Ik heb nu win98 erop heb al een andere partitie heb rehat 7.1 gedownload en gebrand maar waar moet ik beginnen en heb je nog tips ?
Heb je al een lege plek op je schijf? Linux wil namelijk het liefst (zeer sterk aan te raden) op zijn eigen partities (meervoud omdat linux een aparte swappartitie wil.
Dus:
Zorg dat je lege ruimte hebt (ongepartitioneerd) of dat je een lege partitie hebt op je schijf. Ik neem aan dat je in de installer van RH je schijf kan partitioneren. Zorg dat je zeker weet welke partitie je delete...
En: maak een windows opstartflop
Succes!
Dus:
Zorg dat je lege ruimte hebt (ongepartitioneerd) of dat je een lege partitie hebt op je schijf. Ik neem aan dat je in de installer van RH je schijf kan partitioneren. Zorg dat je zeker weet welke partitie je delete...
En: maak een windows opstartflop
Succes!
thanx dat heb ik ook opstartdiskette maar er staat in de faq iets over lilo maar snap er helemaal niets van. Kan iemand mij het in abn uitleggen ? ik wil gewoon optie krijgen windows 98 opstarten of linux.
Verwijderd
Die krijg je vanzelf als je Linux hebt geinstalleerd als je Win98 al hebt staan.Op maandag 22 oktober 2001 10:36 schreef tharingmaster het volgende:
ik wil gewoon optie krijgen windows 98 opstarten of linux.
Boot de redhat CD en begin de installatie 
En als je niet van CD kan booten, moet je ff een bootdisk maken met een image uit de images directory op de CD...
[edit:] Oh, al meer mensen hadden inmiddels gereplied
En als je niet van CD kan booten, moet je ff een bootdisk maken met een image uit de images directory op de CD...
[edit:] Oh, al meer mensen hadden inmiddels gereplied
Please do not contact me telepathically.
LILO is de linux loader, een stukje code dat de linux kernel op kan roepen en dus je systeem kan booten. LILO kan ook andere operatingsystems starten. Je krijgt dan een menuutje tijdens het opstarten van je compu.
En idd, gewoon de cd erin en niet zomaar op alles klikken, wel nadenken voordat je op 'yes' of 'ok' klikt. Zeker tijdens het partitioneren van je schijf.
En idd, gewoon de cd erin en niet zomaar op alles klikken, wel nadenken voordat je op 'yes' of 'ok' klikt. Zeker tijdens het partitioneren van je schijf.
Lees de bijgevoegde documentatie, voordat je aan de slag gaat, dit is de meest nuttige tip die je kan krijgen, en verwacht niet dat wij het voor je gaan installeren.
Ja ik weet dat je het hebt gedownload, Maar alle doc's staan op de rom.
Ja ik weet dat je het hebt gedownload, Maar alle doc's staan op de rom.
een schoner internet begint bij jezelf
Pagina: 1