• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Topicstarter
Dit is mijn situatie in het kort:

Ik heb chello met een Lancity kabelmodem in Amsterdam Noord, mijn verbinding is K.U.T. met peren (gemiddeld PL van 20%). Volgens de monteur ligt het aan het feit dat het Lancity modem niet goed kan communiceren met "Hub nul", da's de wijkcentrale hier. Volgens hem zou dit verholpen zijn als ik een Motorola modem zou krijgen, ware het niet dat Chello die alleen aan nieuwe abonnees geeft. Volgens hem was de enige optie om me Chello abbo op te zeggen en opnieuw aan te vragen.

Nou hoorde ik gister dat je met het motorola modem niet steeds hetzelfde IP zou krijgen van Chello. Is dat zo? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Liefst mensen uit Amsterdam, want het zal vast verschillen per Chello regio. In de search heb ik niets hierover kunnen vinden.

Ik heb absoluut een vast IP nodig namelijk. (draai nogal wat services voor buitenaf en xs4all host me DNS..)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
^

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

met lancity heb je waarschijnlijk zeker ook dhcp... check dat eerst eens. :)
mocht dit vast staan, neem dan geen motorola, deze is wel dynamisch.
mocht je al wel dhcp gebruiken en neem je een ander modem, is de kans dat je ip verandert zeer groot.
overigens heb je niet eens een vast ip nodig mits je server draait , wat nie mag etc etc bla bla gelul eerste klas :)
nyway, mocht je toch zo zeker willen zijn dat je host altijde bereikbaar is, neem dan zoiets als dyndns ofzo en laat xs-host doorkoppelen .....
nyway, met dynamisch ip heb je nooit garantie dat het hetzelfde blijft. .... en die lancity is op te voeren , zie www.chelloo.com (!!!!!!! EIGEN RISICO !!!!!!!)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 20:25 schreef psychic het volgende:
met lancity heb je waarschijnlijk zeker ook dhcp... check dat eerst eens. :)
mocht dit vast staan, neem dan geen motorola, deze is wel dynamisch.
mocht je al wel dhcp gebruiken en neem je een ander modem, is de kans dat je ip verandert zeer groot.
overigens heb je niet eens een vast ip nodig mits je server draait , wat nie mag etc etc bla bla gelul eerste klas :)
nyway, mocht je toch zo zeker willen zijn dat je host altijde bereikbaar is, neem dan zoiets als dyndns ofzo en laat xs-host doorkoppelen .....
nyway, met dynamisch ip heb je nooit garantie dat het hetzelfde blijft. .... en die lancity is op te voeren , zie www.chelloo.com (!!!!!!! EIGEN RISICO !!!!!!!)
Hoe het bij Chello eraan toe gaat weet ik wel, ik krijg nu ook me IP via DHCP, maar ik heb al 2 jaar hetzelfde IP, is btw nog nooit veranderd sinds de aansluiting. Hamvraag:gaat me IP adres regelmatig veranderen als ik een nieuw type modem krijg (motorola dus)?

Ik betaal een hoop geld aan xs4all om voor mij me domein te hosten (alleen de DNS, met MX record voor me exchange server, ik draai dus zelf alle services hier; HTTP, FTP, SSH, TELNET en SMTP). Dyndns heb ik dus niets aan als ik me eigen domeinnaam wil behouden.

Mijn iRacing profiel

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:58
je IP adres op een LANCity is dynamic
Als je een motorola Modem krijgt, zal je IP adres 1 keer wijzigen hoogstwaarschijnlijk.
voor de rest zal het IP adres vrijwel statisch blijven (als je een lease aanvraagt DHCP request je het vorige IP adres terug, de DHCP server bewaart dit voor je)

I want to live forever, so far.. so good.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 23:41 schreef Warbringer het volgende:
je IP adres op een LANCity is dynamic
Als je een motorola Modem krijgt, zal je IP adres 1 keer wijzigen hoogstwaarschijnlijk.
voor de rest zal het IP adres vrijwel statisch blijven (als je een lease aanvraagt DHCP request je het vorige IP adres terug, de DHCP server bewaart dit voor je)
Ja, maar dat is dus nu ook al het geval. Maar blijkbaar heeft nog niemand het meegemaakt dat je bij Chello (in A'dam) steeds een ander IP hebt.. dan zal het wel loslopen hoop ik.

Mijn iRacing profiel

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Motorola is vergelijkbaar met het terrayon modem en geschikt voor verschillende platformen :)

Het ip is dynamisch en wordt dus verkregen via de DHCP server.

Just as Good

Verwijderd

ok dan antwoord hier :
JA je ip adres wijzigt 99,9999% zeker, de kans dat je precies hetzelfde terugkrijgt op een ander platform is 0,0001%.... owkee :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:58
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:04 schreef psychic het volgende:
ok dan antwoord hier :
JA je ip adres wijzigt 99,9999% zeker, de kans dat je precies hetzelfde terugkrijgt op een ander platform is 0,0001%.... owkee :)
Ok, en wie ben jij van de IHD eindhoven?

I want to live forever, so far.. so good.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:04 schreef psychic het volgende:
ok dan antwoord hier :
Je IP adres wat je krijgt toegewezen verandert toch alleen maar als je een ander MAC adres (van je NIC) hebt en niet als je een ander kabelmodem krijgt :?
(overigens lukt het ook redelijk eenvoudig om bij een nieuwe NIC toch weer mn 'oude' IP adres terug te krijgen via DHCP)

Verwijderd

psychic@chello.nl >:)\

edit : dennis dus

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hamvraag: gaat me IP adres regelmatig veranderen als ik een nieuw type modem krijg (motorola dus)?
Ik weet het schattepoepies :* lezen is moeilijk ;) Maar tot dusver heeft niemand gezegt dat me IP ReGeLmAtIg zal wijzigen. 1x lijkt me logisch ja als je een nieuw kabelmodem hebt.

Hbe gister een uur met chello aan de lijn gehad en EINDELIJK is het hoge woord eruit: het netwerk in amsterdam noord is KUT met PEREN, maar alleen voor de mensen met een LANCity modem. Ze gaan volgend jaar volgens die knakker de LANCity's eruit gooien, maar daar ga ik niet op wachten! Ik gan het nu opnieuw aanvragen en me oude opzeggen, want no way dat ze nu al individuele modems om gaan ruilen. Lukt het niet, neem ik op zeker ADSL.

Mijn iRacing profiel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt natuurlijk ook een zakelijk abo van chello nemen... dan heb je een vast ip

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 07:31 schreef GerbenW het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een zakelijk abo van chello nemen... dan heb je een vast ip
Dat kost bakken met geld en dan heb je ook nog een belachelijke downloadlimiet, als ik het goed heb. Nee, als me IP 1x veranderd is er niets loos, dan bel ik Xs4all op om te vragen of ze me IP wijzingen in de DNS database. Als het maar niet elke week wijzigd :P

Mijn iRacing profiel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

Neej bij lange na niet... zou me nix verbazen als je een half jaar hetzelfde ip krijgt. Preciese wisselingen weet ik niet...
Pagina: 1