Toon posts:

Er was eens, héél lang geleden... BIG TOP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, heel lang geleden kwam ik in aanraking met de computer. De eerst die ik zag was een pc (en wel een 8088).. Daar zaten destijds twee spellen bij..
1. Big Top
2. Frogger

Nu ben ik op zoek naar dat spel Big Top. Ik zou niet weten wie het gemaakt heeft en ook niet of het te koop of te downloaden is. Kan iemand mij helpen met dit probleem.

Oh ja, wat ik nog wel weet was dat het niet te kopiëren was. Als ik in DOS een dir opvroeg kreeg ik een vette foutmelding maar als ik met die diskette opstartte dan startte het spel normaal?!?!?!

Alvast bedankt..

Verwijderd

Pff nog NOOIT van gehoord.. Was ik toen al geboren? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het was idd in de jaren 80, wanneer precies weet ik ook niet.

Verwijderd

ik loop al wel zo lang mee, maar Big Top ken ik niet

Verwijderd

Nooit van gehoord, wat was de bedoeling (het doel) v/h spel eigenlijk?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

klopt Big Top was een zogenaamd koude start spel, had eigen OS

heb em nog wel op een 5 1/4 staan denk ik :)

was zeer cool, je kon hem alleen kopieren met het diskcopy commando, ik heb daar echt dagen achter gezeten, was super spel, mischien dat er ergens een nieuwe versie op het net zwerft net als sommige andere oude games di eeen revival hebben gekregen, zal vanavond ff zoeken.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06

Sjonny

Fratser

dit spel werkt alleen dus op een xt met 5.25 disk en cga :) maar was zooo'n cool spel .. vondt het wel moeilijk toen .. nooit echt verder dan level 5 gekomen ofzo .. of me geheugen gaat niet zo ver terug ;)

[edit]
lijkt er op .. maar kan me nix meer over ring masters herinneren .. 1983 is lang lang lang geleden.
naam/booter os en clown kloppen anders wel

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 14:31

Bene

list incomprehension

Big top - moeder van alle 8088 platformers.. Bij starten klom het mannetje de ladders op en trok de titel naar beneden. Heb ik als klein mannetje een boel voor op mijn toetsenbordje geslagen :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jaaahaaaa Big Top was echt vet!

Ik had trouwens nog zo'n spel die zelf moest booten, Tapper.

Was je zo'n barman en dan moest je de klanten van bier voorzien, maar die klanten kwamen steeds dichter bij, en als ze bij je stonden dan roste ze je in elkaar >:)

Overigens, waarom zoek je het? Misschien dat er een remake is, maar het ouwe spel kun je echt niet draaien op je huidige pc >:)

.edit: Dat dos die diskette niet herkent is logisch: waarom zouden ze m met een DOS-formaat formatteren als ze toch zelf booten?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hier staat een review van Jumpman, daar wordt Big Top ook in genoemd...
het spel dateerd uit 1984

the search continues...

.edit: en hier staat een review van Big Top!!! Niet echt een review; het is maar 1 regel tekst :) Maar er staat wel info over de makers enzo. 1983

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Wildfire
  • Laatst online: 20:25

Wildfire

Joy to the world!

Zie je ICQ.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bene
  • Laatst online: 05-02 14:31

Bene

list incomprehension

Weet iemand dan misschien ook hoe deze heet: uitgebracht in ongeveer dezelfde periode, platformer met laddertjes, iets met een "timewarp". Je moest iets doen met kleine eitjes waar kleine dino's uit kwamen en een grote dino poot die af en toe probeerde je te verpletteren. Het introdeuntje uit mijn speakertje klonkt als :"Wat ruist er in het struikgewas".
Pagina: 1