Toon posts:

GF2MX + KT7A = geen POST?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz

Ik heb hier een Abit KT7A en een Creative GeForce2MX (32MB DDR,AGP) en die weigeren gewoon om samen te werken.
Als de kaart erin zit krijg ik beeeeeep beep beep (als in videokaart niet helemaal ok) en verder geen beeld.
Mijn Leadtek GF3 werkt wel in die computer, en de GF2MX werkt prima in een andere computer (met een Abit KT7).
Ik heb verder alle kaartjes uit de computer gehaald, ik heb zelfs een andere voeding eraan gehangen (ook 300W), harddisks losgehaald, whatever. Hielp voor geen meter.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb ergens gelezen dat het een probleem kan zijn met de power-regulators (ofzo) op het moederbord i.c.m. de GF2...
Vreemd dan dat de kaart het wel op een KT7 doet en niet op een KT7A... (zelfde BIOS versie trouwens (4A)).

Verwijderd

Misschien zit het moedrbord net iets te laag in de kast, en zit de kaart net iets te hoog.

Draai de schroefjes die de montage beugel op de kaart vasthoudt los, stop de kaart erin, en druk hem goed in het AGP slot. Je kunt zelfs ook even proberen zonder die metalen beugel.

Het komt best regelmatig voor ... ;)

Verwijderd

Topicstarter
De kaart zit helemaal goed in het slot... (zat ie maar niet goed, dan wist ik tenminste waar het aan lag :()

Verwijderd

Hoe weet je dat dan zo zeker , hij doet het toch niet ????

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik dat metalen geval eraf heb gehaald en de kaart en in heb gedaan, goed aangedrukt, nog steeds niks.

Verwijderd

Kijk eens in de Faq van Abit, mischien is er wel een bios-update voor :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je moet iets met agp driving control veranderen. kijk maar ffe in de kt7 faq. moest ik ook doen met m'n gf2mx. gts werkte wel goed....

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 11:47 schreef weareborg het volgende:
je moet iets met agp driving control veranderen. kijk maar ffe in de kt7 faq. moest ik ook doen met m'n gf2mx. gts werkte wel goed....
Mhh.. dat met die driving control heeft alleen nut als je met spellen problemen hebt, hij start er gewoon mee op als je het niet verandert.
(Ik heb zelf ook een GF2MX)

Networx heeft dus alle tests gedaan, het lijkt er nu op dat er wat met de voeding mis is..
Niet alle 300 watters zijn even lekker, misschien stort dat exemplaar teveel in ?
Een MX, vooral één van de oude serie voor de MX-200 en MX-400, vreet nogal wat stroom. ;(

Is het toevallig een Codegen voeding of zo? Daar had ik ook dikke problemen mee om m'n vorige CPU op 1Ghz te laten draaien, hij kon het gewoon niet aan, 980 was de max. als de VCore op 1,85 ging. (Duron600)

Een andere voeding er in, en we gingen door tot 1133 Mhz bij VCore 2.30 .........

(Die GF2MX heb ik daar nooit op gehad)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een MX, vreet helemaal geen stroom. waarom denk je dat er niet per se active cooling op hoeft???

Een GF1 vreet stroom de GF2 serie veel minder....

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Sommige hardware producten conflicteren gewoon met elkander, dit is er een geval van denk ik :? Dus gewoon een geval van pech gehad en niet meer verder proberen, trust me ;)

De rest werkt namelijk wel gewoon dus, zal het wel een compatibileitsprobleem zijn, en die kun je vaak inet oplossen :(

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Het ding heeft inderdaad een Codegen voeding... Maar met de voeding uit een andere kast (een SafeWay voeding ofzow, ook 300W) doet ie het ook niet... En in die computer heeft de geforce2mx wel gewoon gewerkt.

AGP Driving control is het niet, ik heb zo ongeveer alle mogelijke BIOS instellingen aangepast...
Pagina: 1