Moederbord vern**kt?

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik heb hier een Pc-Chips 810LMR moederbord liggen, die ik als klein, stil servertje wilde gebruiken. Het ding heeft alleen een maand ofzo bij mij hier op de grond gelegen omdat ik er geen processor voor had. Toen is er een keer iets op gevallen |:( , dat zag ik pas toen ik m ging onderzoeken nadat hij het niet deed. Er zit tussen de processor en de north/southbridge een kras door een van die lijntjes. Dit is neem ik aan de reden dat ie niks meer doet. Heb m toen ik m kreeg even getest, en toen deed ie het gewoon, nu dus niet meer :(

Kan ik 'm weggooien, of kan ik nog proberen om dat lijntje te fixen? Ik heb op zich weinig ervaring hiermee, maar ik heb op zich wel een vaste hand.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tracelijntjes fixen?? Hahaha :+

Denk dat je daar een nogal stevige hand en precisieapparatuut voor nodig hebt die --misschien-- iemand op de TU zou hebben, maar thuis? No way.

Ben bang dat je op pijnlijke wijze geleerd hebt geen nieuwe mobo's op de grond te laten slingeren :z

Oslik blyat! Oslik!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Normaal zou dat ook mijn reactie zijn, en over het feit dat het echt |:( is om hardware op de grond te laten slingeren ben ik nu ook helemaal met je eens. Het is alleen wel zo dat het lijntje op een hele gunstige plek zit, het is een lijntje dat rond loopt, dus een bocht maakt (2X)
zo dus: Op de plek van de X zit een kras
code:
1
2
3
4
5
---------\
       |
 /--X ---/
 |
 \------------

En er zit dus op een plek waar je aan beide kanten zeker een mm ruimt hebt een kras(je). Dus?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, veel te verliezen heb je niet, dus wel een poging waard. Ik zou achterruitreparatiespul (wat een woord ;) ) gebruiken. Kun je altijd nog hergebruiken om L1 bruggen te kleuren (niet dat dat op deze mobo veel zin heeft- meen te herinneren dat er geen multiplier settings in BIOS zijn).

Oslik blyat! Oslik!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Klopt: geen multiplier opties in BIOS, maar als ik dat spul toch heb kan ik gewoon de L3 bruggen doorbranden met een 9v batterij, en dan sommige weer verbinden, eerst met potlood om te zien hoever ie gaat, en dan met dat spul om het definitief te maken :)

Weet iemand waar ik dat spul kan halen? Potlood heb ik al :P

En als ik dat spul er nou ietsje verkeerd opsmeer, kan ik m dan sowieso weggoien?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 22 oktober 2001 00:14 schreef joostb het volgende:
Weet iemand waar ik dat spul kan halen? Potlood heb ik al :P
Halfords lijkt me een logische plek.
En als ik dat spul er nou ietsje verkeerd opsmeer, kan ik m dan sowieso weggoien?
Yup, maar als er maar 1 trace beschadigd is moet je wel heel erg uitschieten om dat te doen- en tja, nooit geschoten is momenteel altijd mis.

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Mwah, solderen moet eigenlijk ook wel lukken.. Omdat al die sporen voorzien zijn van een laklaag zal tin niet zomaar hechten op de sporen.. En zeker omdat je wat ruimte vrij hebt, kun je het gewoon proberen.. Soldeerbout met een dunne punt, met wat tin erop.. De printsporen gewoon met wat scherps afkrassen zodat de laklaag verdwenen is..
Moet lukken.. (en is misschien nog beter dan die reparatie-set.. Ik weet niet presies wat de weerstand van die troep is, maar ik verwacht dat tin beter geleid!)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Zoals ik al zei ben ik geen expert op dit gebied, sinds mijn techniek-lessen in de 2e (zo'n 6 jaar geleden) heb ik geen soldeerbout meer in 'n handen gehad, dus ik denk dat ik het door een vriend van me laat doen, die heeft wel vaker zoiets gedaan denk ik, en heeft de spullen hier ook wel voor. Hij heeft ook z'n hele kamer vol met hardware liggen. Echt verbazend wat je bij hem tussen de vieze sokken vindt: kwam vorige week een 20GB Ultra160 schijf tegen :9~

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Op dinsdag 23 oktober 2001 01:20 schreef joostb het volgende:
Zoals ik al zei ben ik geen expert op dit gebied, sinds mijn techniek-lessen in de 2e (zo'n 6 jaar geleden) heb ik geen soldeerbout meer in 'n handen gehad, dus ik denk dat ik het door een vriend van me laat doen, die heeft wel vaker zoiets gedaan denk ik, en heeft de spullen hier ook wel voor. Hij heeft ook z'n hele kamer vol met hardware liggen. Echt verbazend wat je bij hem tussen de vieze sokken vindt: kwam vorige week een 20GB Ultra160 schijf tegen :9~
Het spul heet Bison Elektro, 't bevat puur zilver en is specifiek bedoeld om electrisch geleidende verbindingen te maken en te repareren. Kost Fl. 39,95 bij elke automaterialen zaak. En beter gesorteerde gereedschap/hobby zaken hebben 't ook.

Succes!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 01:42 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:

[..]

Het spul heet Bison Elektro, 't bevat puur zilver en is specifiek bedoeld om electrisch geleidende verbindingen te maken en te repareren. Kost Fl. 39,95 bij elke automaterialen zaak. En beter gesorteerde gereedschap/hobby zaken hebben 't ook.

Succes!
Voor dat geld heb ik al zowat een nieuw mobo :P
ik check eerst wel ff bij die gast, en als dat niet lukt probeer ik t zelf wel. Maar hoe schatten jullie mijn kansen in?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

ik schat je kansen op ongeveer 20% in... Maar petje af als het lukt :)
Pagina: 1