/dev/null
Wanneer je je CPU unlocked hebt betekend dit dat je de Multiplier kunt veranderen.Op zondag 21 oktober 2001 23:00 schreef I_Stealth_I het volgende:
n.a.v. http://www.tweakers.net/nieuws/18937 vraag ik me af waarom ik een Athlon XP moet unlocken? wat is het eigenlijk en waarom?
Dus hoef je je bus nie per sé over te klokken om hogere MHz te krijgen
Sim-pel
Door het unlocken van een CPU kun je niet alleen de FSB maar ook de Multiplier omhoog gooien.
De FSB is over het hele moederbord bijv 133
de Multiplier is hoeveel keer de FSB de CPU draait als de multiplier dus op 10.5 staat draait de CPU op 1,4 Ghz
De FSB is over het hele moederbord bijv 133
de Multiplier is hoeveel keer de FSB de CPU draait als de multiplier dus op 10.5 staat draait de CPU op 1,4 Ghz
misschien even de FAQ doorlezen???
Anders heb ik hier ff uitleg.
Processor is multiplier locked.
dwz. een AthlonXP op 1333 mhz (een 1500+ dus) loopt op 133 mhz fsb x een multiplier van 10.
Deze multiplier staat vast in de proc.
Als je wil overclocken moet je dus de fsb omhoog gooien, maar als ie unlocked is dan kun je de multiplier wel instellen.
Anders heb ik hier ff uitleg.
Processor is multiplier locked.
dwz. een AthlonXP op 1333 mhz (een 1500+ dus) loopt op 133 mhz fsb x een multiplier van 10.
Deze multiplier staat vast in de proc.
Als je wil overclocken moet je dus de fsb omhoog gooien, maar als ie unlocked is dan kun je de multiplier wel instellen.
edit:
sjit, net te laat
sjit, net te laat
Verwijderd
Mits dit mogelijk is met je moederboard/BIOSOp zondag 21 oktober 2001 23:04 schreef DaManiac het volgende:
....Als je wil overclocken moet je dus de fsb omhoog gooien, maar als ie unlocked is dan kun je de multiplier wel instellen....
het is om te voorkomen dat mensen een 1333 doorverkopen als 1500 mhz
je prikt zo'n ding in je PC, en hij staat op 1333
als ie geunlockt is, kan je hem dus op een hogere kloksnelheid zetten, en hem dus "standaard" op 1500 laten lopen
gewoon tegen oplichterij dus.
als ie geunlockt is, kan je hem dus op een hogere kloksnelheid zetten, en hem dus "standaard" op 1500 laten lopen
Ehm, dat is dus niet het unlocken van een processor..Op zondag 21 oktober 2001 23:58 schreef CyberTijn_ het volgende:
het is om te voorkomen dat mensen een 1333 doorverkopen als 1500 mhz
Unlocken wil inderdaad gewoon zeggen dat je de multiplier zelf kunt instellen.. Standaard zal deze echter de default waarde geven..
Om de default waarden aan te passen moet je wat meer gaan kleuren en verbreken in de bruggen... (tenminste, bij de oude thunderbird.. Ik neem aan dat dit dus ook geld voor de XP).
Lees de FAQ
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()