Coax kabel Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pampers
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

Pampers

met plasgootje

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden Chello, van UPC. ;)
Nu staat de modem (Terayon) in de woonkamer, bij de TV/Radio-aansluiting. Maar ik wil de modem verplaatsen naar de meterkast.
Ik zal dan de coax-kabel tussen de wandcontactdoos en de modem moeten vervangen door een langere versie.

Wie weet wat voor type coax-kabel ik hier voor nodig heb. :?
Op de coax-kabel die er nu aanzit staat alleen "hempro-upc".

B.v.d.
CU
PmP

System specs PIII 500

Verwijderd

Weet niet of dat mogenlijk is, hier bij multikabel/quicknet, mocht er geloof ik max. een stukje coax van 1 meter tussen wandcontactdoos en modem zitten.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je moet idd die coax kabel zo kort mogelijk houden, liever een langere UTP kabel.
Als je dan toch je kabel wil velengen zou ik die dikke kopen. Die hebben dezelfde dikte als je "groene gemeente kabel" en zijn ook een stukkie duurder dan de "normale" kabels.

Wees consequent, maar niet altijd

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
hmzz. ik heb ong 15 meter tussen modem en wand contact doos, en kheb een ping van 30 en altijd volledige bandbreedte

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het kan wel goed gaan, alleen een coax kabel is veel storings gevoeliger dan een utp kabel. Verder is het internet signaal ook nog weer storingsgevoeliger dan het tv signaal. Goed aanleggen dus en dan heb je geen problemen.

Wees consequent, maar niet altijd

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Als je goede coax gebruikt, zal 't niet zo'n probleem zijn.

Je moet Coax 12 hebben... Deze kun je dus niet bij de Gamma op de hoek kopen, maar bij een Radio/TV speciaalzaak...

Coax 12 heeft een diameter van 7 á 8 millimeter, dan weet je waar je naar moet kijken... En hij kost ook geen Fl. 1,- per meter... ;)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

vinnie1908

Appel != peer

Misschien domme vraag (vast wel:Z) kan je niet een versterker er tussen zetten. Dit heb ik bij de TV zelf ook gedaan

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

coax liefst zo kort mogelijk, het is namelijk heel erg storingsgevoelig (ruis/demping) waardoor je singaal brak KAN worden (ik zeg KAN). als je coax kabel gaat halen kies dan de duurdere, dit zijn degene die extra shielded zijn, oftewel een extra folielaagje (om de core) en de aarde en waar de aarde getwist zit , niet recht. dit zal vast de duurste zijn , maar zekerz de beste. maar als je kan neem dan heel korte coax en lange STP (shielded-UTP) dan ben je "garant" voor een goede aansluiting.

Verwijderd

owja nog een reactie :
monteurs hebben idd de neiging om het modem bij de tv te plaatsen, wat bestwel DUM is, want het liefste zien wij de modems in de meterkast of iig waar de grondkabel binnenkomt (beste signaal) en dan meteen op de eerste splitter.

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op maandag 22 oktober 2001 20:10 schreef vinnie1908 het volgende:
Misschien domme vraag (vast wel:Z) kan je niet een versterker er tussen zetten. Dit heb ik bij de TV zelf ook gedaan
Neej... Ongeveer 90% procent van de versterkers die je kunt kopen zijn nml. niet retourgeschikt... Dat wil dus zeggen dat je kabelmodem niet terug kan kletsen, en dan werkt ie dus niet...

Je kunt wel retourgeschikte versterkers kopen bij de betere speciaalzaken... Een voorbeeld daarvan is bijv. de NTU van Bti-Bremi... Typenr. weet ik zo ff niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.btibremi.nl/images/imagesproduct/sat5.gif

Verwijderd

over de versterkers :
er zijn iddmaar HEEEEEL weinig versterker die werken, advies, korte coax, lange utp (kan max 125mtr zijn zonder versterking). eventueel na de splitter van modem versterker voor tv/radio.

Verwijderd

Je kunt beter je UTP kabel verlengen ipv van je coax

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
je moet het modem gewoon zo dicht mogelijk bij de aop (abonee aansluit punt) houden want anders hb je teveel demping in je retour signaal daar zitten namelijk de meeste storingen in.
Ik ervaar het zelf ook vaak met alarmcentrales via coax alarmering die wij installeren. dus kortom wat algezegt werd coax zo kort mogelijk en utp mag wat langer zijn :Z

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 21:57 schreef Redleg het volgende:
je moet het modem gewoon zo dicht mogelijk bij de aop (abonee aansluit punt) houden want anders hb je teveel demping in je retour signaal daar zitten namelijk de meeste storingen in.
Ik ervaar het zelf ook vaak met alarmcentrales via coax alarmering die wij installeren. dus kortom wat algezegt werd coax zo kort mogelijk en utp mag wat langer zijn :Z
pffff let bij training nou eens op, het is:
Abonnee Overname Punt ....goedzo

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:14 schreef psychic het volgende:
coax liefst zo kort mogelijk, het is namelijk heel erg storingsgevoelig (ruis/demping) waardoor je singaal brak KAN worden (ik zeg KAN).....
Hehehe... bij mij zit er iets van 30cm coax aan en een meter of 12 UTP kabel, maar hier is het signaal al brak als het binnen komt :r

• Pampers
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

Pampers

met plasgootje

Topicstarter
Thnx voor de info. :)

Ik denk dat ik de modem beter kan laten staan in de woonkamer. Zit nu zo'n 0,5 m coax tussen aansluitpunt en modem. (goed kort dus)

Dan maar een iets langere utp-kabel:
- Of nieuwe kabel kopen van min 20 meter (fl 30,-)
- Of kan ik ook een utp-kabeltje van 2 meter aan de andere utp-kabel (15m) knopen dmv koppelstuk. (fl 5,-)

Laatste is goedkoper, maar wat is beter ?!? :?

Cu
PmP

System specs PIII 500

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op maandag 22 oktober 2001 23:27 schreef Pampers het volgende:
Thnx voor de info. :)

Ik denk dat ik de modem beter kan laten staan in de woonkamer. Zit nu zo'n 0,5 m coax tussen aansluitpunt en modem. (goed kort dus)

Dan maar een iets langere utp-kabel:
- Of nieuwe kabel kopen van min 20 meter (fl 30,-)
- Of kan ik ook een utp-kabeltje van 2 meter aan de andere utp-kabel (15m) knopen dmv koppelstuk. (fl 5,-)

Laatste is goedkoper, maar wat is beter ?!? :?

Cu
PmP
je hoeft niet steeds Cu te zeggen :)

lees de FAQ ff deur >:)
Pagina: 1