netwerk doet t niet.

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's met win 98 draaien.... Een k6-2-450 en een athlon 1400. Dus ik pas het netwerkje in elkaar gezet (peer to peer (coax)). Werkte best. Maar nu doet het netwerk het bijna nooit meer, (ik had er niets aan veranderd). Ik weer aan het knutselen geslagen maar krijg het niet meer aan de praat. En als ik iets verander in het netwerk start mijn pc niet meer op in de gewone modus, wel veilige. En als ik dan overnieuw opstart start ie vaak wel door.

Instellingen:
pc 1
Client voor Microsoft Netwerken
Ipx/spx protocol
Tcp/ip protocol met ip 192.168.y.x en subnetmask 255.255.255.0

pc2
hetzelfde alleen dan met ander ip adres (192.168.y.z)

Wat doe ik niet goed, of is de hardware of de kabel kadoek?

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
lastig te zeggen..
Wat je kan doen is allereerst de kabel controleren of die 100% werkt..
Meestal hebben van die netwerk kaartjes een config util op de driver flop staan waarmee je ze pakketjes kan laten sturen naar elkaar (soort ping, alleen dan onder DOS zonder windhoos).
Verder tests dat of de COAX kabel wel goed is afgesloten (50 Ohm afsluitweerstanden aan beide uiteinden van de kabel)

Mocht dat nou allemaal goed zijn dan mag je toch wel gaan denk en aan windows/drivers probleem.

Wupsje

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Ik zou eerst dat IPX er eens afgooien. TCP/IP is voldoende voor een netwerkverbinding.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ik wil eigenlijk ipx houden. voor sommige spellen is dit nl. nodig om te netwerken.

Verwijderd

KIjk of je NIC twee aansluitting heeft.
BNC en UTP..alsdat zo is dan moet je met je NIC setup disketten allebei NIC op BNC zetten...

tenzij je UPT kabels wilt gebruiken..

groetjes RKM

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Coax kan nog wel eens wat storingen veroorzaken.. Kijk effe of alle verbindingen goed zitten, of de terminators goed zitten etc.. (gewoon een continue ping aanzetten, en dan de kabels effe checken!)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Welke IP's gebruik je precies...??
Je moet nl alleen het laatste getal van je IP nr laten oplopen, het een na laatste getal moet op alle clients hetzelfde zijn.
Je zou dus eigenlijk 192.168.123.0.x moeten gebruiken ipv 192.168.x.y

Wees consequent, maar niet altijd

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ik gebruik ip 192.168.123.122 en 192.168.123.125

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Gewoon toch maar ff alle tcp/ip protocollen weg gooien (misschien ff op zoek gaan naar firmware/driver update oid) en dan alleen ff beginnen met TCP/IP protocol. Niet vergeten je netwerkkaart van auto af te halen en te forceren op 10mbit BNC kabel.

Wees consequent, maar niet altijd

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb windows opnieuw eroverheen gegooit (op de athlon). Nu doet alles het weer goed.
Pagina: 1