Aopen ATX (P4)300Watt HQ45AP Maakt lawaai.

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 13:25
Ik heb een Aopen Miditower ATX (P4)300Watt blauw (HQ45AP).
Als ik dat ding aanzet maakt hij weinig geluid. Waneer hij boven een bepaalde tempratuur komt springt er een 2de ventilator aan. (meestal na een half uurtje ofzo)

Deze zit (volgens mij) in me voeding en maakt echt het geluid van een straaljager! :?

In dit kastje zit een P4 1.7GHz een Gforce3 en wat rimm geheugen.

Zijn er meer mensen met dit probleem, misschien iemand al een oplossing voor gevonden?
Ik heb al gezocht maar ik kan niemand anders vinden met zelfde probleem.

Deze post [topic=99629/1/25] lijkt er wel op, maar is toch anders....
Die maakt namelijk constant herrie en die van mij pas na een tijdje.

Kan je die grens niet hoger instellen? Of er een geluidsarme ventilator inzetten?

Iemand? :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Daar zit een voeding in die noisecontrol heeft. Bij die van mij is ie eerst ook stil en na verloop van tijd maakt ie meer lawaai. Ik heb de vingerguard eruit gehaald en het scheelde al een eind maar hij maakt nog steeds kabaal. Ik heb er mee leren leven.

Meh ...

• Pindakaasman
Thanx Twarp, :)

Maar wat is zon vingerguard? ik neem aan dat het een sensor is die in je voeding zit ofzo? kan je die er gewoon uitslopen?

Ik zat er zelf al aan te denken om een extra ven in me kast te monteren zodat hij wat koeler blijft... zou dat helpen?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

een vingerguard is zoals de naam al zegt een bescherming voor je vingers.... een metalen roostertje dat voor de fan is bevestigd....

dus je haalt het rooster eraf... en gebruikt een vingerhoed als je achter je pc graait :)

Join TeamBVD!

• Pindakaasman
Oh lol! Ik denk dus alweer veelste moeilijk... |:( kan dat dan zomaar een paar graden schelen?

Ik blijf ertrouwens bij dat ik nooit aan die herrie ga wennen. Hier moet iets op te vinden zijn.

Verwijderd

Het scheelt niet in de temperatuur, maar de lucht die er langs stroomt, dat is wat je hoort. Zonder vingerguard hoor je die luchtstroom dus niet meer.

• Pindakaasman
Ah op die manier, maar waar meet hij de temp dan? in je voeding toch? of in je kast ergens?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad. Daarom heb ik maar een 120 mm case fan gekocht bij TweakShop.nl

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:45 schreef LuPax het volgende:
Heb hetzelfde probleem gehad. Daarom heb ik maar een 120 mm case fan gekocht bij TweakShop.nl
helpt hier echt niet, alleen een zomerventilator helpt ffs! Maar ook ik heb ermee leren leven, ach ja het koelt wel goed denken we dan maar. Die Duron aka kachel van me produceert flink wat warmte.....

• Pindakaasman
dan toch maar mee moeten leren leven :(

• Pindakaasman
Lupax, hielp dat bij jou? die case fan?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Ik heb hier een AOpen HX-45A voor P4 ... en die heeft dat ook. Na een tijdje (maar soms ook niet hoor) springt er in de voeding een tweede fan aan. Hij maakt echter niet zoveel geluid dat ik 't storend vind.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:47
Plof er een water cooling in dan, als je je aan dat geluid ergert :?. Een goedkopere oplossing:

1. Download WinAmp
2. Download een paar MP3'tjes
3. Zet je boxen op het aller hardst
4. En afspelen maar!

:) :) :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:06 schreef maartenb het volgende:
Plof er een water cooling in dan, als je je aan dat geluid ergert :?. Een goedkopere oplossing:

1. Download WinAmp
2. Download een paar MP3'tjes
3. Zet je boxen op het aller hardst
4. En afspelen maar!

:) :) :)
ghehe geen last van >:)

Verwijderd

Ik heb hier een HQ45Pro(250Watt ja ik ben genaaid) en deze vertoont denk ik hetzelfde verschijnsel. Het eerst kwartier twijvelt ie of ie vol if niet zal gaan en blijft vervolgens op vollast. Het lawaai is echter nog niet zo hard als die vuile kut coolermaster! Ga binnenkort maar eens andere vannetjes er in zetten denk ik. Is Papst wat en een silverado?
Pagina: 1