Toon posts:

waterblok zonder frees

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk je eigen waterblok te maken zonder frees? Ik kon hier niet echt wat over vinden in de zoek functie. Ik heb niet zo veel greedschap van daar. Wel een dremel en een boor en alle gebruikeljke dingen kun je hier wat mee?

Verwijderd

Heb ik ook gedaan. Zie http://dabit.trybit.com
En dat blok van mij presteert als een tierelier.

Verwijderd

Boren, je moet dan gewoon de lijn tekenen hoe je wilt dat het water loopt, dan met zo`n centerpin ofzo gaatjes in die lijn slaan om de x mm en dan met een boor de gaatjes boren.

Tip: Boor om en om, dus eerst 1 gaatje, dan 1 overslaan en dan de volgende, de boor zoekt de weg van de minste weerstand, dus als je ze meteen achter elkaar boort, dan valt hij steeds in het andere gat

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op maandag 22 oktober 2001 12:07 schreef tva_goku het volgende:
Boren, je moet dan gewoon de lijn tekenen hoe je wilt dat het water loopt, dan met zo`n centerpin ofzo gaatjes in die lijn slaan om de x mm en dan met een boor de gaatjes boren.

Tip: Boor om en om, dus eerst 1 gaatje, dan 1 overslaan en dan de volgende, de boor zoekt de weg van de minste weerstand, dus als je ze meteen achter elkaar boort, dan valt hij steeds in het andere gat
Of je moet gewoon over de lengte boren. Dus gewoon door het blok heen. Al je die een paar keer doet op de goede plaatsen krijg je vanzelf een soort maze.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/hje.arts/koelblok.jpg

is dit wat? iemand nog andere ideeen/tips?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 22 oktober 2001 12:23 schreef theblueracer het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/hje.arts/koelblok.jpg

is dit wat? iemand nog andere ideeen/tips?
ja dies mooi gemaakt maar werkt het water elkaar niet tegen :?
en ik zie ook geen in en uitlaat

:+

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de picture fail:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/hje.arts/koelblok.JPG

en als ie nog niet doet

http://members1.chello.nl/hje.arts/koelblok.JPG

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Is het misschien mogelijk om een plaatje metaal met daarop wat buizen te lassen om als 'waterblok' te gebruiken?
Het zal misschien niet zo vreselijk goed werken, maar het is wel simpel om te maken denk ik. Het is maar waarvoor je het doet, voor de stilte of voor de vele Mhz'jes.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op maandag 22 oktober 2001 13:29 schreef Zwaluw het volgende:
Is het misschien mogelijk om een plaatje metaal met daarop wat buizen te lassen om als 'waterblok' te gebruiken?
Het zal misschien niet zo vreselijk goed werken, maar het is wel simpel om te maken denk ik. Het is maar waarvoor je het doet, voor de stilte of voor de vele Mhz'jes.
Het werkt wel, maar net wat je zegt, niet zo goed. Je kan beter gewoon een blokkie koper/aluminium nemen en die boren/frezen.

Verwijderd

Topicstarter
dit is ook een doornee tekening die sleuven zeg maar die zijn in een blokje geboord! Zo moet je de tekening zien. Maar nou zit ik met het probleem hoe die sleuvem met elkaar te verbinden dus ik dacht met een stukje slang ofzo?

• Zwaluw
Op maandag 22 oktober 2001 13:31 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Het werkt wel, maar net wat je zegt, niet zo goed. Je kan beter gewoon een blokkie koper/aluminium nemen en die boren/frezen.
Misschien wel een goede manier om je heatsink in je voeding te koelen?

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 13:38 schreef theblueracer het volgende:
dit is ook een doornee tekening die sleuven zeg maar die zijn in een blokje geboord! Zo moet je de tekening zien. Maar nou zit ik met het probleem hoe die sleuvem met elkaar te verbinden dus ik dacht met een stukje slang ofzo?
Als je nou aan de zijkant tussen 2 geboorde gaten een stukje weghaalt en dat dan beide kanten om en om doet, en er vervolgens plaatjes koper op soldeert :?

Zoiets had ik altijd in gedachten mocht ik nog eens zo gek worden :)

• Zwaluw
Op maandag 22 oktober 2001 13:44 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Als je nou aan de zijkant tussen 2 geboorde gaten een stukje weghaalt en dat dan beide kanten om en om doet, en er vervolgens plaatjes koper op soldeert :?
Hier dacht ik ook aan. alleen dan zonder die plaatjes koper, maar een andere methode om die gaten dicht te maken. Ik weet alleen nog niet welke... misschien een hoop tin gewoon?

Verwijderd

Ik heb net als DaBit gedaan, gewoon uit plaat in elkaar gesoldeerd, geen gedoe met frezen en zo, er werkt perfect mijn blokkie, zit in ca 2 uurtjes in elkaar als je het goeie gereedschap hebt, ijzerzaag vijlen, hobby brander en geduld is het zo voor elkaar.

bouw ze >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/acm.rutten/got/waterblokkie_boor.jpg

ik denk dat dit dan een slimmer ID is. boor een 6 aantal gaten en gooi een deel daarvan weer dicht met soldeer of oid. zo blijft iniedergeval het water binnen het blokkie :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik zou die bochtjes niet met slang maken maar met Koperen bochtjes .... ff. solderen en het ziet er iets beter uit dan slang

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Zwaluw
Op maandag 22 oktober 2001 18:07 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

ik denk dat dit dan een slimmer ID is. boor een 6 aantal gaten en gooi een deel daarvan weer dicht met soldeer of oid. zo blijft iniedergeval het water binnen het blokkie :)
Sorry, maar dat kan beter :)
Zelf geen zin om iets te tekenen maar houd er eens rekening mee dat je ook kan boren tot een bepaalde diepte, dus er helemaal doorheen boren is niet nodig. En een handige tweaker kan binnen in het blok ook gaten dichtmaken.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 18:07 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

Ja toch is dit niet de ideale manier, het water kiest de weg van de minste weerstand en uiteindelijk pak je maar heel weinig koeloppervlak mee..

Je moet echt een slingerend "doolhof" hebben..

Verwijderd

Ok, hier kom ik weer met een domme idee...
Als je nou eens een koperen koeler haalt, en wat plexiglas of koperplaat en 2 verbindingsstukken voor de slang.
Dan heb je veeel oppervlak, en bouw je gewoon de plexiglas er omheen met epoxyhars (bison 2 componentenlijm werkt perfect) of je soldeerd de koperplaat er tegenaan. Dan op een goede plek de verbindingsstukken eraan zetten.
Nu heb je een goede koeler met veel oppervlak en je hebt geen duur gereedschap/onderdelen nodig.
Zorg wel dat je de epxoyhars minimaal 24 uur, liever 36 of meer laat drogen, voor je het weet zet je de waterleiding erop en wordt je koelblok gelanceerd, zoals bij mij :) .

PS plexiglas kan makkelijk zijn om te zien of er geen lucht in het water zit.

Succes met je koeling!

Verwijderd

Nah das niet bepaald een nieuw idee, sterker nog; op die manier waren de eerste waterblokjes die ik hier op GoT zag gemaakt..

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Je kan ook een boor verbouwen tot frees, zie mijn verwoede pogingen hier ;) :

[topic=227583/1/25]

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Boormod.jpg

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1