Lilo en ataraid

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Hallo allemaal,

Ik heb nu leuk debian(woody) op mijn computer met highpoint hpt370 controller geinstalleerd. Ik heb daar raid 0 configuratie in zitten en heb daarvoor ataraid gebruikt in de kernel 2.4.12-ac2. Nu boot mijn systeem perfect van floppy, maar als ik lilo draai om te kunnen booten van de partitie waar linux opstaat dan krijg ik de volgende error:
code:
1
 Fatal: Sorry, don't know how to handle device 0x7202

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

B.v.d.

Ferry

Verwijderd

Volgens mij de laatste versie van lilo installen. Ik las iets over ondersteuning van HPT370 in de changelog.

• cool_zero
Komt dit dan doordat de kernel zo nieuw is? Want jij hebt toch ook raid (had de search al gebruikt :) ) en ik neem aan dat jij ook gewoon boot met lilo.

In iedergeval bedankt voor de reactie, ga dit in iedergeval eens uitzoeken en proberen.

Verwijderd

Ja ik heb ook RAID, maar ik boot met LILO van een losse drive aan mijn ATA33 controller, dus niet van mijn RAID0.

• cool_zero
Aha, dat kan natuurlijk ook. Ik heb geen losse schijf ernaast dus ik moet wel van mijn raid booten, wordt dus nog even verder puzzelen met lilo :)

Verwijderd

ik weet niet of dit raid ondersteunt, maar op de site van higpoint zijn ondertussen wel linux device drivers te vinden voor de hpt370 controller

http://www.highpoint-tech.com

• cool_zero
Dit had ik inderdaad al gezien, maar mijn probleem ligt niet zo zeer bij het werkend krijgen van de raid, want die doet het al, maar meer bij feit dat lilo het gewoon zou moeten doen.
Ik ben na kort zoeken al tegengekomen dat wat mensen lilo hadden aangepast om het goed te laten werken, dus de kans dat het met een nieuwe lilo is opgelost is dan inderdaad wel groot :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lilo 22 ondersteund raid 0. Fetch en compile en dan ZOU het makkelijker moeten gaan

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• cool_zero
Het is gelukt met lilo 22, ging in een keer goed :)
Pagina: 1