Afbeelding als achtergrond in Flash

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 21:44
Ik wil een afbeelding als achtergrond gebruiken in flash.
Maar deze afbeelding is te groot qua geheugen.
Het is een afbeelding van 800 x 600 met en resolutie van 72 dpi.

Hij is echter 1,38 mb.

Is er een manier om zo iets te comprimeren?
En dan eigelijk zonder te veel verlies van de kwaliteit.

Verwijderd

zou makklijk zijn als je zegt wat voor afbeelding type het is. Maar je zou hem moeten comprimeren in fireworks of ander beeldbewerkings programma. Flash kan dan het beste omgaan met png, duz ik zou hem naar *.png veranderen, en dan moet je gaan proberen wat naar jou zin nog goede kwaliteit is

• Artwido
Op zondag 21 oktober 2001 22:53 schreef Necromancy het volgende:
zou makklijk zijn als je zegt wat voor afbeelding type het is. Maar je zou hem moeten comprimeren in fireworks of ander beeldbewerkings programma. Flash kan dan het beste omgaan met png, duz ik zou hem naar *.png veranderen, en dan moet je gaan proberen wat naar jou zin nog goede kwaliteit is
Het is een grafische afbeelding die kun je dus converteren in ieder gewenste andere grafische extensie.
Maar is fireworks het enige programma dat het kan omzetten naar png? Want fireworks heb ik (nog) niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Een grafische afbeelding zegt niets. Gaat erom welk type het is.

Maar ookal is ie 1,38 MB (en dan gok ik dat het een bmp bestand is..) Flash zet die standaard om naar jpeg bij het publishen van je Flash-movie. Mocht het nou al een jpeg zijn of je wat aan de kwaliteit willen doen, klik dan in Flash via de library op de geimporteerde afbeelding en stel daar de output-kwaliteit in. Wellicht helpt F1 je verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Artwido
Op zondag 21 oktober 2001 23:05 schreef OzBoz het volgende:
Een grafische afbeelding zegt niets. Gaat erom welk type het is.

Maar ookal is ie 1,38 MB (en dan gok ik dat het een bmp bestand is..) Flash zet die standaard om naar jpeg bij het publishen van je Flash-movie. Mocht het nou al een jpeg zijn of je wat aan de kwaliteit willen doen, klik dan in Flash via de library op de geimporteerde afbeelding en stel daar de output-kwaliteit in. Wellicht helpt F1 je verder.
Tnx voor de info.
Idd in jpg scheelt het de helft. Nu nog maar 56 kb.
Bij image-size in photoshop gaf hij nog steeds 1,4 mb aan daarom dacht ik dat er niets veranderd was maar de eigenschappen van het jpeg bestand gaf 56 kb aan :)

Verwijderd

1.3 mb naar de helft is 650 kb en niet 65kb maar dat terzijde

Je kunt in PS ook .png maken, mijn ervaringen zijn dat flash de kleinste swfje maakt met de mooiste kwaliteit als je png gebruikt

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 21 oktober 2001 23:15 schreef Artwido het volgende:

[..]

Tnx voor de info.
Idd in jpg scheelt het de helft. Nu nog maar 56 kb.
Bij image-size in photoshop gaf hij nog steeds 1,4 mb aan daarom dacht ik dat er niets veranderd was maar de eigenschappen van het jpeg bestand gaf 56 kb aan :)
Moet je in photoshop even save for web gebruiken (vanaf 5.5) werkt handig en je ziet meteen hoe het eindresultaat eruit gaat zien :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Artwido
ok bedankt voor jullie tips! ik kan weer verder.
Pagina: 1