Toon posts:

Dual Athlon : zal een TB met een XP samenwerken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil overstappen naar een dual Athlon systeem, dus een Tyan Tiger MP. Maar aangezien ik al een 1.4GHz CPU heb (Thunderbird) vraag ik me af of die zal gaan samenwerken (in SMP) met een nieuwere Athlon XP 1800+.
Het scheelt mij toch wel wat geld als ik niet gelijk mijn oude CPU hoef te vervangen, vandaar.

Verwijderd

CPU s moeten hetzelfde zijn

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Met andere woorden: NEE! :)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk en aardig maar een Athlon 1.33 en een Athlon 1.4 werken volgens wel samen dus het hoeft toch niet helemaal hetzelfde te zijn...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Wat betekend SMP, en dan vooral de eerste letter?

Juist: Symmetric

Zegd genoeg lijkt me :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Je kunt het altijd proberen en als t niet werkt een tweede XP d'r bij kopen en die TB aan mij geven ;)

|Specs|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 oktober 2001 22:45 schreef Koeschaap het volgende:
CPU s moeten hetzelfde zijn
Blaat! :(

Groot verschil tussen Intel SMP en AMD SPM: bij Intel delen de CPUs zelfde bus, bij AMD niet. Die symmetric slaat erop dat er geen dedicated 'traffic control' CPU is- de beheerstaken voor de CPUs worden door de CPUs zelf gedaan.

Omdat er 2 aparte bussen zijn is het dus perfect mogelijk een Duron 600 naast een XP1800+ te zetten. Maar ideaal is het niet! Denk ook dat de performance van een XP1800 naast een 1.4 niet noemenswaardig beter zal zijn dan 2x 1.4.

Dus ja, het kan, maar nee, je hebt er geen zak aan :z

Oslik blyat! Oslik!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Uit ervaring kan ik zeggen dat een Tbird plus een Duron niet booten op de Tiger MP.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, had artikelen gelezen waarin gesuggereerd werd dat dergelijke dingen wel kunnen, maar dit lijkt me overtuigend. Of het kan dat wat op de Thunder wel kon op de Tiger niet kan (lijkt me sterk, maar je weet het nooit).

Thnx Femme- I stand corrected.

Oslik blyat! Oslik!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 22 oktober 2001 01:38 schreef Femme het volgende:
Uit ervaring kan ik zeggen dat een Tbird plus een Duron niet booten op de Tiger MP.
En hoe zit dat met de nieuwe cores (palomino en Morgan) ?

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

ff over die combinaties
Bij AMD worden de MP CPU's getest op SMP mogenlijkheden, als je dus een MP hebt dan garandeerd AMD dat het werkt. Maar gebruik je een andere CPU dan een MP of een XP dan is er geen garantie dat het werkt. Het kan wel werken. Dus Femme heb je het met andere durons ook geprobeert of alleen deze ??. Met ander woorden zelfs de combinatie van 2*TB op een dual AMD plank hoeft niet te werken want het kan zijn dat hij bepaalde features mist die noodzakekijk zijn voor SMP. Dit testen van CPU's is dus ook de reden dat die MP's duurder zijn dan de andere CPU's (een van de vele redenen dan ;) )
Zo denk ik in iedergeval dat het werkt (correcties welkom :P )

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Je kan ook 1 CPU gebruiken op een multi-CPU moederbord en ff flink doorsparen voor een 2e ;)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

De Thunder K7 kan dat wel, de Tiger niet (volgens Tyan) zolang de FSB speed identiek is, of beide met dezelfde instelling kunnen werken. Dit kan je namelijk niet per CPU instellen.

/me is trotse eigenaar van een Thunder K7 + 2x 1200MP :9~ , alleen was de voeding DOA :'(
Pagina: 1