Ervaring met draadloos video verzenden???

Pagina: 1
Acties:

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 00:49

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben van plan om een video-zender aan te schaffen, bijvoorbeeld een GigaVideo. Dit om filmpjes van mijn PC op mijn TV (20+ meter verderop) te kunnen zien. Geen zin in kabels leggen :'(. Heeft iemand ervaring met die zender/ontvanger-dingen???? Zo ja, deel Uw ervaring met mij :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

20 mtr :? GO CABLE BOY ;)

( is wel goed antwoord he ? ) Kabel is bijna altijd mooier ....zeker voor zo'n klein stukkie !!!

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

ja hoor die giga zet dingen die ze onderandere by de mycom hebben werken prima

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
20m klein stukkie? :? Geloof me, daar wordt je beeldkwaliteit niet beter van...

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05-2025

logray

Winning is not everything.

Ik heb zelf zo'n marmitek Gigaset 30. Voor 225 piekjes gekocht op de HCC beurs van vorig jaar. M'n Pc staat op zolder en de TV beneden. Geen enkel probleem. Door 2 plafonds heen en het geluid en beeld is erg goed :)

een aanrader voor mensen die "kabelloos" door het leven willen :)

• Baklap

Baklap

Op zondag 21 oktober 2001 23:12 schreef thefirstikke het volgende:
20m klein stukkie? :? Geloof me, daar wordt je beeldkwaliteit niet beter van...
Nah als je goede kabel gebruikt is het een klein stukkie... geen coax van de aldi op de hoek.. Beetje goede coax gebruiken en je kan zonder al te veel problemen een meter of 30 weg... (hangt trouwens wel af van de kwaliteit output op je kaartje ;) )

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Wow, snelle reacties mensen. Thx :)
Kijk kabel leggen is geen optie, en als ik al die ellende erover in GoT lees hoeft dat van mij ook niet.

Vriend van me zei dat die zender/ontvanger-setjes ruis-gevoelig zijn en je beeld verkloten. Maar das dus niet waar? Weet iemand een site hierover? Die ellende is namelijk errug slecht gedocumenteerd |:(.

• Baklap

Baklap

Op zondag 21 oktober 2001 23:27 schreef Rinaldo het volgende:
Wow, snelle reacties mensen. Thx :)
Kijk kabel leggen is geen optie, en als ik al die ellende erover in GoT lees hoeft dat van mij ook niet.

Vriend van me zei dat die zender/ontvanger-setjes ruis-gevoelig zijn en je beeld verkloten. Maar das dus niet waar? Weet iemand een site hierover? Die ellende is namelijk errug slecht gedocumenteerd |:(.
Ok sorry can't help you there.. suc6

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Marmitek gevalletje het geluid is wel aardig maar het beeld vindt IK onacceptabel.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hey Paashaas, wat is er dan mis met het beeld?
Kijk, ik wil keiharde, diepe info voordat ik een miskoop doe :).

Hoeveel meter overbrug? Hoeveel muren/plafonds? En wat voor media op je PC? En wat voor TV?

Ik zit echt in mijn maag hiermee, help me out ?! *D

Verwijderd

Die draadloze videotransmitter van Trust moet je dus zzeeeekeeer NIET kopen, want dat is echt baggerzooi :r
Ik heb dat ding (receiver en transmitter) ooit gekocht, en het werkt op zich best wel goed, maar zo gauw iemand door het signaal heen loopt of zo dan heb je al storing, en daar komt bij dat het beeld heel flets en fel is, hopelijk is dit met andere merken anders.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 00:48 schreef Rinaldo het volgende:
Hey Paashaas, wat is er dan mis met het beeld?
Kijk, ik wil keiharde, diepe info voordat ik een miskoop doe :).

Hoeveel meter overbrug? Hoeveel muren/plafonds? En wat voor media op je PC? En wat voor TV?

Ik zit echt in mijn maag hiermee, help me out ?! *D
Het grote probleem (bij mij) zit um in het afstellen hier ben je al gauw een uur mee bezig en dan is het nog niet goed.
Het is ook gewoon vet lastig want jij zit bijv met de zender te kloten en dan moet iemand anders onder ff naar boven schreeuwen of het beeld goed is.
Het geluid is vaak wel in 1keer goed maar ja mooi beeld is ook wel belangrijk.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou zoiets alleen nemen als je een kleine TV hebt. Met een super breedbeeld moet je ook een goed signaal hebben. Een kabel leggen kan nooit kwaad, heb je die ook maar gelijk.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Ok, dus Trust komt er niet in. Per definitie nix van Trust.
Die naam alleen al.

De vraag is nu alleen: welk merk wel? Weet iemand een overzicht-review-test-iets bij een site ofzo??? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden :?

Verwijderd

Ik geloof dat Computer idee ooit eens een test gedaan had over de Marmitek

Verwijderd

kennis van me heeft de nieuwste trust set, het spijt me voor hem maar ehhh doe mij me 15m coax maar voor zowel geluid als video. Het beeld is niet ruisvrij, en het geluid jaaaaa leuk maar ehhh dolby krijg je dr niet fatsoenlijk doorheen, ac3=onmogelijk.

Ik zou zeggen hou het geld in je zak of trek DEGELIJKE kabels. die zijn glashelder zonder ruis dan.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Tja, kabels leggen is GEEN optie. Klaar.

Maar ik zie dat die Marmitek GigaVideo 30 voldoet aan de situatie. Maar is het een goed ding :?, want zelfs Marmitek geeft geen specs erover |:(.

Als iemand specs erover heeft: GRAAG
Of flink wat ervaring ermee.

Kijk, al die topics over Marmitek en die burgeroorlog (goed, fout, leuk, slecht, welles, nietes) heb ik nix aan.

• Baklap

Baklap

Op maandag 22 oktober 2001 22:42 schreef Rinaldo het volgende:

Kijk, al die topics over Marmitek en die burgeroorlog (goed, fout, leuk, slecht, welles, nietes) heb ik nix aan.
Nou maak dan je borst maar nat ;) Dit is een regelrechte oorlogsverklaring...
ik vind hem geweldig.... nou ikke niet .... nou jij moet je sm**l houden...jij hebt er geen verstand van...
PS alles met een ;)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Heb die Trus voor 175,- gekocht en ben er best tevreden mee, mooi beeld redelijk geluid

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:18 schreef arjandijk het volgende:
Heb die Trus voor 175,- gekocht en ben er best tevreden mee, mooi beeld redelijk geluid
zal wel komen omdak nogal perfectionistisch ben......

bovenstaande posts zijn dan ook niet lullig bedoeld richting de bezitters van dit apparaat.
Pagina: 1