Fietsband rubber tusse hdd en case, HDD crash.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb dus tussen de brackets en de HDD een stukje fietsband rubber met de vijsjes vast gemaakt, nu is die HDD gecrasht. Vroeg me af of het daardoor kwam... was een 40GB van IBM (die f*ing nieuwe serie).

Verwijderd

Ik zelf denk niet dat de HDD daardoor is gecrasht
Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat de HD crasht omdat je een stukje rubber tussen de brackets stopt

Of zie ik dat nou verkeerd :?
het is iig f*cked up :(

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik heb hier twee Maxtor schijven en een IBM (40Gb) op soortgelijke wijze opgehangen. Doen het al geruime tijd perfect. Waarom zie jij een verband tussen ophangen en stukgaan van die IBM?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Zou het misschien kunnen komen doordat je harde schijf door die rubbers geen randaarde heeft? Lijkt me best wel funest voor een schijf. Weet niet zeker natuurlijk, misschien zit er in de IDE-kabel ook wel randaarde..

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 10:08 schreef kezm het volgende:
Zou het misschien kunnen komen doordat je harde schijf door die rubbers geen randaarde heeft? Lijkt me best wel funest voor een schijf. Weet niet zeker natuurlijk, misschien zit er in de IDE-kabel ook wel randaarde..
In de Molex

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

En door de schroeven heen raakt het frame van de schijf waarschijnlijk de kast ook nog wel...
Trouwens, ik heb helemaal geen aarde aan mijn kast...

Ik denk dat het gewoon die IBM schijf is (die crashen toch heel vaak?)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
rubber isoleert :?
mischien werd ie wel aardig warm
want normaal werkt de bracket mee als een heatsink

Verwijderd

De aarde komt via de voedings plus en de IDE kabel naar de schijf. Koeling zou wel kunnen, maar dan moet je de hele schijf wel ingepakt hebben of zo. Hier draait het al een half jaar in rubber, dat kan het probleem nooit zijn.

Hoe ging die crash dan te werk ? Misschien is de IDE kabel of de voedings plug het probleem. Heb je er misschien zo'n voedings splitter tussen zitten? Die geven vaak storing.

Enneh, mijn PC heeft ook geen randaarde stopcontact. ;)

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Een oplossing ga hier heen: http://www.storage.ibm.com/warranty/

dan krijg je wel een nieuwe en probeer het nog eens.
Misschien lag het wel aan de HD zelf (brak exemplaar)
Pagina: 1