Toon posts:

Alles Kaput!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heeft mijn Athlon 1200C besloten om er mee op te houden. Ik heb een nieuwe van de winkel gekregen (ze hadden moederbord, geheugen en CPU getest -> CPU stuk de rest was OK).
Zet thuis de boel weer in elkaar, start op en de computer crasht na een paar minuten. Daarna crashte hij steeds na een seconde of 10. Alles weer teruggebracht naar winkel, blijkt dat nu het moederbord (Asus A7V-133) kapot is.

Mijn vraag is nu of dit stom toeval is of niet. Kan het zo zijn dat een andere kaart of een harddisk kortsluiting maakt en de rest van mijn computer molt? Of is dit niet mogelijk? Ik krijg morgen een tijdelijk vervangend moederbord van de winkel, en ik zou dat toch erg graag heel willen houden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is erg goed mogelijk dat je mainboard al een defect had en daarmee je CPU gesloopt heeft. Maar ik zou als ik jou was ook de voeding goed (laten) meten, want misschien vertoont ie spanningspieken oid. Uiteraard kan een defecte voeding alles in je systeem beschadigen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Toen de hele zwik voor de eerste keer getest is was het moederbord helemaal goed, zo heeft de winkel mij verzekerd.

Komt dat vaker voor, een voeding die spanningspieken geeft?

Verwijderd

Ook al met een a7v133 dat ding heeft informatique in het afgelopen jaar 3 procs. en 514 mb geheugen gekost. Ook alles naar de knoppen. En oc-en met dat ding ho-maar hij start niet eens met een bus hoger dan 135.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

fv

-------------------> hiero

Op maandag 22 oktober 2001 20:07 schreef Sidewinder het volgende:
... En oc-en met dat ding (lees: A7V133) ho-maar hij start niet eens met een bus hoger dan 135.
Eeeej, dat komt mij bekend voor. FSB oc-en lukt bij mij ook niet. (geheugen wel ok!). Gelukkig wel wat via de Multiplier. Waarschijnlijk zijn er ook dus A7V133's die niet te oc-en zijn. Ok, ok beetje (boel) offtopic :z

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.