Toon posts:

Spoed! Handmatig IP releasen in DOS of Freesco?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Vanmiddag komt de chello-monteur en ik wil de chellokabel dus van m'n freescorouter ompluggen naar een pc (met originele chellokaart). Kun lukt dat natuurlijk niet omdat het IP niet gereleased / renewed is. Hoe kan ik het IP vanaf die router (dus freesco of dos) releasen om het vervolgens weer te renewen vanuit windows?
Ik heb een Win98 bootdisk met ipconfig.exe geprobeerd maar dat gaat niet omdat dat blijkbaar niet onder dos werkte in win98.
Het heeft best haast dus ik ben degene die me helpt eeuwig dankbaar :) !

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:56
Gewoon onder windows, opnieuw opstarten. Wordt er opnieuw een IP aangevraagd. Us geen probleem. Bij mij vraagt Windows 2000 elke keer als ik uit slaapstand terug kom een nieuw IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat werkt niet.. het IP van de router moet blijkbaar eerst gereleased worden.. Heeft iemand hier een dos tooltje voor???

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
je router even afsluiten (ram op ctrl+alt+del of typ "shutdown -h now" in de promt in...), kabel ompluggen en je windows bak weer opstarten zou het moeten doen...

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 11:26 schreef KoeKk het volgende:
je router even afsluiten (ram op ctrl+alt+del of typ "shutdown -h now" in de promt in...), kabel ompluggen en je windows bak weer opstarten zou het moeten doen...
Nee dus.. hij krijgt nog steeds geen ip toegewezen. Ik moet volgens mij toch ECHT het IP releasen op de bak waar de netwerkkaart inzit waar chello op binnenkomt (dat is dus die in de freescorouter).

ipconfig /release gaat dus niet omdat op die freescorouter geen windows staat natuurlijk. Kan hem eventueel wel onder dos opstarten maar dan heb ik een dostool nodig om dat release commando te geven......... argh

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Het is echt onzin dat je eerst het ip van je router moet releasen voordat je dat ip opnieuw toegewezen kan krijgen. Trek gewoon de stekker uit die router en zet de kabel om naar die windows bak.

Zorg dat je de naam van die windows bak goed hebt ingesteld en zorg er voor dat die windows bak ook om een ip vraagt.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Op maandag 22 oktober 2001 11:51 schreef Da_Bink het volgende:
Het is echt onzin dat je eerst het ip van je router moet releasen voordat je dat ip opnieuw toegewezen kan krijgen. Trek gewoon de stekker uit die router en zet de kabel om naar die windows bak.

Zorg dat je de naam van die windows bak goed hebt ingesteld en zorg er voor dat die windows bak ook om een ip vraagt.
Bij een "normale" DHCP server had je gelijk gehad, alleen een chello DHCP server werkt "iets" anders, je moet namenlijk eerst je IP nr loslaten voordat je op een andere pc een niewe aan kan vragen.

Chello wilt namenlijk maar 1 IP per modem uitgeven en als jij je IP niet released dan heeft chello dus 2 IP's die naar jouw modem verwijzen en dat staan ze niet toe...

• PWA
  • Niet online

PWA

Staat hier niks bij?

Verwijderd

freesco = linux = ifconfig
suc6

• PWA
  • Niet online

PWA

Op maandag 22 oktober 2001 12:08 schreef TheIceCoMan het volgende:
freesco = linux = ifconfig
suc6
Ja met de windows 9x schil!! :+ ;)

Freesco Forum

• PWA
  • Niet online

PWA

antwoord
rc_net stop will release, rc_net restart will take care of renewing

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Volgens iemand die ik ken en die bij de Chello helpdesk werkt kan ik de kabelmodem een uur uitzetten dan reset ie zichzelf. Als dat niet lukt ga ik bovenstaande proberen! hartelijk dank ik laat wel ff weten hoe het afloopt!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Modem een uurtje uit was inderdaad de oplossing. Dat RC_NET STOP zou inderdaad ook wel geholpen hebben. In ieder geval bedankt voor de hulp! :)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 10:56 schreef xoploosx het volgende:
Heuj!

Vanmiddag komt de chello-monteur en ik wil de chellokabel dus van m'n freescorouter ompluggen naar een pc (met originele chellokaart). Kun lukt dat natuurlijk niet omdat het IP niet gereleased / renewed is. Hoe kan ik het IP vanaf die router (dus freesco of dos) releasen om het vervolgens weer te renewen vanuit windows?
Ik heb een Win98 bootdisk met ipconfig.exe geprobeerd maar dat gaat niet omdat dat blijkbaar niet onder dos werkte in win98.
Het heeft best haast dus ik ben degene die me helpt eeuwig dankbaar :) !
mag ik ff je pc+huisnum , zal ik montuer ff bellen dat ie niet meer hoeft te komen ivm netwerk >:)
!!!-JK-!!!
Pagina: 1