enabling SSE bij de Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Het schijnt dat sse standaard uit staat bij de Athlon XP. En dat als je ergens een .dll verandert dat sse dan aan wordt gezet.

Je hebt dan hierdoor in SYSMark 2001 een 18% hogere score.

Weet iemand welke dll ik moet aanpassen en of er ergens een patch is van AMD.

thanks

Verwijderd

Er spelen hier 2 zaken mee:
1/ Om uberhaupt SSE te kunnen gebruiken moet je Windows er opnieuw opzetten, want Windows kijkt alleen bij de install of SSE support aanwezig is en installeert dan wel of niet SSE-optimized libraries.
2/ Over SYSMARK: in die test wordt Windows Media Encoder gebruikt, en die gebruikt alleen SSE als er een Intel processor aanwezig is (dat is dus een fout in de herkenningsfunctie, aangezien nu ook AMD processoren dit ondersteunen). Als je dus een bepaalde DLL van WME vervangt gebruikt hij wel SSE. Dit zorgt voor die 18% increase.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Waar zie ik of SSE aan staat op mijn XP?
Heb wel net een nieuwe installatie.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Nu we toch bezig zijn, moet deze driver ook op mijn XP'tje, of zullen we dat maar niet doen?

http://www2.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_759%5e871%5e2367,00.html

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
hmm das dan best kut als windows hem niet herkent ik dacht niet dat je dlletjes kan vervangen tijdens een install ;)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 03 november 2001 13:24 schreef justice_strike het volgende:
hmm das dan best kut als windows hem niet herkent ik dacht niet dat je dlletjes kan vervangen tijdens een install ;)
Leuk en aardig, maar waar zie ik dat? :?

Sysoft Sandra zegt netjes dat het erin zit en werkt :)
(Kijk bij cpu info)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 03 november 2001 13:32 schreef nigelator het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar waar zie ik dat? :?

Sysoft Sandra zegt netjes dat het erin zit en werkt :)
(Kijk bij cpu info)
Je kan zien of windows het gebruikt in wcpuid... als daar SSE op enabled staat dan gebruikt windows het :)

http://www.tweakers.net/meuktracker/919

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 03 november 2001 14:12 schreef BrZ het volgende:

[..]

Je kan zien of windows het gebruikt in wcpuid... als daar SSE op enabled staat dan gebruikt windows het :)

Had het gezien :)

Stoere proc is het... ben echt onder de indruk. En die K7S5A werkt ook gewoon met alles meteen, met me ouwe BE6-2 en dma66 en losse raid, 2 x netwerk, Live! e.d. had ik altijd IRQ sjit, en moest ik 100.001 x wisselen. Dit werkt meteen. De Raid controller wordt ook 'in' het moederbord bios geintegreerd ipv erna. Echt beter dus!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:57
Op zaterdag 03 november 2001 14:12 schreef BrZ het volgende:

[..]

umm, hoe kan wincpuid nou weten of windows van sse gebruikt maakt? Dat programma voert toch alleen een cpuid uit om te kijken wat de _processor_ aankan?

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Geen idee :)

Zal es met 3dmark kijken.. die moet het wel software kunnen zien zeg maar. Als die het gebruikt ist goed :)

Bij 2000 kun je cpu optimisations aanzetten voor bep. proc's enzo. Als ik dus van Hw T/L af ga worden de 3dmarks wel wat minder, maar kan ik zowel als P3 als Athlon met of zonder 3dnow doen. Geven allemaal ongeveer zelfde resultaten als ik dat zo zag. Beetje vaag wel, maar ik denk niet dat dit erg sluitend is.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Iemand nog tips/hints over drivertjes of tweakies die je met een Athlonneke kan doen?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Mediaplayer support geen SSE op de athlon omdat die klojo's bij microsoft de verkeerde test ingebakken hebben om SSE capabilities te testen: in pseudo code:

If (vendor = genuineintel) then enable SSE

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 03 november 2001 19:12 schreef nitenite het volgende:
Mediaplayer support geen SSE op de athlon omdat die klojo's bij microsoft de verkeerde test ingebakken hebben om SSE capabilities te testen: in pseudo code:

If (vendor = genuineintel) then enable SSE
Dus nu krijgen we voorlopig dat gezeik met onze vette XP'tjes? Weet je, ik zat even trug met mediaspeler te klooien enne dat gaat snellll zatttt hoor :) Who needs Intel en Microsoft :P

Nah, dat komt nog wel.. AMD zou dat meer moeten forceren dat die functies omgezet worden in service packs enzo.

Pagina: 1