Toon posts:

cpu load limiteren (percentage)

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hai,

ik zit een beetje /etc/security/limits.conf te friemelen, maar nu wil ik ipv cpu time, de cpu in percentage limiteren, dit kwam eerder aan bod in [topic=169295/1/25] , maar hier is toen geen antwoord meer op gekomen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken??

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 10:02 schreef Poohbear het volgende:
Even zoeken bracht me hier:

http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0108.2/0313.html
daar was ik ook op uitgekomen, maar :
de 1e is voor 2.2 kernels
de 2e is op groepsniveau
de 3e gaat op cpu time

de hint van nice ophoog te zetten kan ik niet doen... [zie hieronder]

Het is de bedoeling dat een webserver met cpu usage onder de 80% blijft...

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Hoe werkt die cpu-time restriction? Als je teveel tijd hebt gebruikt killt hij je proces? Zou je die met een scriptje niet zo kunnen instellen dat hij je 0.8*"tijd sinds proces starte" geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 10:19 schreef Poohbear het volgende:
Hoe werkt die cpu-time restriction? Als je teveel tijd hebt gebruikt killt hij je proces? Zou je die met een scriptje niet zo kunnen instellen dat hij je 0.8*"tijd sinds proces starte" geeft?
nee want als je eerst 60 seconde 0% hebt, en daarna 10 seconde 100% hebt, heb je een load op die manier van rond de 14% ofzo...

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je wel iets doen met SNMP.
Die leest continu de processor load (o.a. en nog veel meer) en kan aan de hand van een limiet een scriptje aanroepen.
Misschien kun je dan de server een -HUP sturen of zoiets.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

nee want als je eerst 60 seconde 0% hebt, en daarna 10 seconde 100% hebt, heb je een load op die manier van rond de 14% ofzo...
Ehm... Dan neem je toch gewoon de gebruikte processortijd in de laatste 10 seconden? Zodra dat er meer dan 8 zijn dump je'm... (Vooropgesteld dat de kernel dat zo nauwkeurig bijhoudt, de kans is groot dat de kernel (net als top) beweert dat er "meerdere processen tegelijk" op de cpu bezig zijn (wat in de praktijk natuurlijk niet echt gebeurt, ze wisselen alleen te snel om bij te houden))

't Ziet er iig naar uit dat je zelf aan 't werk moet.
Pagina: 1