Toon posts:

wan in netwerkomgeving?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik alle computers via 2 routers in een netwerkomgeving zien??
ben niet echt een expert op het gebied van netwerken, maar ik weet wel dat ik de router daar vanaf een willekeurige werkplek hier kan pingen, en de server daar ook.

hoe kan ik dit het beste aanpakken? :7

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Heb je wel dezelfde werkgroep gekozen of hetzelfde domein, zitten ze in hetzelfde subnetrange....??

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik getest maar dan komt hij er niet doorheen, dan blijft haken, met de melding dat hij het niet kan verwerken..
sorry ik ben echt een noob op dit gebied

iemand tutorial voor me??
|:(

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

dus jij kunt wel de computer aan de andere kant van de 2 routers pingen, maar in windows kun jij ze niet zien, anders probeer ff de computers te zoeken door op netwerkomgeving te drukken (rechte muisknop) en dan zoeken naar computers

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de router en de server aan de andere kant pingen, maar niet clients die aan die server hangen..
vanaf de server kan ik de router niet pingen, en ook de server aan de andere kant niet..
moet ik gateway's gaan instellen??

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 12:52
Je moet inderdaad op alle machines (servers en clients) de juiste gateways instellen. De routers moeten ook de juiste routes kennen.
Daarna kan je de machines in de andere segmenten (subnetten) pingen.
Je kan de machines daarna waarschijnlijk nogsteeds niet zien in network neighbourhood. Tenzij je alle clients bij 1 domein laat inloggen. (of inloggen bij aparte domeinen, en de domeinen aan elkaar koppelen)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
hier heb ik de server die heeft ip 10.0.0.2 en de router 10.0.0.254
andere kant server 10.0.1.2 en router 10.0.1.254

wat voor gateway moet ik instellen wordt dat dan ook 10.0.1.254 aan de andere kant??
en route bij iedere client als
route (-p) add 10.0.1.0 mask 255.255.255.0 10.0.1.254

als ik het fout heb plz ff zeggen...

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgens mij moeten de clients als gateway het ip van de router hebben
en dan moet je niet op de client apart de routing tabel gaan aanpassen dan gaat de router dan doen

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, en toen onder andere domein en werkgroep(die van de andere kant) ingelogd, maar nee hoor, geen verbinding
moet ik iets op de server veranderen?}:O

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
adfearless: zolang de client geen routing protocol als RIP spreekt, kan een router niets wijzigen op een client.

Wat je een client vertelt dmv een def. gateway is waar hij het verkeer dat buiten z'n netwerk valt (IP adres/mask) naar toe moet sturen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet bij alle clients hier, de def. gateway op hetzelfde adres dan de router daar zetten..?
en nog wat, ik kan vanaf de server hier, de andere server niet pingen en de router aan de andere kant ook niet, ik kan ook geen telnet verbinding maken, terwijl ik dat met een willekeurige client wel kan..

HELP ME OUT!!!
Pagina: 1