Abit vs. Asus

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:33
Ik ben dus vanplan om een nieuw mobo te halen
maar ik ben er nog niet helemaal uit

er moet een P3 1Ghz in komen en ben nog aan het twijfelen tussen deze borden :

Abit SA6-Raid
Abit SA6-Raid
wat is het verschil tussen deze borden

Asus TUSL2
deze is UDMA100 is dat langzamer dan Raid wat dus op de Abit borden zit ?

welk bord moet ik nou nemen ik doe wel aan overclocken en ik heb een waterkoeling dus het zou ook wel makkelijk zijn als er van die gaten in zaten naar de socket maar dat is dus geen must ...

als iemand anders nog een goed bord weet laat het horen ik wil zo'n goed mogelijke koop doen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
met raid kun je meerdere disken zo configgen dat het systeem ze als 1 disk ziet, hiermee kun je een behoorlijke snelheidswinst halen (met de juiste schijven)

tusl2 is prima bordje, heb er zelf ook 1 thuis, probleem met dit bord is dat er niet meer als 512mb ram op kan, dit kan voor veel mensen een probleem zijn, verder is ie superstabiel

en het verschil tussen een Abit SA6-Raid en een Abit Sa6-Raid ?? lijkt me echt een hele moeilijke, mischien het serienummer? :)

A wise man's life is based around fuck you

• Sonic
het serienummer lol :)
ik bedoel de SA6-Raid en de ST6-RAID

en als je maar 1 schijf hebt is Raid dan ook sneller dan UDMA100 ?

uuhhhzz weet je mischien of iemand anders of 1 van deze borden die gaten heeft rond om de socket ??

of mischien een ander vergelijkbaar bord waar die gaten bij zitten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschil SA6-R en ST6-R is dat de ST6 Tuluatin CPUs ondersteunt (Celly 1.2GHz etc.). Verder nagenoeg hetzelfde (incl prijs), dus is de ST6 altijd beter.

TUSL2 heeft ook die Tuluatin support, en idd is het verder erg vergelijkbaar muv RAID (en iets minder FSB opties, maar het zal hooguit 1 a 2 MHz schelen).

Verder heb je met 1 drive geen zak aan RAID aangezien RAID per definitie 2 of meer schijven omvat. Het is een leuke optie om te hebben, maar als je maar 1 drive van plan bent te kopen, is RAID dus irrelevant.

Gezien ASUS en ABIT beide topmerken zijn (uit eigen ervaring met ASUS en inbouw in PC van beste vriend met ABIT) zou ik dus RAID negeren en gewoon de goedkoopste nemen. Er is ook een non-RAID versie van de ST6-R, gewoon ST-6 geheten.

Oslik blyat! Oslik!

• Sonic
thanks for the info !

alleen nu nog de vraag zit er op zo'n bord van die gaten ? :)

dat moet ik alleen nog even weten
zit het er niet op wat is dan een goed vergelijkbaar bord waar die gaten dus wel op zitten ...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
chew,chew....mmm lekker voorkauwen :)

ik zou zeggen, check de site's van desbetreffende fabrikant

A wise man's life is based around fuck you

• Sonic
lekker he ? :P

heb ik al gedaan alleen op de Abit site is die foto zo klein dat ik het niet kan zien

dus .. weet iemand het ? :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die gaten zijn afhankelijk van soort een onderdeel van de P4 danwel K7 specificatie- niet voor de P3.

Kan zijn dat ik me vergis, maar er zijn volgens mij dus geen So370 mobo's met die gaten, en zeker deze 3 niet.

Overigens las ik net op Anandtech dat de TUSL geen Vcore veranderingen toestaat bij Tuluatin CPUs, wat een flinke minpunt is, en de ST6-R een streepje voor geeft.

Trouwens, zou je niet liever voor de Celeron 1200 kiezen dan de P3-1000? Kost 200,- minder en presteert tikje beter.

Als geld geen rol speelt (of iig een ondergeschikte) kun je voor de P3-1200 m. 512KB L2 cache gaan (al is dat dan wel 300,- duurder, maar wel in staat een Tbird 1200 te verslaan).

Oslik blyat! Oslik!

• Sonic
nou kijk het probleem is dat ik alles al heb

ik had een mooi goed werkend systeem met een Asus CUSL2-C

alleen heb ik dus een hele grote nieuwe kast gekocht ..

(pic's komen wel als ik me mobo weer heb :P)

maar toen ik alles weer wou terug zetten zijn de lipjes van me socket afgebroken .. :( en aangezien ik dus geen zin heb op daar mee te gaan kloten haal ik wel een nieuw mobo.

Dus nu wil ik er 1 die evengoed of beter presteerd en het lieft met die gaten aan de zijkant voor me waterblok zo dat ik niet de kans loop dat de zooi weer afbreekt ..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die gaten kun je dus waarschijnlijk vergeten bij een P3 mobo. Er is gewoon geen P3 mobo met die dingen, omdat Intel specs het niet vermelden als mogelijkheid (en P3 koelers bovendien niet zo zwaar zijn dat dit nodig geacht wordt).

Ben bang dat als je al P3 en de rest hebt je weinig andere keus hebt. Gaten zul je niet vinden.

Trouwens, geen zin om die oude CUSL2 bij te knutselen? Eigenlijk iets voor V&A, maar geinteresseerd om te ruilen voor een stapel NICs ofzo?

Oslik blyat! Oslik!

• Sonic
Op maandag 22 oktober 2001 00:29 schreef dion_b het volgende:
......

Trouwens, geen zin om die oude CUSL2 bij te knutselen? Eigenlijk iets voor V&A, maar geinteresseerd om te ruilen voor een stapel NICs ofzo?
ben er nog niet uit wat ik er mee doen
contact me via ICQ praten we er morgen avond over

ik denk trouwens dat je gelijk hebt ik ben al de heleavond aan het zoeken maar ik kan geen mobo's vinden met die gaten er in .. ;(

nou jah .. ik denk dat ik morgen gewoon een Asus TUSL2 haal ... + nog eens 128 SDRAM er bij

dan kom ik op een leuk systeem uit ..

iedereen bedankt voor de info :) ik ga morgen avond me kast posten (die is nieuw dus dan mag dat :P) zeker even komen kijken dus :)

SEEYA !!
Pagina: 1