Ik ben nu al enige tijd divx-jes aan 't omzetten naar (S)VCD om in standalone DVD speler af te kunnen spelen. Nu vraag ik me alleen af wat nou echt beter is. SVCD of gewoon VCD. Op papier is SVCD beter omdat het MPEG2 gebruikt en een hogere resolutie. Maar als ik ze uiteindelijk bekijk valt SVCD me toch een beetje tegen, dezelfde film is in VCD beter op de tv dan een VCD, SVCD is wel scherper (door de hogere resolutie) maar ook blokkeriger (door de hogere resolutie ?). Ik verdeel dan een film over 2 CD's (bitrate ca. 1700-1800) Wat is jullie mening daarover?
En nog een vraagje, ik codeer met TMPGEnc en daar heb je een aantal motion search precision keuzes: (lowest quality t/m Highest quality en motion estimate search). Ik codeer nu meestal op High Quality omdat het een stuk sneller is als Higest Quality en niet zoveel slechter is (ik zie 't verschil in ieder geval niet, zeker niet op tv). Maar nu vraag ik me af of de kwaliteit van motion estimate search nou veel slechter is dan high quality, want die is ook weer een stuk sneller. Wat vinden jullie?
En nog een vraagje, ik codeer met TMPGEnc en daar heb je een aantal motion search precision keuzes: (lowest quality t/m Highest quality en motion estimate search). Ik codeer nu meestal op High Quality omdat het een stuk sneller is als Higest Quality en niet zoveel slechter is (ik zie 't verschil in ieder geval niet, zeker niet op tv). Maar nu vraag ik me af of de kwaliteit van motion estimate search nou veel slechter is dan high quality, want die is ook weer een stuk sneller. Wat vinden jullie?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie