server in je connectiestring hoort er volgens mij niet in. Ik heb 't iig nog nooit erin gehad, en nooit problemen gehad....
Als ik dat eruit haal, krijg ik de melding:

Driver is not found.

/rob2.asp,line 4

• robbertb
  • Niet online
// god damned.. perongelijk een berichtje toegevoegd, weghalen kan zeker niet meer :?

• robbertb
  • Niet online
Moet ik dat ado / mdac installeren en gebruiken of kan het ook zonder dat? geen idee wat het is
Pagina: 1