Toon posts:

ASUS A7V266 & AMD XP 1,4 (1600+) problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw beestje bij elkaar gekocht, maar ik krijg hem niet aan de praat. Wat doe ik fout?

Ik ben begonnen met de JumperFree mode aan, vervolgens draaien alle fans een omwenteling of 3 en stoppen er dan mee. Foute boel dus. Vervolgens zet ik de JumperFree mode uit en zet ik met het handje de bussnelheid op 1,33 en de Multiplier op 10,5. Zelfde resultaat. Vervolgens zet de multiplier op 10 en dan blijven alle fans draaien, ik krijg echter niets aan de praat. Geen monitor, geen bliepjes dat er geheugen, videokannonen e.d. ontbreken (speaker is wel aangesloten).

Ik heb uiteraard het Palomino jumpertje goed gezet en met de CPU voltage geexperimenteerd. Allemaal geen resultaat.

Heeft er iemand tips:?

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28
ik heb geen idee !

Ik zeg altijd maar : Zondagswerk is geen sterk werk..
(sorry dat ik zo irritant ben, zie dit maar als ongezegd)

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:03
Ehm... heb je wel een goede bios versie op het bordje staan? ik wil zeggen, kan die wel je XP proc aan?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Heb je voor je mobo geen bios update nodig om de xp te ondersteunen. Of is het een 266 a chipset?

Verder check ff of alles goed aangesloten is. (videokaart harddisk enz)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 23:35 schreef Tuurbo_Online het volgende:
Ehm... heb je wel een goede bios versie op het bordje staan? ik wil zeggen, kan die wel je XP proc aan?
Volgens de doos wel (sticker met ' Palomino support' ), maar dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen. Op het MoBo staat rev 1.06, is dat de BIOS versie. De BIOS zelf kom ik niet in, dus ik kan niet zien welke versie het is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 23:36 schreef ureal het volgende:
Heb je voor je mobo geen bios update nodig om de xp te ondersteunen. Of is het een 266 a chipset?

Verder check ff of alles goed aangesloten is. (videokaart harddisk enz)
Ik kan de BIOS versie niet zien (ik krijg een zwart scherm), op het bord staat REV 1.06. Ik heb wel een nieuwe BIOS versie gevonden op ASUS.COM, maar die ik krijg ik natuurlijk nooit geflashed als ik een zwart scherm heb.

Verwijderd

Heb je alleen het moederbord en de processor nieuw gekocht of ook nog andere dingen?

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28
heb je geen oud procje liggen ? of ken je iemand waarvan je hem ffe tydelijk kan rippe ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Die 1.06 is de revisie van het mobo en is dus niet de versie van je BIOS. De meest recente BIOS is momenteel 1002c... (helaas werkt de ASUS-site momenteel niet echt mee dus ik kan geen URL geven)

Welke BIOS je hebt kun je zien op je mobo... links van je PCI-sloten (zie je handleiding) zit een klein vierkant chipje met een sticker erop. Bij mij staat er 1002 op en dat was ook de BIOS-versie die mijn mobo bij aankoop had.

Volgens de ASUS site hebben ze bij v1002c XP-support toegevoegd...

Ik zou trouwens voor de 100% zekerheid nog maar eens *alle* jumpers nalopen. En ook kijken of je alle resterende kabels wel goed hebt zitten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels MoBo omgeruild. Ik had hem op de beurs gekocht bij MyCom (net als CPU). In de winkel geen enkel probleem gehad met het omruilen, klasse zaak!

Inmiddels draait alles!

:) :) :) :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:42 schreef DeWerker het volgende:
Inmiddels MoBo omgeruild. Ik had hem op de beurs gekocht bij MyCom (net als CPU). In de winkel geen enkel probleem gehad met het omruilen, klasse zaak!

Inmiddels draait alles!

:) :) :) :)
proficiat :)
Pagina: 1