Toon posts:

Digi Doc 5 Troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn digidoc net ingebouwd en ingesteld enzo, maar ik wordt knetter van dat ding!

Iedere keer als hij de ingestelde temperatuur haalt gaat hij koelen, en als hij er onder komt slaat de koeler direct weer uit, en weer aan als het 0,1 graad warmer wordt!

Ik heb hem bv op mijn HD's staan.
Hij moet aanspringen als ze warmer worden als 30C.
Hij doet dat prima, maar als het 29,9 is gaat hij weer uit, en weer aan als het 30C is, en begint dan te piepen, en weer uit als het 29,9 is....

Dit is toch niet normaal of wel? zoja, wat is het nut dan van die dingen?

Enneh, Hoe hebben jullie hem ingesteld?
In mijn stokoude kast als volgt:

1 - CPU - altijd aan
2 - chipset - 40C
3 - VGA - 35C
4 - HD's - 30C
5 - Voeding - 35C
6 - Case low - 30C
7 - Case High - 30C
8 - vrij

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Klinkt in ieder geval dat het apparaat precies doet wat ie hoort te doen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Probeer die sensors nie direct onder de ventilators neer te plakken want als de ventilator dan aangaat wordt die sensor meteen gekoeld. Je kan ze beter iets verder weg hange.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar elke 20 seconden springt de fan nu aan en uit en piept dat ding, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Als hij continue staat te koelen koelt hij de schijven af naar 23 graden. Als hij ze nu terugbrengt naar 5 graden onder het ingestelde punt, en dan weer uitgaat ben ik gelukkig, maar niet 0,1C. dat slaat toch nergens op?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 22 oktober 2001 00:15 schreef bertbal het volgende:
Ja oke, maar elke 20 seconden springt de fan nu aan en uit en piept dat ding, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Als hij continue staat te koelen koelt hij de schijven af naar 23 graden. Als hij ze nu terugbrengt naar 5 graden onder het ingestelde punt, en dan weer uitgaat ben ik gelukkig, maar niet 0,1C. dat slaat toch nergens op?
tuurlijk wel... temperatuur van hardware blijft stabiel op deze manier, en das ook het beste voor je hardware (vooral voor HD's, temps die de hele tijd veranderen zijn niet bevordelijk voor de levensduur)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad het temp sensortje pal voor mijn koeler hangen..... |:(

Is dat irri piepje ook te mollen? (modden?)

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Tsja, zo hoort hij te werken.......
Maar die 30 °C voor je HDD's is wat aan de krappe kant.

Mijn instellingen (kast is HQ08):
1. CPU PIII: 50°C; cpu-fan zit gewoon op mobo = altijd aan, als fan 1 is die van de digidoc aangesloten, wel altijd aan. 1e Platte sensor bovenop heatsink direct boven de cpu.
2. CPU GF2 GTS: 59°C; fan zit gewoon op graf.kaart = altijd aan, als fan 2 is de fan voor onder in m'n kast aangesloten, en altijd aan. 2e Platte sensor bovenop heatsink direct boven de cpu.
3. 20 Gb IBM (in bovenste bracket): 35°C; gekoppeld aan 1 v d 2 fans die achterin zitten.
4. HP-brander: 35°C; gekoppeld aan 1 v d 2 fans die achterin zitten.
5. NEC CD/DVD: 35°C; gekoppeld aan de baycooler die er direct boven zit.
((baycooler zit tussen de dvd, onder, en de brander, boven. Had die eerst op elkaar zitten, maar had dan vet hete cd's na on-the-fly fikken))
6. 30 Gb IBM (in onderste bracket): 35°C; gekoppeld aan HDD-koeler die erop gemonteerd zit.
7. mobo chipset: 50°C; gekoppeld aan chipsetkoelertje.
8. buitentemp, deze sensor komt door klein gaatje in bodem in de "open lucht" om temp buiten de kast te meten.

- HDD's is 35°C okee, gaan alleen in de zomer aan en als ik meer dan 3 gieg overpomp, idle is namelijk ±30°C. B-)
- Die van de cd-app's gaan alleen in de zomer aan of na meer dan 4 cd's achter elkaar on-the-fly fikken. B-)
- Mobo-chipset, alleen zomers of tijdens flink gamen. B-)

Heb dus altijd 5 koelertjes standaard draaien: CPU, GF2-CPU, mobo-chipset-koeler, digidoc-blazertje en 80mm front-intake. Dit is voldoende om de hoofd-delen koel te houden en de algehele temp stabiel te houden. :7

Alleen wanneer de overige app's teveel warmte gaan afgeven gaat de overigen aan.

Werkt hier prima.

Blaat

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ja dat is dus een foutje van die digidok lui, die hebben er niet bij nagedacht bij dat systeem, is ook te lezen in t.net revieuw ergens op t.net :D

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Probeer de search eens ik heb mijn digidoc gemod en hier kan je al je vragen beantwoord krijgen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1