Toon posts:

CSS in IE6 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje hetzelfde stylescriptje voor mijn sites. Maar sinds de upgrade naar IE6 worden mijn links niet volgens de juiste instellingen weergegeven ???

a:link {
font-size: 19px;
color: #D3043F;
text-decoration: none
}

Bovenstaand voorbeeld werkt niet meer. De links worden gewoon underlined en de color en fontsize worden niet gebruikt ??? Hoe kan ik het oplossen ?
Ik gebruik BTW een extern aangeroepen stylesheet ?

Verwijderd

post dan ook ff het gedeelte waar je het in aan roept. Met deze info kunne we niet veel, (ik iig niet)

Verwijderd

Ja dat zou wel eens kunnen, maar zoals ze bij microsoft zeggen : "It's not a bug , It's a feature !!!" :r

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Ik ben niet helemaal begaan met CSS, maar ik ken a:link niet. Ik ken wel a, a:hover, a:visited, a:active. Maar a:link heb ik nog nooit gebruikt.

Ik zeg dus niet dat a:link fout is. Maar het zou best kunnen.

P.S.: Als a:link wel bestaat: waar dient het dan voor?

Verwijderd

a:link is a
tzelfde, kan allebei
(correct me if I'm wrong)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

je oplossing is vrij simpel dan he? :P

gewoon a gebruiken

is ook vrij logisch. Je herdefinieert per slot van rekening de <a> tag. Daar is geen toevoeging 'link' voor nodig.

Volgens de CSS standaard zou die het wel moeten doen:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#anchor-pseudo-classes

Maar goed.. bugs are not uncommon..

• Dennis
  • Laatst online: 22:34
Op maandag 22 oktober 2001 09:19 schreef Bosmonster het volgende:
Je herdefinieert per slot van rekening de <a> tag. Daar is geen toevoeging 'link' voor nodig.
Deze schop ik even omhoog :o

Mag ik je er op wijzen dat in de CSS2 specificaties, in het hoofdstuk selectors duidelijk staat aangegeven dat je a:link, a:hover, a:focus en a:visited hebt. Bovendien kun je daarbij meerdere combineren. IE6 ondersteunt deze selectors van CSS2 volledig, dus dit is allemaal nogal raar.

Een oplossing kan zijn:
code:
1
2
3
a, a:link
{
}

Verwijderd

ehm.. sja.. weet pas sinds gister hoe ik links, hover enz moet doen dus let niet op mij als ik iets geks zeg :P

maar kan het niet aan de volgorde liggen waarop je ze in je CSS hebt gezet? heb daar zelf een tijd mee lopen klooien namelijk..
zie http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html#x33
en dan Pseudo-classes
Als dat het niet is dan moet je ff verder kijken op die site bij index ofzo.. ik denk dat er weinig is wat er niet op te vinden valt over styles enz.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:35 schreef Raptor2096 het volgende:
ehm.. sja.. weet pas sinds gister hoe ik links, hover enz moet doen dus let niet op mij als ik iets geks zeg :P

maar kan het niet aan de volgorde liggen waarop je ze in je CSS hebt gezet? heb daar zelf een tijd mee lopen klooien namelijk..
zie http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html#x33
en dan Pseudo-classes
Als dat het niet is dan moet je ff verder kijken op die site bij index ofzo.. ik denk dat er weinig is wat er niet op te vinden valt over styles enz.
Ik denk ook dat er in de rest van de stylesheet iets niet helemaal goed gaat. Bij mij werkt het namelijk prima in IE6.

• Dennis
  • Laatst online: 22:34
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:46 schreef Cheatah het volgende:
Bij mij werkt het namelijk prima in IE6.
En zo hoort het :)
Pagina: 1