Maxtor service

Pagina: 1
Acties:

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Mocht je Quantum of Maxtor schijf na een jaar overlijden en de winkel wil het niet meer innemen als garantie dan moet je toch nog even voor de zekerheid op de Maxtor site kijken of je mischien toch nog garantie hebt.

Mijn Quantum 20 GB heeft er na 2 jaar de geest er aan gegeven.

FF checken op de site van Maxtor en blijkt dat er netjes garantie op zit. RMA aangemaakt en opgestuurd. Duurde wel wat lang (6 weken) maar heb nu ipv een 20 GB een 30 GB versie terug gekregen! :) (En niet geheel onbelangrijk: De oude was een 5400 RPM schijf en de nieuwe een 7200 RPM schijf :) )

Top van Maxtor!

WWW.RC5.NL

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Da's mooi, want mijn Quantum (!) 20GB van 2 jaar oud heeft het ook begeven en ik heb inmiddels van Maxtor een RMA nummer :)
Vraag: hoe heb jij je harddisk opgestuurd (dus via PTT bv) en wat waren de kosten?

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Goed verpakken...

Ik had het via PTT WorldPack Priority verstuurt maar dat doe ik de volgende keer niet weer. (Fl. 30.75)( Het was niet sneller :) )

Pakketje kreeg ik netjes weer via DHL terug.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Hel aardig maar niet zo byzonder.
Over het algemeen geld bij alle fabrikanten op drives een garantie van 3 jaar (desktop) of 5 jaar (SCSI, FibreChannel). Dat de winkel em niet terug wil nemen is dus wat vreemd (hoewel het heel vaak voor komt)

Verwijderd

WHAAAAAAAAAAAATTTT!?!? 6 weken |:(
Ik heb mijn 74,6 GB schijf opgestuurd, vorige week vrijdag. Dus nu mag ik zes weken wachten? Damn... Kostte mij 31 piek gewoon via de post. Was iets van 1,2 kg. Als ik het via bv UPS zou doen was het 86 piek. I don't think so ;)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb anderhalve week geleden m'n DOA 40Gb opgestuurd, onder begeleiding van een Advanced RMA nummer.
Nog steeds niks terug. ALs je advanced wou dan moest je je creditkaart nr opgeven dus dat heb ik gedaan. Volgens hun website wachten ze dan niet eens tot je je ouwe heb opgestuurd maar sturen ze gelijk een nieuwe (als je nou die ouwe toch niet opgestuurd blijkt te hebben halen ze geld van je cc af).
Maar no go dus, heb nu al van ellende een andere gekocht :(
Hopelijk hoor ik er nog wat van anders ben ik een nieuwe 40/7200 a driehonderdnogwat piek achter de wagen |:(

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 12:33 schreef Jamez_Joint het volgende:
WHAAAAAAAAAAAATTTT!?!? 6 weken |:(
Ik heb mijn 74,6 GB schijf opgestuurd, vorige week vrijdag. Dus nu mag ik zes weken wachten? Damn... Kostte mij 31 piek gewoon via de post. Was iets van 1,2 kg. Als ik het via bv UPS zou doen was het 86 piek. I don't think so ;)
Als je snelle wilt had je een Seagate moeten kopen. Zitten op schiphol Rijk

Verwijderd

Western Digital = weekje

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:07
Ik heb na aanleiding van dit topic ook mijn defecte quantum fireball as 20gb opgestuurd, en ik kreeg vandaag post van maxtor, nl een quantum fireball as 60GB :7

over goede service gesproken :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Ik had een Quantum Fireball ST 3,2GB met nog een week garantie als volgt opgestuurd:

Seagate plastic doosje erom
bubbelfolie erom
envelop met bubbelfolie erom
etiket met mijn adres erin
adres en RMA op de buitenkant van envelop
Opsturen voor 16 piek (gewone postservice) naar Ierland
Twee weken later een werkende ST 3,2GB terug :)

Seagate heb ik als volgt gedaan:
doosje met schuim wat ik van Maxtor kreeg ombouwen voor 2 disks
Seagates in Seagate doosjes in die Maxtor doos
DHL/Maxtor troep van de doos afscheuren
Adres van Seagate + mijn RMA voor 2 disks erop
opsturen voor 17 piek naar Schiphol (std pakketservice)
Ook binnen twee weken twee werkende disks terug :)

Misschien dat jullie pakketservice er te lang over doet ofzow :)

Verwijderd

Was wel makkelijk geweest als je ook een linkje had gepost naar de site waar je dat kunt checken. :)

Maar meestal geven winkels maar 1 jaar garantie via de winkel. Na die tijd moeten zij het vaak ook opsturen (is oud model dus niet meer leverbaar) en laten ze het de klant dus doen. Je betaalt alleen de verzendkosten.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 17:53

MXL

Ik heb een paar weken geleden een quantum firebal 6,4 opgestuurd. Na vier weken kreeg ik een Fireball AS 40Gb terug, Ik was erg tevreden.