Co-locatie van een webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
Weet iemand een goede hosting-provider waar ik mijn eigen server neer kan zetten?

Liefst eentje waar je geen 19" rack module in hoeft te leveren.

Alvast bedankt.

Verwijderd

wirehub heeft die mogelijkheid maar kost wel !

Verwijderd

Waarom liever geen 19" rack? zo duur zijn die dingen toch niet? Vrijwel alle providers vragen dit, dan kosten die servers gewoon veel minder ruimte.

Verwijderd

19" niet duur???? Volgens mij betaal je een paar duizend piek alleen voor het rack toch?

• goalgetter
De goedkoopste 19" rack-module die ik heb gezien kost f590,- EX BTW.

Ik kan dat toch niet echt goedkoop noemen. :( Maar ik zei, liefst waar je een 19" rack-module kan inleveren, dus alle providers waar je uberhaupt kan co-locaten zijn welkom :)

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk co-locaten?

Waar wij het laten doen kost het f 4000/server/maand.. maar dan heb je wel iets gaafs.

• goalgetter
Omdat co-locaten voor ons goedkoper is dan een Dedicated-server nemen.

Wat krijg jij voor f4000 per maand? Een dedicated server met een aantal gigabytes bandbreedte neem ik aan?

Ik heb hier een server staan die qua specs waarschijnlijk overeenkomt met zo'n dedicated server, en dan hoef ik alleen nog plaatsingskosten en bandbreedte te betalen. Dit zal in veel gevallen (bij ons bijvoorbeeld) dus goedkoper uitkomen. Laten we het zo zeggen, ik neem aan dat we aan dezelfde hoeveelheid bandbreedte + plaatsingskosten nog geen 4000 gulden per maand hoeven uit te geven.

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar hosting-providers die deze service aanbieden, gewoon om een keuze te kunnen maken en niet perse van die ene afhankelijk te zijn.

• Hans
  • Niet online
Op m'n werk hebben we een dedicated server neergeknalt bij WideXS. Kost je 175 piek per maand met 2 Gb dataverkeer. Moet je natuurlijk wel je eigen server leveren (in een 19" rack)

• goalgetter
Bedankt Hans, daar heb ik iets aan. :)

Verwijderd

Die 4000 is voor een dedicated dual processor server met 512Mb geheugen en 18GB in een raid array.
Gegarandeerd 99,9% uptime, bandbreedte gegevens ken ik niet maar ze hebben een eigen netwerk waardoor je server overal ter wereld even snel is.
Zij doen installatie en backups.

Kweet eigenlijk niet waarom we daar zitten, denk vanwege de ondersteuning. Of 12+ servers met oa oracle, exchange, sql server en dat soort spul is wat veel voor de meeste ISP's misschien. Er ligt ook een dedicated secure lijntje naartoe om met een terminal server en pcanywhere de boel te kunnen beheren.

• goalgetter
Wij hebben ook een dual processor Server met 512 MB geheugen, maar dan 15,2 GB IDE RAID (Mirroring).

Het grootste verschil zit hem waarschijnlijk in de gegarandeerde uptime :) en het onderhoud, maar voor minder, kan ik ook wel onderhoud en installatie krijgen.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een en ander een beetje uitgezocht. Wat mij opviel is dat de grootste verschillen uiteindelijk gaan zitten in de hoeveelheid data die je per maand wilt gaan verplaatsen, bij kleine hoeveelheden kun je wellicht het beste aan co-locatie gaan denken, wil je grote hoeveelheden gaan verplaatsen dan wordt het interessant om eens over de grens te kijken. Het is overigens geen probleem om op buitenlandse servers nederlandse domeinen te hosten.

Nederlandse locaties die ik heb kunnen vinden:
Solcon : http://www.solcon.net
Wide Acces: http://www.widexs.nl
WireHub Internet: http://www.wirehub.nl

Amerkiaanse providers die ik zo uit mijn hoofd ken die ook aan serververhuur doen:

www.rackspace.com
www.pair.com
www.cihost.com

Blijkbaar verdient de PTT op dit moment enorme bedragen aan de datakosten, kost een extra MB in Nederland +- fl 0,35 cent per Mb, in de US kunnen deze kosten dalen tot +- 0,10 per Mb

Bovendien moet je bendenken dat als je een server zelf moet onderhouden (co-location) je ook op de meest ongelegen momenten in de auto (of trein) moet springen om dat ding te fixen, als je de server huurt betaal je ook voor onderhoud en ondersteuning bij calamiteiten.

• Femme
  • Laatst online: 20:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

WideXS is met FL 0,10 per MB één van de goedkoopsten in Nederland.

Bij Rackspace betalen we $70 per 25Gb (~FL 0,006 per MB).

Verwijderd

WideXS is 0,04 per mb (bij redelijk wat dataverkeer) als je vooruit vertelt hoeveel je wilt hebben.....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Wat dacht je van dicht?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.