Toon posts:

Poorten openzetten in Windows 2000 Server NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb de search gebruikt maar kon alleen iets vinden over Routering en RAS maar dat is bij mij niet ingeschakeld. Ik gebruik DHCP, maar hoe kan ik dan de poorten voor MSN (6891 t/m 6900) openzetten??
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

more info..
Hoe ben je verbonden met het internet..
gr
CJ

Verwijderd

Topicstarter
Server met als OS win2k Server NL verbonden met alcatel speedtouch aan XS4ALL Fastadsl. Vanuit de server naar een hub, van die hub naar de clients.
Krijg binnenkort die draytek router, maar daarmee schijnt het ook niet te kunnen, of heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? :)

Verwijderd

Topicstarter
No one :? Please? Oftewel *KICK*

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

DHCP is alleen om ip adressen uit te delen voor een bepaalde periode aan een aantal clients.
Tis geen router waarmee je ports kunt forwarden.

Hoe het wel werkt weet ik niet onder W2K server..

Verwijderd

Probeer dit eens:
http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/

Ga naar "Networking" en dan "Routing and Remote Access".
Veel leesplezier.

Verwijderd

????? Ik heb ook w2k server met routing, msn werkt echter gewoon keurig, dus ik denk dat de vraag wordt :

hoe heb jij je poorten dicht gekeregen ???

RGZ

MASH

Verwijderd

idd, windows kennende zettie nix vanzelf dicht......
windows is geen firewall en zal niet vanuit zichzelf poorten dichtzetten....

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij hiermee helpen, heb gisteren een microfoon gekocht, maar praten kan ook niet?? Hij blijft dan steeds connecten, net als bij die bestanden. Ook de webcam doet het niet.
Het allervreemdste is dat dit alles wel werkt binnen het netwerk hier in huis. Dus met andere MSN gebruikers op dit netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:38 schreef MASH_MAN het volgende:
????? Ik heb ook w2k server met routing, msn werkt echter gewoon keurig, dus ik denk dat de vraag wordt :

hoe heb jij je poorten dicht gekeregen ???
Hoe heb jij dit geconfigureerd dan?? Ik MOET dit echt weten :'(

Verwijderd

Installation
When you install Windows 2000 Server, the routing component is automatically installed. However, the Routing and Remote Access service is installed in a disabled state. For more information, see To enable the Routing and Remote Access service.
Zie eerder genoemde url.

Je moet er wel wat meer werk voor doen dan hier blijven vragen om jouw probleem op te lossen. Dit probleem is by the way ook niet met een regel op te lossen

Waarom denk je dat systeembeheerders zo leuk verdienen? Een cursus MSCE is voor een gewonen sterverling ook niet te betalen.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
mensen even voor de duidelijkheid.

hij bedoelt het openzetten (forwarden) van poorten om bestanden en geluid tecopyeren.

dus msn chat etc werkt wel!
Pagina: 1