Toon posts:

Nieuwe speakers, iemand aanraders?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Er zijn idd al vele speaker-topics geweest, maar dat was allemaal een beetje een ander budget :)

Ik heb dus een jaar of 3 geleden een leuke stereo gekocht. (specs) Maar toen is de apparatuur wat duurder uitgevallen, en ik heb dus nu wat budget-speakers (300/stuk) en ben op zoek naar niets nieuws.

Een budget heb ik niet, ik ga rondkijken wat ik wil, en wat me bevalt koop ik, al moet ik er wat maandjes langer voor werken.

Voorlopig zullen de speakers aangestuurd gaan worden door een Sony TA-FB920R, maar deze wordt in de loop van volgend jaar waarschijnlijk vervangen door een 90W Accuphase E-211.

Nu heb ik op het moment 2 erg serieuze kandidaat-speakers:

• Cabasse IO-systeem:
2 kleine (16cm) 2-weg bolletjes op een standaard, met bijbehorende Jupiter subwoofer. meer info

• Spendor FL8:
zeer indrukwekkende speakers, ik heb ze geluisterd met een goedkope (=1200 gulden) versterker, en zooo mooi. info

Heeft er iemand wat meer tips voor me van speakers die ik gewoon moet hebben gehoord? Zoals gezegd: prijs boeit niet zo veel, maar kom niet aanzetten met een stel BM30's van 40k/stuk >:) Zeg een maximum van 10k en een richtprijs van plm. 4 a 5k voor de set.

Het gaat dus gewoon om een stereo set, dus 2 speakers, evt. met subwoofer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zal ik zal ik zal ik?

Ga luisteren naar een B&W DM805... Die is zo moooooooooi. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Ik vind de Audiolab Axis erg goed klinken met 7200,- per set. Dit is een aanrader als je van een technisch correcte speaker houdt. 30 cm gesloten systeem voor het laag, 50 kg zware behuizing.
Maar B&W maakt ook ERRUG mooie produkten in hun 800-serie, is wel prijzig. En Tannoy is ook een aanrader met de D-700.

En verder hou ik erg van Dynaudio, maar dat is wel prijzig spul.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
www.speakerland.nl
Kijk maar eens naar de Viva Format/Basis

Reality beats fiction by far!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 22 oktober 2001 03:12 schreef E-MANs het volgende:
www.speakerland.nl
Kijk maar eens naar de Viva Format/Basis
Kijk liever naar Scanpeak :). Toch Lampje?

Verwijderd

Topicstarter
Whaha, ik en zelfbouw? Lijkt me geen goede combinatie >:)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op een accuphase is dynaudio erg mooi, een contour 1.8 mk2 klinkt denk ik meesterlijk als je het karakter van de speakers aan staat, ik was laatst eens bij een zelfbouwer en die kon me vertellen dat dynaudio echt de beste units maakt, B&w vind ik persoonlijk helemaal niets op enkele uitzonderingen na, tannoy kan je beter ook vergeten als je een technisch correcte speaker wil.

Zelf heb ik infinity staan, maar bij jou budget zou ik een paar omega's kunnen aanraden, weet alleen niet of die accuphase genoeg vermogen heeft om ze te sturen.

Maar misschien heb je wel een aparte smaak, dan zijn er nog eigenzinnige speakermerken zoals dipasson,opera,klipsch bijvoorbeeld.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens de verkoper is de Eltax Liberty 5+ prima! Ze klinken echt perfect icm mijn Kenwood KAF 3030 versterkertje.. :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 22 oktober 2001 09:53 schreef LL Koelkast het volgende:
Volgens de verkoper is de Eltax Liberty 5+ prima! Ze klinken echt perfect icm mijn Kenwood KAF 3030 versterkertje.. :)
Grapjas :+

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het is misschien een beetje ver reizen, maar ik was zelf vrijdagavond in Dokkum. Daar is een winkeltje (restpost) waar ze 'leuke handeltjes' doen. Zo wordt er sinds behoorlijk dure audio-apparatuur met rookschade verkocht. Alles voor zo'n beetje de helft van de prijs.

Ik zag er bijvoorbeeld de B&W 804 (of was het nou 803???) voor bijna F5000. Verder stond er spul van Tannoy.

Verder waren en nog heel veel (Dolby Digital) versterkers: Denon, Arcam, Onkyo, Sony, NAD, etc. Misschien een tipje voor degenen die er in de buurt wonen?

Nee, ik heb geen aandelen

Siditamentis astuentis pactum.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 03:17 schreef Jag het volgende:

[..]

Kijk liever naar Scanpeak :). Toch Lampje?
Neh, Vifa is ook wel goed, hoor. Vooral die grotere modellen, Vivace, Format en Basis.

Scanspeak zit wel meer in de high-end, maar Vifa mag er ook wel wezen. Kost ook nog niet zoveel. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1