Toon posts:

pc lampje op kabelmodem blijft branden als pc af

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe dat komt??
ik zet men pc af en het lampje pc op men kabelmodem blijft branden, als ik kabel uittrek en terug insteek, gaat lampje uit en weer aan... betekent dit dat men pc odner spanning staat ook als ie af staat? indien ja, is dat wel normaal?
En wat valt er aan te doen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat heet ATX voeding, bijna alle moderne machines hebben daar last van,

zelfs als staat de pc uit, dan nog krijgt ie een beetje stroom,

oplossing, stekker eruit

A wise man's life is based around fuck you

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ik heb dit wel vaker gezien, maar dan met name bij hubjes.
ik zou me d'r niet echt zorgen om maken.
sommige combinaties van mainboards en netwerkkaarten houden inderdaad spanning op de kaart, zodat het aan de andere kant lijkt of je PC nog aan staat.
Trek de stekker maar eens achter uit de computer, dan zul je zien dat na een tijdje het lampje op je kabel modem uit gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44
Dat wordt meestal 'veroorzaakt' door de wake-on-lan functie van je netwerkkaartje..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

precies, alleen pci kaartjes hebben dat.
Anders kan je pc natuurlijk nooit wakker worden bij Lan activity met de WOL functie...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 23:40 schreef bertbal het volgende:
precies, alleen pci kaartjes hebben dat.
Anders kan je pc natuurlijk nooit wakker worden bij Lan activity met de WOL functie...
Bijkomende vraag, ik heb een logitech optical mouse, en dat rood lampje blijft ook branden, is dat de bedoeling? heeft dat ook te maken met dat de hele boel onder spanning staat?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan het beste wake on *weet ik wat allemaal* uitzetten en ook de eventuele jumper op je mobo disabelen.

Invoegen doe je zo!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit alles komt door de ATX voeding......Er blijft stroom op PCI usb e.d. staan. Alles wat zijn stroom uit de voeding haalt blijft onder minimale spanning staan, idd voor de power-on functies van verschillende apparaten.

Verwijderd

dat met je netwerk kaartje kun je verhelpen door het kabeltje dat aan je netwerk kaartje zit en aan het mobo los te halen >> geen WOL functie en geen kabel modem lampje dat blijft branden...

De beste oplossing allertijden is nog steeds een goeie stekkerdoos met een (master) schakelaar erop >> alles in 1 x aan en alles in 1x uit ;)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 24 oktober 2001 12:06 schreef mad_maxz het volgende:
dat met je netwerk kaartje kun je verhelpen door het kabeltje dat aan je netwerk kaartje zit en aan het mobo los te halen >> geen WOL functie en geen kabel modem lampje dat blijft branden...

De beste oplossing allertijden is nog steeds een goeie stekkerdoos met een (master) schakelaar erop >> alles in 1 x aan en alles in 1x uit ;)
Fout, wol kabel veroorzaakt dat niet, de ATX voeding doet dat. 38 pc's zonder WOL kabel hier.......

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
DOH |:( je kabelmodem heeft toch zijn eigen voeding ? Als je pc uitzet krijg ie toch nog stroom van zijn eigen voeding ? Als je die lichtje uit wilt hebben trek dan de stekker deruit.
Kabelinternet is toch niet niks 24/7 online !

dikzak

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 24 oktober 2001 12:12 schreef Chello200 het volgende:
DOH |:( je kabelmodem heeft toch zijn eigen voeding ? Als je pc uitzet krijg ie toch nog stroom van zijn eigen voeding ? Als je die lichtje uit wilt hebben trek dan de stekker deruit.
Kabelinternet is toch niet niks 24/7 online !
Neh, hij bedoelt denk ik het link lampje, dat aangeeft dat je modem connectie heeft met je NIC, anders is het idd wel een erg domme vraag.

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:25

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Waarom moet dat lampje uit? :?
Het is "normaal" dat het ledje brandt.
Laat lekker branden. Niemand die er last van heeft...

Tha Twinkil ;)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op woensdag 24 oktober 2001 12:14 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Neh, hij bedoelt denk ik het link lampje, dat aangeeft dat je modem connectie heeft met je NIC, anders is het idd wel een erg domme vraag.
oh in dat geval sorry ! :P

Bij mij gaat dat lichie uit !
Zal zeker een Wake-up Lan oid :?

dikzak

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 24 oktober 2001 11:58 schreef Bostoman het volgende:

Bijkomende vraag, ik heb een logitech optical mouse, en dat rood lampje blijft ook branden, is dat de bedoeling? heeft dat ook te maken met dat de hele boel onder spanning staat?
zit deze op een PS/2 of USB poort. Zelf had ik het voornamelijk als ik mijn muis, ook een optical maar dan een intelli van Microsoft. bleef ook het lichtje branden (trouwens ook op me keyboard). toen BIUS geflitst en het probleem was over.
muis zat op PS/2, op de USB was het trouwens ook opgelost zonder biosflash

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 21:32 schreef terw_dan het volgende:

[..]

zit deze op een PS/2 of USB poort. Zelf had ik het voornamelijk als ik mijn muis, ook een optical maar dan een intelli van Microsoft. bleef ook het lichtje branden (trouwens ook op me keyboard). toen BIUS geflitst en het probleem was over.
muis zat op PS/2, op de USB was het trouwens ook opgelost zonder biosflash
ze zit op ps/2 kan eens proberen om ze op usb te zetten
Pagina: 1