SBLive + Dolby Surround

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Topicstarter
Hiya,

Ik heb een SBLive! Platinum 5.1 IR en sinds kort ook een Dolby Surround Steroset van Sony. Ik wil graag mijn stereo op een normale manier op mijn SBLive aansluiten. Ik kan hem gewoon in de speakeruitgang zetten, maar dan krijg ik alle geluiden door alle boxen tegelijk. Dus met games is het ook onmogelijk om te bepalen of iemand links of rechts staat.
Als ik em op de SPDIF uitgang zet, heb ik alleen linksvoor en de 2 surroundspeakers waar geluid uit komt. Dus dat werkt ook niet.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de SBLive WDM (nieuwste) drivers geinstalleerd en heb ook een deel van de "troep" die erbij zat geinstalleerd.

Thanks in advance,

Xandalf

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Je moet toch je digitale uitgang gebruiken. Het werkt volgens mij gewoon, want je center-speaker wordt niet gebruikt bij games en mp3, alleen bij DVD-films. Dus dat zou je uit moeten testen.

• ankhie

ankhie

Topicstarter
Correctie, ik heb hem in mijn digitale uitgang gezet ...
en daar krijg ik dus alleen linksvoor en de 2 achterspeakers.

Grtz

Verwijderd

[topic=288637/1/50]

Verwijderd

Heeft je surroundset een 5.1 ingang. (d.w.z) 6 tulp-ins

stop dan 3 stekkertjes in je sb en sluit ze aan op je verstrekers (front - front , rear - rear , center/sub - digitale) Kies bij je sb drivers 6 channel direct (ofzoo)

Als je alleen maar een stereo ingang hebt op je verstereker kun je het wel vergeten. Dan krijg je surround geluid zoals je verterker het maakt van de 2 stereokanalen

Maar ik weet niet of dit werkt.
Heb zelf een digitale versterker, maar hoor nooit realistisch geluid bij games,, het is dus de vraag of het zo werkt.

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Op maandag 22 oktober 2001 13:49 schreef Xandalf het volgende:
Correctie, ik heb hem in mijn digitale uitgang gezet ...
en daar krijg ik dus alleen linksvoor en de 2 achterspeakers.

Grtz
Je hebt toch nog alleen een center over :?
Die wordt alleen gebruikt bij DVD's, dus niet bij mp3, wav, divx enz...
Fout dus.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:39 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

Je hebt toch nog alleen een center over :?
Die wordt alleen gebruikt bij DVD's, dus niet bij mp3, wav, divx enz...
Center wordt overal voor gebruikt zolang je je verterker op surround hebt. Voor divx vind ik het zelf heel prettig om de dialogen uit de center te horen. mp3 en muziek doe ik gewoon stereo.

Maar ik denk niet dat het gaat lukken. Heb zelf ook digitaal aangesloten, maar met games is het geluid niet mooi. Misschien kun je nog wat klooien met de speaker instelling van je SB drivers. Misschien moet je eens op 5.1 zetten.

• ankhie

ankhie

Topicstarter
Thanks allemaal ...

na een heleboel gekloot en wat voor gezeik je nog meer allemaal tegenkomt is het me nu gelukt om geluid uit alle 5 de speakers te krijgen :)
Alleen geeft ie bij die test van SBLive nog uit alle speakers "front left, front right enz enz" weer ... maar 't wordt bij mp3s en films wel verdeeld, dus da's belangrijkste ;)
Bij games is het ook stukje verbeterd.

Grtz

Xandalf

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Dit was dus _wederom_ zelf op te lossen door wat te rommelen met de speakerinstellingen/driver opnieuw installeren/noem maar een ander standaardprobleemoplossingen.

Hiervoor heb ik dus een faqje geschreven en een centraal topic benoemd.

Je hebt die dus helemaal niet eens gelezen (ondanks dat ie wel gelinkt werd), want daar staan ook je huidige probleem in (speakertest, alle speakers zelfde/tegelijk geluid).

Volgende keer gaarne eerst de faq lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.